Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 10D & 24-70L

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 10D & 24-70L

    Hallo,

    is er nog iemand in het bezit van deze configuratie en heeft er iemand tijd om eens een paar testjes te doen.

    Ik had graag geweten of mijn 24-70 wel voldoende presteerd qua scherpte, daar ik denk dat mijn 17-40 scherpere beelden gaf dan de 24-70, terwijl ik net
    andersom had verwacht na het nakijken van reviews over deze lens.

    Ik zelf ben van Beveren, maar het stoort me niet om een aanal km af te leggen.

    Is er iemand aub ????

    Ik heb nu wat resultaten.
    Ze werden allen genomen op statief in JPG formaat.
    Alles standard ingesteld.
    De testen samen met Bart uitgevoerd.
    Al bij al blijkt mijn lens niet van de slechtste te zijn.
    Het was wel raar hoe beide lensen op verschillend brandpuntsafstanden van beeldkwaliteit veranderden. De ene keer was die van Bart beter en de ander keer die van mij en soms waren ze aan elkaar gewaagd.
    Enfin ... hier de resultaten.



    Thks Bart voor de gespendeerde tijd
    Last edited by Dafoto; 25 december 2004, 18:51. Reden: Resultaten toegevoegd vd test
    www.wildlifepixs.com

  • #2
    Re: Canon 10D & 24-70L

    Ik heb in huis om te testen:

    de voorganger van uw 24-70 de 28-70 f2.8 L USM en uiteraard ook nog andere lenzen. En twee digitale body's de Mark II en de D60.

    indien je is wenst langs te komen ik woon in Kontich das maar een goei 15 minuten van Beveren.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Canon 10D & 24-70L

      Ik ben van Melsele, deelgemeente van Beveren... En heb een 10D en een 24-70L. dus als je wil kunnen we samen eens gaan testen.
      Groetjes,
      Bartolomoio

      Canon stuff, BD0258BE

      Comment


      • #4
        Re: Canon 10D & 24-70L

        Ik wil je niet teveel ontmoedigen, maar de combo 10D en 24-70/2.8L is niet de meest harmonieuze combinatie. Er zijn veel voorbeelden waar het niet echt goed samenwerkt (maar vraag niet naar de reden, daarvoor moet je bij Canon zijn...)... Alvast veel testplezier...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Re: Canon 10D & 24-70L

          Allen,

          HARTELIJK bedankt voor jullie reacties.
          Ik heb momenteel effe afgesproken met mijn gebuur uit Melsele.
          Indien deze tests niet zouden volstaan neem ik vervolgens met iemand van jullie verder contact op.

          nogmaals allemaal hartelijke dank

          mvg
          www.wildlifepixs.com

          Comment


          • #6
            Re: Canon 10D & 24-70L

            Zou je dan ook de resultaten kunnen posten? Dit is misschien handig voor andere mensen en die kunnen dan eventueel (bij slechte resultaten) een hoop geld uitsparen...

            Schrijf er dan ook even bij hoe je de test gedaan hebt hè!

            Comment


            • #7
              Re: Canon 10D & 24-70L

              Ik ben ook in het bezit van de 10D en de 24-70 en heb daar tot hiertoe geen klagen over. Woon in Aartselaar, als je wil kunnen we gerust eens afspreken om te testen ...

              Comment


              • #8
                Re: Canon 10D & 24-70L

                Heb ook de combinatie die je vraagt, maar nog nooit problemen gehad, ben ook benieuwd hoe de resultaten zullen zijn
                Groetjes Christianne
                Christianne's fotoweb
                BD0243nl

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 10D & 24-70L

                  ben in afwachting, waarschijnlijk volgende week levering van dezelfde lens voor dezelfde combinatie aldus ben ook wel nieuwsgierig en zal ook hier de resultaten dan posten, tot op heden nooit problemen gehad van echte front of backfocus met verschillende Canon (L) lenzen, ook uitvoerig getest met testblad en lat, wel pseudo out of focus beeld door bewegingsonscherpte .....
                  groetjes roland
                  Last edited by Guest9; 2 december 2004, 19:43.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 10D & 24-70L

                    Hallo
                    't Denk er aan om mij ook een 24-70L aan te kopen , voor op mijne 10D.
                    Iemand van West Vlaanderen waar ik eens kan komen testen??????
                    Groeten
                    KwJ
                    Digitale groeten
                    K.J.W.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 10D & 24-70L

                      Oorspronkelijk geplaatst door komjewok
                      Hallo
                      't Denk er aan om mij ook een 24-70L aan te kopen , voor op mijne 10D.
                      Iemand van West Vlaanderen waar ik eens kan komen testen??????
                      Groeten
                      KwJ
                      Het heeft weinig zin het zo te testen, de verschillen zitten in de lenzen... Daar zit blijkbaar toch iets niet helemaal goed bij de kwaliteitscontrole van de 24-70/2.8...
                      Canon 10D, glass, flashes & extra's
                      Fuji S602Z & extra's
                      www.CooMa.be BD0176BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 10D & 24-70L

                        Die combinatie gebruik ik ook. Problemen gehad... en opgelost.
                        Pieter
                        --
                        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 10D & 24-70L

                          Blijkbaar durft de 24-70 wel eens voor poblemen zorgen, maar als dat het geval is stuur je je body + lenzen naar Canon, normaal stellen die dan alles af zodat het geheel perfect werk afleverd.
                          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                          http://supermasj.zenfolio.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 10D & 24-70L

                            Hoi!

                            Ik ben ook aan het uitkijken naar deze lens.
                            Maar nu ik dit allemaal lees mss toch nog eens goed nadenken. Heb geen zin om mijn toestel x-weken kwijt te zijn.
                            Wie heeft nu effectief welke problemen gehad met deze lens?
                            Ben benieuwd naar jullie ervaringen en de resultaten van de test.

                            Groetjes,

                            Loes

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 10D & 24-70L

                              Ik heb deze combinatie nu al een goed jaar.

                              Daarvoor had ik de Sigma 24-70/2.8 en de Canon presteert toch veel beter.
                              Op onze reis in Lissabon heb ik er toch zo'n 1000 foto's mee genomen en ik moet zeggen, HAARSCHERP.

                              De Canon is veel sneller dan de Sigma en is qua afwijkingen ook veel beter over het gehele zoombereik.
                              Wat me aan de Sigma stoorde was het hoppen. (niet kunnen scherpstellen).
                              Op de Canon heb ik dit zelden of nooit. Enkel als je zeer dicht op het scherpstelgebied zit. (Makro of toch bijna.)

                              Ikzelf heb geen enkel probleem met et scherpstellen of de scherpte.
                              En als je je lens moet binnen doen bij Canon, zeker geen probleem.
                              Een BD'er deed 3 lenzen en een 300D binnen en na 1 week alles met de post terug. Ze zijn bij etbas, of hoe noemt het nu ook weer, er stukken op vooruit gegaan!!!!
                              Canon 10D, gLaasjes, lampjes,...
                              LidNr. BD0211BE

                              Comment

                              Working...
                              X