Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Metz 45 CL-4 & 300D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Metz 45 CL-4 & 300D

    Hallo
    Ik ben in het bezit van de Canon 300 D en de Metz flits 45 CL-4. Heeft iemand deze kombinatie en werkt dit goed? Van Metz weet ik dat de SCA 3102-M2 samenwerkt met de 300D. Volgens Metz Nederland kost deze adapter 73 euro en de kabel 102 euro(?). Moet ik voor deze kombinatie gaan of koop ik beter een nieuwe flits. Ik was vroeger heel tevreden met de 45 CL-4; eerst op Pentax F7 en later op de Canon 50e.
    Groetjes

  • #2
    Re: Metz 45 CL-4 & 300D

    Ik heb halfverwege dit jaar ook een keer een topic ingebracht over het gebruik van de Metz 45 op de EOS 300. Ikzelf heb de Metz 45 CL 1 wat een prachtig en vooral krachtige flitser is. Ik had van sommige mensen begrepen dat de spanning die de flitser teruggaf aan de camera funest kon zijn en de flitssoftware of mischien zelfs alle software van de camera zou kunnen verwoesten. Andere gebruikers op dit forum verzekerde mij dat de combinatie Metz 45 en EOS 300 bij hun geen problemen veroorzaakte. Het nadel is wel dat je die flits alleen op manual ( zoals voeger op 125 zetten + diafragma instellen) kan gebruiken. Mij lijkt dat geen probleem en zeker geen reden om de flits aan de kant te zetten.
    Pentax K10D

    Comment

    Working...
    X