Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop Digitale fotocamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop Digitale fotocamera

    Hoikes allemaal,

    Ik ben geen Pro.fotograaf (helemaal niet volgens mijn kids), maar wil toch een degelijk toestel.

    Ik had een PENTAX OPTIO 430 RS, maar deze is gestolen in Disneyland op 31/10/2004..

    Nu las ik in TestAankoop voor de beste keuze/koop, maar zou toch ook graag wat informatie willen opnemen hier:

    Het toestel waar ik in geintresseerd ben en ik denk dat dit een goed toestel is voor gewone doorsnee foto's, af en toe vuurwerk als het kan...alee een goed toestel, was de NIKON COOLPIX 4800, dat staat er dan wel niet tussen, wel de COOLPIX 3200, 5200 & 8700, de laatste vond ik ook wel knap..

    Dus nu hoop ik dat er hier iemand de knoop kan doorhakken voor mij.

    Weet er dan ook misschien iemand een goed adres waar ik deze kan aanschaffen, evt. via Internet??

    Thnx...

  • #2
    Re: Aankoop Digitale fotocamera

    Doe eens een search hier, antwoord gegarandeerd en voor uren zoet!

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop Digitale fotocamera

      Oorspronkelijk geplaatst door Talleke
      alee een goed toestel, was de NIKON COOLPIX 4800, dat staat er dan wel niet tussen, wel de COOLPIX 3200, 5200 & 8700, de laatste vond ik ook wel knap..
      Kijk dan vooral ook eens naar de Coolpix 8800! zie bvb http://www.dpreview.com/articles/nikoncp8800/

      Ik heb vorig jaar mijn toestel gekocht bij http://www.digitalfotoclub.com/ en ben daar zeer tevreden van. Zeker nu de dollar zo laag staat is dit een groot voordeel (vergeet wel niet de BTW en importtaks mee te tellen, als je prijzen vergelijkt).

      Groeten
      Bert
      mvg
      Bert

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop Digitale fotocamera

        ik zou het bij de 4000-reeks houden. ik heb daar zeer goede ervaringen mee. 5MP vind ik (voor mij) overdreven, 3MP toch net iets te weinig.

        uiteraard is de 8000-reeks zeer aan te bevelen, maar ik bemerk toch enige prijsdrempel in je vraag. 700€ en meer lijk je me niet te willen uitgeven, dus kan je de 8000-series wel wegdenken.

        wat die adresjes betreft: ik ken enkele uiterst goede adressen. zeer goedkoop (lees: veel goedkoper dan hier), en uiters betrouwbaar!!!
        NADEEL: het zijn voornamelijk adressen in de VS. daar hebben ze andere netspanning en andere pluggen. de netspanning is nu wel geen probleem (meeste batterijopladers schakelen automatisch over), maar voor de plug heb je een soort reisstekker nodig! uiteindelijk heb ik toch maar gekozen voor het buurland Duitsland. dat vond ik qua service toch ook beter. stel dat er iets gebeurd, dan heb je toch geen verzendkosten naar de VS aan je been.

        en daarenboven, Duitsland is ook een pak goedkoper.

        weet je, ik koop enorm veel op eBay. dat is vrijwel allemaal nieuw, en daar zijn winkels op vertegenwoordigd. enorm betrouwbaar!!!!! veel goedkope adressen heb ik via eBay.

        ik raad je dus aan om op eBay te kijken. daar zul je koopjes zien. geef het type in in eBay dat je wil, en dan maar kijken naar de feedback van de verkopers. meestal is een "nu kopen" wel van veilige verkopers.

        als je eBay niet vertrouwt, moet je zeker ook geen andere buitenlandse adressen vertrouwen. als je meer info wil over hoe eBay te gebruiken, mag je me altijd een email sturen. ik ben een 'crack'

        ben je nieuw op eBay, contacteer me dan zeker eerst. als beginneling komt het allemaal ingewikkeld over, maar bij mij zit de routine ingebakken.

        één adres dus: www.ebay.be daar neem je uitgebreide zoekopties, je geeft het typenummer in, je selecteert: beschikbaar voor belgie, en druk op zoeken.

        voila
        Last edited by ajuin; 27 november 2004, 17:48.

        You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


        Comment


        • #5
          Re: Aankoop Digitale fotocamera

          Sibertus,

          Er zijn toch een paar dingen waar ik het niet echt mee eens ben:
          - Er zijn verschillen tussen hier en de US maar zo'n last is een reisstekker nu ook weer niet. Ik gebruik het voor de helft van mijn elektrische apparaten... Het enige waar je voor moet opletten is dat de adaptor automatisch overschakeld van 110 naar 220V maar dat is voor de meeste geen probleem.
          - Als je garantie krijgt van de winkel, moet je het ding terugsturen, maar reparaties kan je (meestal) ook laten gebeuren via de garantie van het merk zelf en dat is wel lokaal. Ik heb 4 jaar geleden mijn Kodak laten reparen door hem terugsturen naar Kodak in Brussel, terwijl het toestel in de US gekocht was.
          - Alles hangt er natuurlijk vanaf hoeveel je wil geven maar het prijsverschil tussen de US en Duitsland is nog altijd fenomenaal (door de lage koers van de $)
          - Het hangt er ook vanaf wat je zoekt. De 4 reeks is OK maar als je achter een toestel zoekt met serieuze zoomcapaciteit bvb of als je posters wil printen, is de 8 beter...
          - met je ebay stelling ben ik het eens... Je kan op elke tweedehands-site goede koopjes vinden (en ook minder goede). Kijk ook eens eens 'koopjeshoek' van BelgiumDigital

          Groeten,
          Bert
          Last edited by muylaerb; 28 november 2004, 15:47.
          mvg
          Bert

          Comment

          Working...
          X