Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraag aan de gebruikers van de Canon 420 EX

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraag aan de gebruikers van de Canon 420 EX

    Deze week heb ik mij een flitser Canon 420 EX aangeschaft, in het boekje staan wel wat canon gegevens over het aantal te nemen foto's met één set batterijen, maar ik heb liever wat ervaringen van gebruikers.

    Bij de aankoop van de flitser gelijk twee setjes van 2300 mah gekocht, nu wil ik graag weten hoeveel foto's ik daar gemiddeld mee moet kunnen maken.
    (of moet ik er nog bijkopen )
    Groeten Omega.

    www.digiwaart.nl

  • #2
    Re: Vraag aan de gebruikers van de Canon 420 EX

    Ben al een tijdje in het bezit van een 420 EX, maar ik flits niet zoveel. Mijn eerste set niet-oplaadbare Duracells heeft er echt een half jaar in gezeten; ik schat dat ik daar zeker 300 keer mee geflitst heb. Nu zitten er oplaadbare in, maar ik weet nog niet hoe lang die mee zullen gaan. Volgens mij heb je aan twee sets batterijen méér dan voldoende!
    Canon 70D
    En als ik het wat compacter houd: Fuji HS35

    Comment


    • #3
      Re: Vraag aan de gebruikers van de Canon 420 EX

      Het hangt een beetje af van de situatie, nl. met welk diafragma je werkt en hoe ver je onderwerp verwijderd is. Eigenlijk dus met de intensiteit die je 420EX moet afgeven. Logisch dus eigenlijk.

      Ik heb 2000mAh Ansmann batterijen en ben er heel tevreden over. Ik denk niet dat ik op één avond al een setje leeggeschoten heb, ik vermoed dus dat 100 foto's zeker een minimum is en dat 200 foto's zeker haalbaar is. Het kan zijn dat ik er volledig naast zit en dat het er 500 zijn. Met twee setjes heb je volgens mij dus voldoende.
      Canon EOS 5D

      Comment


      • #4
        Re: Vraag aan de gebruikers van de Canon 420 EX

        Ik bezit een 420EX en een 550EX, en voor beiden heb ik maar één setje oplaadbare batterijen bij (2000 mah). Puur uit voorzorg heb in ook nog een setje gewone batterijen bij, maar deze heb ik nog niet moeten inzetten.
        BD0316BE
        Canon

        Comment


        • #5
          Re: Vraag aan de gebruikers van de Canon 420 EX

          Veel hangt idd. af van de omstandigheden, en het aantal flitsen zla dus heel variabel zijn!!

          Koop gewoon 2 setjes, dan hoef je je nooit zorgen te maken! Het is een kleine investering, maar absoluut zijn centen waard!

          Ik heb voor m'n 550 en 420 4 setjes GP's van 2000 mah en nog nooit volledig zonder gevallen!!
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #6
            Re: Vraag aan de gebruikers van de Canon 420 EX

            Bedankt voor de reacties, als het goed is heb ik dus genoeg aan die twee setjes, ik hoopte al daar zo'n 400 foto's mee te kunnen maken.

            Nu nog even alles gaan uitproberen.
            Groeten Omega.

            www.digiwaart.nl

            Comment


            • #7
              Re: Vraag aan de gebruikers van de Canon 420 EX

              Zelf heb ik ook een 420EX met 2x 2300mAh batterijen en nog 1 set reserve (alkaline) batterijen.

              Onder zware en moeilijke omstandigheden (nachtelijke ongevallen bvb) kan 1 set batterijen al leeg zijn na minder dan een 100 tal foto's.

              In "normale" omstandigheden haal ik er toch zo'n 200 foto's uit.


              Mvg,
              *Nikon D300s + MB-D10 + SB-900 +18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX II + *Nikon D200 + SB-800 + 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX*

              Comment


              • #8
                Re: Vraag aan de gebruikers van de Canon 420 EX

                Ik gebruik de 550 EX (de grotere broer). Met 4 opgeladen NiH batterijen à 2300 mAh kan ik zo'n 300 foto's trekken. Ik heb altijd een reserveset opgeladen batterijen bij me. Nooit in de problemen geweest.
                10D | 28-135 IS | 50 mm f 1.8 II | 17-40 L | 550 EX | Archos Gmini 220

                Zoals het muisje thuis klikt, klikt het nergens!

                Comment


                • #9
                  Re: Vraag aan de gebruikers van de Canon 420 EX

                  Op de 420EX heb ik eigenlijk ook nooit problemen gehad met het aantal flitsen, wel merk je dat na een opname of 30 tot 40 op vol vermogen de laadtijd van de flitser gaat toenemen. Alleen daarvoor al vind ik 't persoonlijk handig meer dan 1 reservesetje bij me te hebben...

                  Comment

                  Working...
                  X