Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

veelzijdige lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • veelzijdige lens?

    Bestaat er een "betaalbare" lens (voor D70) waarmee je zowel macro, portretten en modellen kan mee fotograferen?
    Ik heb al overal gekeken maar vind het bos door de bomen niet meer terug
    Een goede raad van mensen met ervaring kan ik goed gebruiken
    Last edited by DD; 27 november 2004, 12:14.
    Groetjes DD
    Fronstages

  • #2
    Re: veelzijdige lens?

    De 105 macro van Sigma geeft je een ideaal voor macro, en bovendien een bijzonderscherpe lens met een 2.8 voor algemeen gebruik. Nu is 105 mm voor een 1.5 cropfactor wel aan de lange kant maar voor outdoor kan dit ni echt een probleem zijn in de studio kan dit wel een probleem vormen als je ni voldoende afstand kan nemen.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: veelzijdige lens?

      Zoals ik wel vaker zeg de Tamron 28-70 2.8 gebruik ik voor modellen en portretten. Macro is ook goed mogelijk maar ik doe dat niet vaak. Zie mijn site voor voorbeelden (bijna allemaal met deze lens)


      groeten

      Comment


      • #4
        Re: veelzijdige lens?

        ik zou je de sigma105mm aanraden voornamelijk voor de macrofotografie en eventueel ook om portretten te maken indien je voldoende afstand hebt. deze kost 445 euro

        hierbij zou ik ook nog een nikkor 50mm 1.8 kopen dit is een ideale portretlens die heel scherp is en weinig licht nodig heeft. ideaal voor familiefeesten of bij het nemen van portretten waar je niet veer afstand hebt. kost 159 euro

        voor 604 euro heb je in mijn ogen dan alles wat je nodig hebt. zodat je kwalitatieve macros kan nemen maar ook top portretten.

        Comment


        • #5
          Re: veelzijdige lens?

          De Micro Nikkor 60/2.8 is interessant. Op een D70 gelijkwaardig met een 90mm portret lens en haarscherp voor macro fotografie. Deze staat alleszins op mijn verlanglijstje.

          http://www.photo.net/equipment/nikon/60-2.8-macro

          Nieuw te vinden voor ongeveer 400 Euro.
          Last edited by Jokke; 27 november 2004, 14:03.
          BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

          Comment

          Working...
          X