Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 70-200 f2.8 -> sportfoto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 70-200 f2.8 -> sportfoto

    Beste BD-er.

    Is er iemand die foto's heeft, getrokken met deze lens op een Nikon D70 en meer bepaald sportfoto's zoals volleybal/basket/tafeltennis... in elk geval in een sporthal en zonder flash getrokken. Ik sta voor de keuze tussen deze lens of een Sigma 70-300 APo Super II. Gaat mij vooral over bewegende indoorsporten te kunnen trekken en liefst zonder flitsen.

    Bedankt.
    PatrickL
    [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

  • #2
    Re: Sigma 70-200 f2.8 -> sportfoto

    PartickL,

    Kijk eens hier bij de albums. Het is wel geen volleybal/basket/tafeltennis maar in ieder geval wel in een sporthall(grote), (snel) bewegende sport en zonder flash.

    Hubert
    Hubert

    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 70-200 f2.8 -> sportfoto

      Oorspronkelijk geplaatst door patrickL
      Beste BD-er.

      Is er iemand die foto's heeft, getrokken met deze lens op een Nikon D70 en meer bepaald sportfoto's zoals volleybal/basket/tafeltennis... in elk geval in een sporthal en zonder flash getrokken. Ik sta voor de keuze tussen deze lens of een Sigma 70-300 APo Super II. Gaat mij vooral over bewegende indoorsporten te kunnen trekken en liefst zonder flitsen.

      Bedankt.
      PatrickL
      Ik heb de D70 in combinatie met de 70-300 APO Super Macro II. Hoewel ik zeer tevreden ben over de prijs/kwaliteit verhouding, zal dit niet de lens zijn die je zoekt. Buiten met licht is het een prima lens, maar binnen zul je moeten flitsen. Daarnaast is hij veel te traag voor (snelle) sportfotografie.
      Nogmaals zeer tevreden, waar ik hem voor gebruik, maar wees verstandig en ga voor de lichtsterke en snellere (...... en veel duurdere) 70-200 f2.8

      succes met je aankoop,

      Chris
      NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 70-200 f2.8 -> sportfoto

        Oorspronkelijk geplaatst door Chris 56
        Ik heb de D70 in combinatie met de 70-300 APO Super Macro II. Hoewel ik zeer tevreden ben over de prijs/kwaliteit verhouding, zal dit niet de lens zijn die je zoekt. Buiten met licht is het een prima lens, maar binnen zul je moeten flitsen. Daarnaast is hij veel te traag voor (snelle) sportfotografie.
        Nogmaals zeer tevreden, waar ik hem voor gebruik, maar wees verstandig en ga voor de lichtsterke en snellere (...... en veel duurdere) 70-200 f2.8

        succes met je aankoop,

        Chris
        Kan die mening delen...
        D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
        BD0290BE

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 70-200 f2.8 -> sportfoto

          @ Hub2805
          Kan je mij zeggen welke foto's met deze lens zijn getrokken. Je hebt er heelwat staan zie ik. Ik veronderstel dat die niet allemaal met deze lens zijn getrokken. Alvast bedankt. Kan je een hogere sluitertijd gebruiken bij die lens door de f2.8?

          @ anderen: bedankt voor de mening ivm de Sigma 70-300. is inderdaad een andere prijs maar is het prijsverschil de moeite waard? Indien ja, dan sparen we nog wat door.
          [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 70-200 f2.8 -> sportfoto

            Hoi Patrick,
            ik ben momenteel in het bezit van de sigma 70-300 en dit is inderdaad wel een goeie lens (prijs <-> kwaliteit) maar ze heeft inderdaad LICHT nodig.
            In moeilijkere omstandigheden zal ze de neiging hebben om te gaan 'jagen'.
            Ik heb er onlangs bij een voetbalwedstrijd van mijn zoon bij een ochtendzon wel mooie foto's mee kunnen maken maar ik zou ze niet gebruiken in een sporthal.
            Volgend jaar staat de canon 70-200 2,8 op mijn verlanglijstje

            groetjes

            Alex
            Canon 300d ; bg-E1 ; kitlens ;canon 100mm 2.0 en 50 mm 1,8 II ; Metz 54 MZ-3

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 70-200 f2.8 -&gt; sportfoto

              Ik heb wel geen D70, maar een 20D.
              Om indoor basketwedstrijden te fotograferen heb je absoluut die 70-200 nodig.
              In tegenstelling tot wat je denkt, is het in sommige sporthallen vrij donker. Zeker in hallen waar er veel donker hout is gebruikt moet ik werken op ISO1600 om nog een sluitertijd te krijgen welke de actie mooi bevriest. In zulke situaties kan je met lensen met een kleiner diafragma echt niet veel beginnen.

              Kan je een hogere sluitertijd gebruiken bij die lens door de f2.8?
              JA.
              BD0316BE
              Canon

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 70-200 f2.8 -&gt; sportfoto

                Oorspronkelijk geplaatst door patrickL
                @ Hub2805
                Kan je mij zeggen welke foto's met deze lens zijn getrokken. Je hebt er heelwat staan zie ik. Ik veronderstel dat die niet allemaal met deze lens zijn getrokken. Alvast bedankt. Kan je een hogere sluitertijd gebruiken bij die lens door de f2.8?
                Op de eerste 2 wedstrijden na zijn ze allemaal met de Sigma 70-200 op 2.8 getrokken op ISO1600. Sluitertijden liggen tussen 1/200 en 1/400. Zonder die 2.8 en de ISO1600 zou ik nooit aan deze sluiter tijden komen. Als je echt closer kunt komen, kan je ook proberen met de 50/1.4. DIt geeft toch nog een 4x kortere sluitertijd maar de actie mag dan maar een 10tal m verwijderd zijn.

                Hubert
                Hubert

                Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                Comment

                Working...
                X