Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iemand ervaring met Canon G6

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • iemand ervaring met Canon G6

    Ben op zoek naar compact toestel - iemand ervaring met de G6 van Canon ?

  • #2
    Re: iemand ervaring met Canon G6

    Niet met de G6 maar wel met zijn voorganger, de G5, buiten het verhoogde 'pixelsgehalte', is er niet zo veel verschil denk ik en van de G5 was ik absoluut tevreden

    Comment


    • #3
      Re: iemand ervaring met Canon G6

      Een volledige test is hier te lezen:
      Successor to the popular PowerShot G5 the new PowerShot G6 was announced on 19th August 2004. At the beginning of the year it became clear that Canon wouldn't be jumping on the six megapixel 1/1.8" CCD bandwagon, instead they were holding off for the higher resolution seven megapixel sensor and chose to introduce both the G6 and S70 with this CCD in August. The increase in output pixel count from the G5 to the G6 is quite a bit more (2.0 million pixels) than from the G3 to the G5 (1.2 million pixels) and so it's likely that the G6 will be of considerable interest to G5 owners and also those G3 owners who chose not to upgrade to the G5.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: iemand ervaring met Canon G6

        Ben nog steeds tevreden over de G5. Handig om mee te nemen en toch meer mogelijkheden dan de echte point and shoot camera's.

        De G6 zal weer verbeterd zijn.
        Groeten,

        Albert Jan

        Website AJH
        lidnummer: BD0371NL

        Comment


        • #5
          Re: iemand ervaring met Canon G6

          Oorspronkelijk geplaatst door Meg@pixel
          Niet met de G6 maar wel met zijn voorganger, de G5, buiten het verhoogde 'pixelsgehalte', is er niet zo veel verschil denk ik en van de G5 was ik absoluut tevreden
          Ik heb de G5 ook gehad, maar verkocht nu het nog kon voor een redelijk bedrag. De g6 is stukken beter wat betreft de focus snelheid en de ruis.

          Comment


          • #6
            Re: iemand ervaring met Canon G6

            ik zoek naast de 10D een iets compacter toestel om mee te nemen, bijvb op de moto
            mijn nichtje heeft een G3 - tof toestel, maar voelt wat plastiekerig aan
            ik had de test op dpreview al gelezen, maar vroeg me af of iemand van het forum al ervaring had met de G6

            Comment


            • #7
              Re: iemand ervaring met Canon G6

              Oorspronkelijk geplaatst door denfille
              ik zoek naast de 10D een iets compacter toestel om mee te nemen, bijvb op de moto
              mijn nichtje heeft een G3 - tof toestel, maar voelt wat plastiekerig aan
              ik had de test op dpreview al gelezen, maar vroeg me af of iemand van het forum al ervaring had met de G6

              De G6 voelt ook palsticerig aan , ze hadden beter een zwarte versie op de markt gebracht in Europa zoals met de G5 , voor de rest is het natuurlij een TOP toestel .
              http://www.dullaert.net

              Comment


              • #8
                Re: iemand ervaring met Canon G6

                Oppassen met de G6. Ik zou het voor geen haar betrouwen. Ik leg even uit.

                Chasseur d'images test twee maand geleden de G6 en maakt het toestel met de grond gelijk (quote "Qualité d'image en retrait (G3 et G5)")

                Blijkbaar is er achter de schermen één en ander gebeurd, want Chasseur d'Images test deze maand twee andere toestellen, geleverd door Canon, omdat Canon "ervan vertuigd was dat er een probleem met het testtoestel moet geweest zijn".
                Wonder boven wonder, deze twee nieuwe camera's blijken echte juweeltjes te zijn en een fantastisch beeldkwaliteit te hebben.
                Om alles nog eens na te checken gaat Chassuer d'Images nog twee willekeurige G6 fototoestellen kopen in de handel. Ook deze fototoestellen worden op de testbank gezet en wat blijkt? Volledig vergelijkbaar met de eerste originele test. Ze beschuldigen in hun laatste nummer Canon van manupilatie en gaan een gedetailleerd verslag uitbrengen in hun volgend nummer...

                Het volledige relaas vind je in CdI 269...

                Ik zou dus toch twee keer nadenken voor ik dit toestel kocht, ook al las ik positieve reviews op reviewsites ...



                sugar
                "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                http://supermasj.zenfolio.com

                Comment


                • #9
                  Re: iemand ervaring met Canon G6

                  Dit zou ik toch straf vinden , maar ja , you never know


                  Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                  Oppassen met de G6. Ik zou het voor geen haar betrouwen. Ik leg even uit.

                  Chasseur d'images test twee maand geleden de G6 en maakt het toestel met de grond gelijk (quote "Qualité d'image en retrait (G3 et G5)")

                  Blijkbaar is er achter de schermen één en ander gebeurd, want Chasseur d'Images test deze maand twee andere toestellen, geleverd door Canon, omdat Canon "ervan vertuigd was dat er een probleem met het testtoestel moet geweest zijn".
                  Wonder boven wonder, deze twee nieuwe camera's blijken echte juweeltjes te zijn en een fantastisch beeldkwaliteit te hebben.
                  Om alles nog eens na te checken gaat Chassuer d'Images nog twee willekeurige G6 fototoestellen kopen in de handel. Ook deze fototoestellen worden op de testbank gezet en wat blijkt? Volledig vergelijkbaar met de eerste originele test. Ze beschuldigen in hun laatste nummer Canon van manupilatie en gaan een gedetailleerd verslag uitbrengen in hun volgend nummer...

                  Het volledige relaas vind je in CdI 269...

                  Ik zou dus toch twee keer nadenken voor ik dit toestel kocht, ook al las ik positieve reviews op reviewsites ...



                  sugar
                  http://www.dullaert.net

                  Comment

                  Working...
                  X