Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Budget tot +- €700,- wat koop ik?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Budget tot +- €700,- wat koop ik?

    Hallo,

    Zoals de titel al zegt:
    Ik heb een budget van zo'n € 700,-.

    Ik ken de sites van dpreview en stevesdigicams maar ik wil weten wat gebruikers in deze prijsklasse de betere/beste toestellen vinden.

    Dus graag uw mening/reactie.

    groet,

    Vlegel
    Panasonic FZ 15

    "...Met een 12 x optische Leica lens in de hand, komt de wereld erg dichtbij...."

  • #2
    Re: Budget tot +- €700,- wat koop ik?

    Oorspronkelijk geplaatst door Vlegel
    Hallo,

    Zoals de titel al zegt:
    Ik heb een budget van zo'n € 700,-.

    Ik ken de sites van dpreview en stevesdigicams maar ik wil weten wat gebruikers in deze prijsklasse de betere/beste toestellen vinden.

    Dus graag uw mening/reactie.

    groet,

    Vlegel

    Een leuke Canon Rebel zwarte uitvoering en dan heeft u nog genoeg geld om glas te kopen.
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

    Comment


    • #3
      Re: Budget tot +- €700,- wat koop ik?

      En waar koop ik dat voor dat geld??

      groet,

      Marcel
      Panasonic FZ 15

      "...Met een 12 x optische Leica lens in de hand, komt de wereld erg dichtbij...."

      Comment


      • #4
        Re: Budget tot +- €700,- wat koop ik?

        Ik zou voor dat geld proberen op Ebay een goede (gebruikte) Canon EOS 10D te kopen. Ik denk dat dat voor die prijs misschien wel gaat lukken.

        groeten

        Robert

        Comment


        • #5
          Re: Budget tot +- €700,- wat koop ik?

          Koopjeshoek in de gaten houden !
          Groeten,

          Albert Jan

          Website AJH
          lidnummer: BD0371NL

          Comment


          • #6
            Re: Budget tot +- €700,- wat koop ik?

            Heb vorig weekend de zwarte 300 d in Aken zien staan voor 699 euro.
            Groetjes
            http://www.vehe.be

            Comment


            • #7
              Re: Budget tot +- €700,- wat koop ik?

              iemand die slechts 700€ wil / kan spenderen zou ik zeker geen DSLR aanraden. De aankoop van de body is slechts een fractie van de totale kost.

              Bovendien denk ik dat de OP een beetje duidelijker moet zijn met wat hij met dat toestel eigenlijk wilt doen.
              --
              Play Drakensang - a free online mmorpg

              Comment


              • #8
                Re: Budget tot +- €700,- wat koop ik?

                Hallo, Ik heb vorige week een NIKON Coolpix 8700, incl. Nederlandse handleiding op CD-ROM, extra accu en een 256MB CF card gekocht voor
                € 700,00 bij Cameranu.NL

                Comment


                • #9
                  Re: Budget tot +- €700,- wat koop ik?

                  Hallo MCL,

                  Met een budget van 700 € koop je best geen DSLR. Zoals iemand al zei : dit is slechts een fractie van wat nadien nog moet komen. Ikzelf ben met mijn D70 al aan verscheidene duizenden euro's. Heb wel al geinvesteerd in toplenzen, maar hiermee doet tenslotte iedereen zijn goesting. Nog wat tassen (als je uitbreidt zijn die immers toch altijd te klein), externe flash, geheugenkaartjes, X-drive, hard disks, cardreader, sensor cleaning materiaal enz...
                  Vergeet wel niet : de man achter de camera blijft het allerbelangrijkste en het kan uiteraard met minder, maar 700 is wat krap.
                  Daarom, en zo ben ik immers ook begonnen, een goeie prosumer met een degelijk zoombereik en een geheugenkaartje van min. 512 MB. Ergens nog een tas bij en na verloop van tijd, als je merkt dat de ingebouwde flits toch niet alles is, kan je nog een degelijke externe flash bijkopen. En veel fotootjes nemen... Nadien komt wel de verleiding om over te stappen naar de DSLR als de tijd er rijp voor is.

                  Groetjes,
                  Pol.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Budget tot +- €700,- wat koop ik?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens
                    Nadien komt wel de verleiding om over te stappen naar de DSLR als de tijd er rijp voor is.
                    Tegen die tijd weet je ook vanuit je ervaring wat je wilt en welke apparatuur voor jou het beste is.

                    Misschien is dat een DSLR, dan is die prosumer nog steeds handig om erbij te hebben als 2e camera (handig mee te nemen) en anders heb je je een hoop geld en mogelijk ergernis bespaard
                    Groeten,

                    Albert Jan

                    Website AJH
                    lidnummer: BD0371NL

                    Comment


                    • #11
                      Re: Budget tot +- €700,- wat koop ik?

                      Oorspronkelijk geplaatst door ajh
                      Tegen die tijd weet je ook vanuit je ervaring wat je wilt en welke apparatuur voor jou het beste is.

                      Misschien is dat een DSLR, dan is die prosumer nog steeds handig om erbij te hebben als 2e camera (handig mee te nemen) en anders heb je je een hoop geld en mogelijk ergernis bespaard
                      Inderdaad ajh, dit is dan ook zoals ik het persoonlijk heb ervaren! En ik geef toe dat ik nadien bekeken met enige spijt mijn vroegere Nikon Coolpix 5700 prosumer van de hand heb gedaan, al is het maar om niet altijd met een pak zwaar materiaal op de baan te moeten komen.

                      Pol.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Budget tot +- €700,- wat koop ik?

                        Heel erg bedankt voor alle reacties.

                        Ik was zelf ook al tot de conclusie gekomen dat een DSLR te veel kosten na de aanschaf met zich mee brengt om echt in aanmerking te komen voor mij.

                        Ik heb zelf de gedachten ook op de Nikon 8700 gericht of de nieuwe Olympus C70zoom/C8080 WZ of de Canon G6. Ik denk dat ik dan een hele mooie handzame prosumer heb waar ik erg mooie foto's mee kan maken.

                        Nogmaals allemaal bedankt!!

                        groeten,

                        Vlegel
                        Panasonic FZ 15

                        "...Met een 12 x optische Leica lens in de hand, komt de wereld erg dichtbij...."

                        Comment


                        • #13
                          Re: Budget tot +- €700,- wat koop ik?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Vlegel
                          Ik heb zelf de gedachten ook op de Nikon 8700 gericht of de nieuwe Olympus C70zoom/C8080 WZ of de Canon G6. Ik denk dat ik dan een hele mooie handzame prosumer heb waar ik erg mooie foto's mee kan maken.
                          Lees dan even de recente reveiws door op www.dpreview.com. Daar hebben ze net deze cams getest...
                          Canon 10D, glass, flashes & extra's
                          Fuji S602Z & extra's
                          www.CooMa.be BD0176BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Budget tot +- €700,- wat koop ik?

                            Kijk ook eens naar de pentax optio 750z.
                            Groetjes!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Budget tot +- €700,- wat koop ik?

                              En zeker ook de fuji 7000 niet vergeten !!!!
                              Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                              Comment

                              Working...
                              X