Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk statief voor mijn D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk statief voor mijn D70

    Hey iedereen,

    Mijn eerstvolgende aankoop is een statief. Ik heb wel al een beetje rondgekeken (o.a. Manfrotto), maar ben er toch niet helemaal uit...

    Welke statieven gebruiken jullie?? Tevreden?? en hoe valt dat allemaal mee qua prijs???

    Laat maar komen die reacties,


    Dre
    https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

  • #2
    Re: Welk statief voor mijn D70

    Welke combinatie van lenzen ga je op het statief gebruiken en waarvoor ga je het gebruiken.
    KEEP THE SPIRIT HIGH AND KEEP ON CAPTURING!!!
    http://www.photopat.be

    Comment


    • #3
      Re: Welk statief voor mijn D70

      Oorspronkelijk geplaatst door paepke
      Welke combinatie van lenzen ga je op het statief gebruiken en waarvoor ga je het gebruiken.
      Paepke...

      Mag ik hier even meedoen?
      Mijn "zwaarste" lens is een Nikon 70-210.
      Het kan max. 80-400 worden...

      Dus, wat mag (liever 'moet') het zijn?...

      theokus
      Last edited by theokus; 30 november 2004, 21:16.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Welk statief voor mijn D70

        Hallo,

        Zelf heb ik een Velbon CX640 waar ik zeer tevreden van ben. Het hangt er vanaf voor wat je je statief gaat gebruiken:

        Gewoon wat macrootjes in de hof : simpel statiefje
        oneffe ondergronden : semi-prof. statief waar he de voetjes kan aanpassen
        trektochten: carbon statief
        moet het heel hoog kunnen?
        moet het heel laag kunnen?
        moet het een balhoofd hebben? (kan je meestal nog als acc. bijkopen nadien)

        Voila das mijn mening over statiefjes

        Sven

        Comment


        • #5
          Re: Welk statief voor mijn D70

          Ik heb een snelkoppeling zodat ik niet moet schroeven maar enkel schuiven en klikken. Kan je heel snel je toestel op en af het statief krijgen.
          Voor de rest goed opletten dat je degelijk kan uitschuiven tot een goede hoogte. Anders zit je continue met een kromme rug te werken.
          [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

          Comment


          • #6
            Re: Welk statief voor mijn D70

            Oorspronkelijk geplaatst door patrickL
            Ik heb een snelkoppeling zodat ik niet moet schroeven maar enkel schuiven en klikken. Kan je heel snel je toestel op en af het statief krijgen.
            Voor de rest goed opletten dat je degelijk kan uitschuiven tot een goede hoogte. Anders zit je continue met een kromme rug te werken.
            Patrick...

            Noem eens namen....
            Merk en type bijv.

            theokus.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Welk statief voor mijn D70

              Ik werk met Cullman-statief en een Bildra-snelkoppeling. Heb vroeger aan wedstrijdfilmen gedaan en dan heb je een stevig statief nodig. Vandaar.
              [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

              Comment


              • #8
                Re: Welk statief voor mijn D70

                Kijk eens hier ...

                Daar heb ik de statief beschreven die ik snel hoop te kopen
                [Nikon D5100 & Nikon D70]
                [Yves en Liesbeths blog Resort]

                Comment


                • #9
                  Re: Welk statief voor mijn D70

                  Hey iedereen,

                  waarvoor ik het statief zou gebruiken?? Wel, aangezien ik nog altijd maar een studentje ben en bovendien beginnende fotograaf zie ik mij nog niet direct met knoerten van lenzen rondlopen... Dat is voor mij qua geld simpelweg al niet haalbaar... het zou inderdaad voor wat macro-opname zijn in de tuin, voor nachtreeksen (o.a in Leuven waar ik student ben), ... U snapt het wel al... Mijn statief moet voor mij niet HET van HET zijn. Daar heb ik simpelweg geen nood aan.


                  Zelf had ik al 724B van Manfrotto op het oog, dat is met ingebouwd mini - ballhead... Ik vraag mij nu enkel af of dat wel handig is dat dat ingebouwd is en of de kwaliteit wel van dit statief wel ok is... Ik vermoed echter van wel, Manfrotto zal het hun wel niet kunnen permitteren denk ik om kwalitatief echt slechte dingen op de markt te brengen...


                  de prijs bedraagt trouwens 128 euro bij Foto Konijnenberg...


                  groetjes,

                  Dre


                  ps.: ik denk dat het een beetje zonde zou zijn om 300 euro bvb. uit te geven aan een statief dat ik dan maar voor 1/10 van zijn kunnen zou gebruiken
                  https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welk statief voor mijn D70

                    Wees in ieder geval niet te gierig op je statief. Van al je fotogerief zal dat waarschijnlijk het langste meegaan, als je het niet te "klein" koopt vandaag. Een degelijk statief kan je hele leven lang meegaan.

                    Het lijkt vandaag misschien zonde om een statief van 300 € te kopen, maar er nu 150 € aan geven en binnen twee jaar toch een van 300 € moeten kopen omdat je beter nodig hebt, is ook zonde.

                    Denk dus niet enkel aan hetgeen je er vandaag mee wil doen, maar ook aan wat je er misschien morgen mee wil doen.

                    Bart.
                    Canon EOS 5D

                    Comment

                    Working...
                    X