Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lowepro - Tamrac

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lowepro - Tamrac

    Hallo iedereen,

    Ik overweeg om een rugzak aan te schaffen om mijn fotomateriaal in op te bergen.
    De bedoeling is dat ik op eventuele uitstappen mijn DSLR en één tot twee reservelenzen kan meenemen. Ik overweeg een rugzak omdat mij dit makkelijker lijkt op eventuele uitstappen

    Ik heb thans volgende modellen in gedachte:

    - Lowepro, microtrekker 100 of 200;
    - Tamrac Velocty (7 of 9).

    Zijn er onder jullie die positieve of negatieve ervaringen hebben met deze modellen. Is de Tamrac handiger in gebruik doordat je hem niet van je rug moet nemen om je DSLR eruit te halen ?

    Zijn er eventueel andere modellen die jullie kunnen aanraden ?

    Thanx
    Liriuske

    Wijze raad doet wonderen !

  • #2
    Re: Lowepro - Tamrac

    Oorspronkelijk geplaatst door Liriuske

    Zijn er eventueel andere modellen die jullie kunnen aanraden ?

    Thanx
    de computrekker, heeft denk ik iets meer ruimte binnenin. ik heb de mijne gekocht voor 110 euro bij foto robeys in sint truiden.

    het computergedeelte gebruik ik voor mappen in te steken ofeen regenjas ofzo

    Comment


    • #3
      Re: Lowepro - Tamrac

      Bedenk wel dat het steeds een hele tour is als je een lens wilt gaan wisselen met een rugzak. Ik heb om die reden gekozen voor een grotere draagtas voor om de schouder. Maar goed blijft persoonlijk natuurlijk.

      Dit is 'm (Stealth Reporter 300 AW van LowePro):

      Nikon D70 | 18-70/3,5-4,5 AF-S G DX IF-ED
      | 70-300/4,0-5,6 AF G | Sandisk Ultra II 512 Mb

      Comment


      • #4
        Re: Lowepro - Tamrac

        Oorspronkelijk geplaatst door Liriuske
        Hallo iedereen,

        Ik overweeg om een rugzak aan te schaffen om mijn fotomateriaal in op te bergen.
        De bedoeling is dat ik op eventuele uitstappen mijn DSLR en één tot twee reservelenzen kan meenemen. Ik overweeg een rugzak omdat mij dit makkelijker lijkt op eventuele uitstappen

        Ik heb thans volgende modellen in gedachte:

        - Lowepro, microtrekker 100 of 200;
        - Tamrac Velocty (7 of 9).

        Zijn er onder jullie die positieve of negatieve ervaringen hebben met deze modellen. Is de Tamrac handiger in gebruik doordat je hem niet van je rug moet nemen om je DSLR eruit te halen ?

        Zijn er eventueel andere modellen die jullie kunnen aanraden ?

        Thanx

        Ga eens naar een Canon verdeler en bekijk dan eens die prachtige Canon tassen en rugzakken zoals bijvoorbeeld deze:



        En komen op een prijs van tussen de 60 - 75 Euro
        Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

        Comment


        • #5
          Re: Lowepro - Tamrac

          lowepro microtrekker 200

          zeer tevreden over (duidlijk beter van kwaliteit dan canon rugzakken)
          rugzak is wat moeilijker om continu van lenzen te wisselen, maar des te gemakkelijker om mee rond te lopen als men fotos neemt, je hebt geen tas die dan opzij in de weg hangt

          bij mij zitten volgende zaken zonder probleem in de microtrekker : canon 10d met canon 28-135, canon 75-300, canon 50mm, sigma flits + omnibounce, lader met kabel canon en dan nog wat kleine prutsen

          is volledig gevuld ook nog net te doen van gewicht om een tijdje mee rond te lopenzonder rugpijn te krijgen

          mark

          Comment


          • #6
            Re: Lowepro - Tamrac

            Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
            Ga eens naar een Canon verdeler en bekijk dan eens die prachtige Canon tassen en rugzakken zoals bijvoorbeeld deze:



            En komen op een prijs van tussen de 60 - 75 Euro
            Past daar ook nen Nikon in?
            BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

            Comment


            • #7
              Re: Lowepro - Tamrac

              Ik heb de Tamrac Velocity 7. Ik ben daar zeer content van. Al mijn gerief past daar precies in (zie footer). De slingfunctie vind ik het gebruik heel handig.
              10D | 28-135 IS | 50 mm f 1.8 II | 17-40 L | 550 EX | Archos Gmini 220

              Zoals het muisje thuis klikt, klikt het nergens!

              Comment


              • #8
                Re: Lowepro - Tamrac

                Ik heb een Tamrac Velocity 9 (slinger-schoudertas) en een Lowepro Trim Trekker (kan zowel als schoudertas als als rugtas gebruikt worden).

                Ik moet zeggen dat ik de Velocity ondertussen het meest gebruik omdat die gewoon het gemakkelijkst draagt en ook omdat het bijzonder gemakkelijk is om gewoon de tas naar voor te brengen (zonder af te doen) en om de lens te wisselen of vb. de flits eruit te nemen... Het draagcomfort is ook beter dan de TrimTrekker als je er langere tijd mee moet rond lopen...
                Het voordeel van de TrimTrekker is dat er nog net iets meer in kan, en ook de schuif onderaan is bijzonder handig...

                Standaarduitrusting in de Velocity:
                * 10D met grip + 28-135 of 17-40 erop
                * 70-200/4.0
                * 50/1.8
                * 85/1.8
                * 1.4TC
                * 550EX
                Alle lenzen met zonnekap erop
                In het tasje vooraan zitten dan nog extra batterijen voor flits en camera, extra kaartjes, microvezeldoekjes en nog wat klein prullen...
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

                Comment


                • #9
                  Re: Lowepro - Tamrac

                  zeer tevreden over de Tamrac Velocity 9

                  al mijn materiaal (zie signatuur) kan er in
                  Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                  Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lowepro - Tamrac

                    Ook zeer tevreden over de Tamrac Velocity 9.
                    Kwalitatief zeker even goed als een Lowepro. Draagt makkelijk.
                    D70 + kitlens + Sigma 70-200 + Cinemadisk + stuff zoals PDA,... gaan er zeer gemakkelijk in. Als mijn vrouwtje mee op stap gaat, heb ik zelfs nog plaats voor haar Coolpix 5700.
                    En het naar voor kunnen slingeren van de tas is zeer handig !

                    Groetjes,
                    Nikon D70

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lowepro - Tamrac

                      Ik gebruik de tamrac expedition 3 rugzak:
                      - niet te groot, niet te zwaar.
                      - Stevig

                      Ik heb de mijne gekocht bij MD Computers voor slechts 48 € .

                      Is is momenteel nog 1 zwarte expedition 3 binnen heb ik gisteren gehoord .


                      -- Raf --

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lowepro - Tamrac

                        Thanx iedereen voor de reactie ,

                        Blijkbaar heeft de Tamrac veel bijval onder de BD'ers.

                        't Zal voor mij dan ook een Tamrac (velocity 7 of 9) worden .

                        Iemand enig idee waar deze op voorraad zijn. Het lijkt mij aangewezen om ze eerst te kunnen zien. Dat maakt het makkelijker om in te schatten of de velocity 7 volstaat, dan wel of de 9 meer aangewezen is.


                        Gegroet
                        Liriuske

                        Wijze raad doet wonderen !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lowepro - Tamrac

                          ik heb de mijne gekocht bij Foto Degreef (Edegem bij Kontich) 03/4575745
                          daar krijg je BD-korting
                          wel op bestelling, tenzij ze toevallig 1 in stock hebben
                          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lowepro - Tamrac

                            Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71
                            ik heb de mijne gekocht bij Foto Degreef (Edegem bij Kontich) 03/4575745
                            daar krijg je BD-korting
                            wel op bestelling, tenzij ze toevallig 1 in stock hebben
                            Wat was de prijs met en zonder korting?
                            Hubert

                            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lowepro - Tamrac

                              Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                              Wat was de prijs met en zonder korting?
                              Hallo hub2805,

                              Heb er vandaag één besteld. 65 € met korting voor BD.

                              Groetjes,
                              Pol.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment

                              Working...
                              X