Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop D70

    Momenteel bezit ik een Dimage A2, pracht toestel. Ga dit zeker behouden, op reis is dit licht en gemakkelijk.

    Toch overweeg ik ook de aanschaf van een D70. Vroeger in mijn jeugdjaren heb ikzelf veel met Nikon gewerkt.(analoog).

    De D70 met kitlens 18-70 en ook de 70-300 lijkt me wel iets.

    Maar ik hoor hier zo weinig spreken over de 70-300. Is dit een jampotje zoals velen onder jullie het graag verwoorden. Ik heb op een paar sites opnames van deze lens gezien en die lijken mij toch niet zo slecht. (pas op ik ben echt geen kenner).

    Graag een paar commentaren, met de D70 zit ik wel goed denk ik, ook met de kitlens 18-70.
    Bij top-foto is dit allemaal samen te halen aan 1299 euro met daarboven op de cash back van 100 eurokes. (begint interessant te worden).
    Nikon D70 - Nikkor 17-70 kitlens - Nikkor 50mm 1.8 - Sigma 70-300 Apo II - Bigma 50-500mm
    Konica Minolta Dimage A2
    Lumix FX-30

  • #2
    Re: Aankoop D70

    zie,
    ik denk da ge voor die prijs gewoon een leuke extra krijgt. die 70-300 is nie een toplens (denk da ze 150 euro kost) ma voor da geld kunde nie sukkelen. samen met de 18-70 geeft dit toch een mooi bereik. later kan je dan eventueel die 70-300 eens upgraden.

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop D70

      Net om de reden dat ze zo goedkoop is (€112 heb ik betaald) heb ik ze aangeschaft. Ik ben een newbie op dit gebied en wou wat ervaring opdoen met het 70 300 zoombereik.

      In normaal daglicht zijn de fotos niet slecht. Misschien niet al te scherp, maarja. Voor situaties met kunstlicht (voor mij zijn dit indoor sportwedstrijden) komt ze duidelijk te kort.

      Net zoals hier aangehaald doe ik volgende jaar ook een upgrade naar lichtsterke lenzen (2.8).

      Maar voor die prijs, vind ik althans kan je niets sukkelen en je kan wat ervaring opdoen.

      Gr

      S
      http://Carojoke.zenfolio.com

      Comment

      Working...
      X