Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Epson R800 status monitor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Epson R800 status monitor

    Nadat ik welgeteld 30 A4 fotoafdrukken maakte met deze printer was de magenta vulling aan vervanging toe.
    Om een benaderendde berekening te kunnen maken van de kostprijs aan inkt voor 1 afdruk noteerde ik ook nauwgezet de stand van de andere cartridges.
    Nadat de magenta vulling vervangen was wilde ik dan vandaag weer eens wat printen.
    Tot mijn verbazing stelde ik vast dat nu de andere vullingen flink stuk zijn gezakt , zo bijvoorbeeld de mat zwart van maximum naar half.
    Naar gelang echter de print naar het einde liep veranderde het niveau van de cartridges (gingen naar omhoog) .
    Uiteindelijk duiden ze toch nog altijd flink stuk minder aan dan gisternavond voor het vervangen van de magenta vulling.
    Vraag me af of er hier nog iemand is met gelijkaardige ervaringen....

  • #2
    Re: Epson R800 status monitor

    Ik heb eens ergens gelezen dat die statusdisplays hun info berekenen aan de hand van het aantal gespoten druppeltjes. Dit zou theoretisch heel nauwkeurig kunnen zijn maar bij een headcleaning gaan er wel telkens vele druppeltjes verloren en ik weet niet hoe nauwkeurig het dan nog werkt.

    Hubert
    Hubert

    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: Epson R800 status monitor

      Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
      Ik heb eens ergens gelezen dat die statusdisplays hun info berekenen aan de hand van het aantal gespoten druppeltjes. Dit zou theoretisch heel nauwkeurig kunnen zijn maar bij een headcleaning gaan er wel telkens vele druppeltjes verloren en ik weet niet hoe nauwkeurig het dan nog werkt.

      Hubert
      Vind het toch maar raar dat na het vervangen van 1 van de 8 cartridges alles plotseling andere hoeveelheid aangeeft. Ergst van al zou zijn dat het ding vraagt om de vulling te vervangen als die nog niet leeg is.
      Ik las ook ergens op een printersite dat er testen gedaan werden naar verbruik en men sprak van 65 A4 afdrukken eer de optimizer en daarna magenta en cyaan leeg raakten. Hier kwam ik met moeite aan 30 ??

      Comment


      • #4
        Re: Epson R800 status monitor

        ik heb deze printer zelf nog niet zo lang. heb tot nu toe nog niet veel getest. hoe het zit met het niveau van de anderen als je eentje vervangt, weet ik niet zo direct. maar ik heb de indruk dat de cartridges over het algemeen snel leeg zijn (vooral cyaan). in welke kwaliteit druk je af?

        Comment


        • #5
          Re: Epson R800 status monitor

          Ga eens kijken op http://www.digitalrevolution.be/
          Gr,

          sailor
          Lid: BD 0249BE
          D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

          Comment


          • #6
            Re: Epson R800 status monitor

            Oorspronkelijk geplaatst door mister s.
            ik heb deze printer zelf nog niet zo lang. heb tot nu toe nog niet veel getest. hoe het zit met het niveau van de anderen als je eentje vervangt, weet ik niet zo direct. maar ik heb de indruk dat de cartridges over het algemeen snel leeg zijn (vooral cyaan). in welke kwaliteit druk je af?
            Ik druk in de hoogste kwaliteit af omdat de optie "beste foto" bij het afdrukken van portretten haren laat zien die precies samen klitten, geen resolutie in te krijgen. Hier was eerst magenta leeg op de voet gevolgd door cyaan ; durf zelfs bij benadering niet meer schatten wat een afdrukje uiteindelijk kost....

            Comment

            Working...
            X