Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Konica Minolta x50 vs Canon ixus 500

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Konica Minolta x50 vs Canon ixus 500

    Beste camerakenners hier aanwezig,

    Ik denk er aan een compacte camera te kopen en na wat zoeken, testen en lezen kom ik uit op hierbovenstaande camera's.
    Welke van de 2 kunnen jullie mij aanraden? Of welke andere (gelijkaardige) camera kunnen jullie mij aanraden (prijsklasse 350euro)?

    Dank bij voorbaat

  • #2
    Re: Konica Minolta x50 vs Canon ixus 500

    Iemand enig idee?

    Comment


    • #3
      Re: Konica Minolta x50 vs Canon ixus 500

      Ik zou voor de canon gaan die geeft mooie kleuren en haarscherp
      Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

      Comment


      • #4
        Re: Konica Minolta x50 vs Canon ixus 500

        Nog iemand een andere mening?

        Comment


        • #5
          Re: Konica Minolta x50 vs Canon ixus 500

          Een collega van me heeft de Minolta.

          Ik weet van de Minolta dat de beeldkwalitiet wat last heeft van zijn kleine lens. Op een 11,5 - 15 afdruk ga je er niet veel van merken. De kleuren zijn zeer gesatureerd.

          Voor buitenfotografie met zonlicht (vakantiefoto's) is hij best te doen.
          Binnen kan je flitsen tot ongeveer 4 meter. Wat genoeg is voor thuis.

          Je kan hem op een driepikkel zetten om tot 4 seconden te belichten. Een minitripod is een aanrader voor zulke toestellen, omdat je op lagere ISO instellingen ruisvrije foto's kan nemen. Ik weet het, niet veel mensen kopen een tripod voor zo'n toestel.

          De Minolta X50 is één van de kleinste toestellen die je kan vinden. Het past in je hemdzakje (houthakkershemd ). Het nadeel van deze toestellen is dat ze niet goed in de hand liggen.

          Je moet zelf uitmaken wat het belangrijkste is.
          Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

          Comment

          Working...
          X