Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Info gezocht: Sigma 120-300/2,8 AF EX APO IF HSM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Info gezocht: Sigma 120-300/2,8 AF EX APO IF HSM

    Hoi!

    Heeft iemand of kent iemand volgende lens: Sigma 120-300/2,8 AF EX APO IF HSM voor Canon?
    Het is een "redelijk" betaalbare lichtsterke tele. Maar er zijn vrij weinig reviews over te vinden. Dus alle info is welkom.

    Groetjes en alvast bedankt!

    Loes

  • #2
    Re: Info gezocht: Sigma 120-300/2,8 AF EX APO IF HSM

    Oorspronkelijk geplaatst door Loesje
    Hoi!

    Heeft iemand of kent iemand volgende lens: Sigma 120-300/2,8 AF EX APO IF HSM voor Canon?
    Het is een "redelijk" betaalbare lichtsterke tele. Maar er zijn vrij weinig reviews over te vinden. Dus alle info is welkom.

    Groetjes en alvast bedankt!

    Loes
    klik hier voor info

    Comment


    • #3
      Re: Info gezocht: Sigma 120-300/2,8 AF EX APO IF HSM

      Oorspronkelijk geplaatst door Loesje
      Hoi!

      Heeft iemand of kent iemand volgende lens: Sigma 120-300/2,8 AF EX APO IF HSM voor Canon?
      Het is een "redelijk" betaalbare lichtsterke tele. Maar er zijn vrij weinig reviews over te vinden. Dus alle info is welkom.

      Groetjes en alvast bedankt!

      Loes
      Zoek ook eens op 'Eugene Powers' of 'northcape' op www.dpreview.com
      Dit zijn de grootste promotoren van deze lenzen op het canon-forum. Eugene Powers heeft ook al eens testen gepost die aangeven dat zijn 120-300 beter is dan zijn 70-200 IS, ook met tele-convertors zijn de resultaten van de 120-300 héél erg goed.
      Ik heb ook al een vergelijkende test gezien tussen de 120-300 en de 300 f2.8 IS van canon, en de verschillen waren verwaarloosbaar... iets wat dus quasi onwaarschijnlijk is.

      sugar
      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

      http://supermasj.zenfolio.com

      Comment


      • #4
        Re: Info gezocht: Sigma 120-300/2,8 AF EX APO IF HSM

        Mijn droomlens...
        Misschien maakt Canon ze ooit nog eens met IS voor dezelfde prijs?
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Re: Info gezocht: Sigma 120-300/2,8 AF EX APO IF HSM

          Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G.
          Mijn droomlens...
          Misschien maakt Canon ze ooit nog eens met IS voor dezelfde prijs?
          Ja, als die "redelijke" prijs nog iets redelijker zou willen worden, is het ook voor mij een droomlens die dan wel eens werkelijkheid zou kunnen worden.
          BD0316BE
          Canon

          Comment


          • #6
            Re: Info gezocht: Sigma 120-300/2,8 AF EX APO IF HSM

            Oorspronkelijk geplaatst door CompaCta
            Ja, als die "redelijke" prijs nog iets redelijker zou willen worden, is het ook voor mij een droomlens die dan wel eens werkelijkheid zou kunnen worden.
            Wat heet redelijk natuurlijk. Ikzelf vind de prijs voor zo'n objectief met die brandpuntsafstanden en dat maximale diafragma best "redelijk". Natuurlijk is het een hele smak geld, maar als dat de lens is die je zoekt, dan valt dat heel goed mee.

            Ik heb ze op Photokina even op mijn 10D gehad en was serieus onder de indruk. Zwaar, maar niet té... Redelijk snelle focus (is een pak glas wat moet verplaatst worden) en schitterende plaatjes mee te maken

            Als mijn baas wat zou willen meewerken, staat deze ook weer op mijn verlanglijstje, maar ja
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment


            • #7
              Re: Info gezocht: Sigma 120-300/2,8 AF EX APO IF HSM

              Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
              Wat heet redelijk natuurlijk. Ikzelf vind de prijs voor zo'n objectief met die brandpuntsafstanden en dat maximale diafragma best "redelijk". Natuurlijk is het een hele smak geld, maar als dat de lens is die je zoekt, dan valt dat heel goed mee.

              Ik heb ze op Photokina even op mijn 10D gehad en was serieus onder de indruk. Zwaar, maar niet té... Redelijk snelle focus (is een pak glas wat moet verplaatst worden) en schitterende plaatjes mee te maken

              Als mijn baas wat zou willen meewerken, staat deze ook weer op mijn verlanglijstje, maar ja
              ik heb zelf ook enkele weken liggen twijfelen tussen de 70-200 IS en de 120-300 (prijzen zijn ongeveer vergelijkbaar). Ik heb uiteindelijk gekozen voor het IS en het 70 mm bereik, maar de idee van 200-480 mm f1:2.8 equivalente lens op mijn 20D blijft echt wel leuk :-)

              sugar
              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

              http://supermasj.zenfolio.com

              Comment

              Working...
              X