Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom precies 20D tvv 300D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waarom precies 20D tvv 300D?

    People,

    Zoals in een ander topic al naar voor gebracht: mijn 300D is gestolen. Nu ga ik woensdag naar Singapore en schaf ik mij een nieuw machien aan. Ik ben nog een beetje aan het twijfelen tussen een 300D en een 20D, maar de 20D zou wel het dubbele van de prijs zijn. Mijn voorkeur gaat dus in principe uit naar de 300D. Maar misschien moet ik wel overtuigd worden dat dat een verkeerde voorkeur is...!?

    Zijn er hier mensen (of eventueel andere intergalactische exploten ) die me kort en bondig kunnen uitleggen waarom ik dubbel zoveel zou moeten neertellen voor een 20D (neen, ik ben allesbehalve rijk)? Of zijn er mensen die durven verklaren dat ik wel gek zou zijn het dubbele op tafel te smijten en die volmondig voor de 300D zouden gaan?

    Alle input is welkom. Mag gerust een beetje technisch zijn, maar ook niet TE...

    Thanks,

    MVanker

    EDIT: Hmm, beetje te snel geweest. Zou eigenlijk, obviously, in camera's en accesoires moeten staan. Mijn welgemeende excuses... Als er een moderator zo vriendelijk zou willen zijn om mijn puinhoop te herstellen...? Thanks
    Last edited by MVanker; 27 november 2004, 09:19.

  • #2
    Re: Waarom precies 20D tvv 300D?

    mssn hier al eens kijken
    http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=59652
    [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

    Comment


    • #3
      Re: Waarom precies 20D tvv 300D?

      Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat
      Maar waren er hier op het forum met de 20D,hier en daar niet wat problemen?
      Kinderziektes zal ik ze maar noemen,of zijn die nu opgelost?
      mvg FrançoisVM
      Canon 7D

      Comment


      • #4
        Re: Waarom precies 20D tvv 300D?

        Ik heb ervaring met 20D, 10D en 300D.

        Ik ken maar 1 ECHTE reden om een 20D boven een 10D of een 300D te verkiezen.

        Een 20D is ALTIJD in staat om de volgende foto te maken.

        Indien even wachten tot je de volgende foto kan maken geen enkel probleen is voor u dan is een 300D of een 10D een even goede keuze.

        Verder zijn er nog een paar kleinere detailkes verschil, zoals de super autofocus en de 8 MP, maar wie let daar nu op ?

        Jan.

        Comment


        • #5
          Re: Waarom precies 20D tvv 300D?

          Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
          Ik heb ervaring met 20D, 10D en 300D.

          .

          Een 20D is ALTIJD in staat om de volgende foto te maken.

          Indien even wachten tot je de volgende foto kan maken geen enkel probleen is voor u dan is een 300D of een 10D een even goede keuze.

          Jan.

          ? ik hoef met mijn 10D nooit te wachten voor een volgende foto.
          "Een mening hebben kan dodelijk zijn"

          Comment


          • #6
            Re: Waarom precies 20D tvv 300D?

            Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
            Een 20D is ALTIJD in staat om de volgende foto te maken.
            de 20D heeft welliswaar een veel grotere buffer dan de 300D (23 vs 4), maar ook dat kan zijn beperkingen hebben.

            Je moet je enkel afvragen of je dikwijls zoveel plaatjes achter elkaar gaat schieten.
            --
            Play Drakensang - a free online mmorpg

            Comment


            • #7
              Re: Waarom precies 20D tvv 300D?

              Originally Posted by Jan_10D
              Een 20D is ALTIJD in staat om de volgende foto te maken.
              Ik denk dat Jan_10D ook de snellere opstarttijd van de 20D bedoeld, deze is echt wel een stuk sneller dan de 300D. Bij het fotograferen van sportwedstijden moest ik vroeger toch wel eens wachten omdat de camera niet kon volgen en dat is nu niet meer. Nu moet je dat ook niet overdrijven want zo dikwijls is dat ook weer niet voorgevallen.
              BD0316BE
              Canon

              Comment


              • #8
                Re: Waarom precies 20D tvv 300D?

                Oorspronkelijk geplaatst door frevaro
                ? ik hoef met mijn 10D nooit te wachten voor een volgende foto.
                Als je de 10D nooit afzet, nooit in sleep laat komen en nooit het resultaat bekijkt op de LCD dan heb je 100% gelijk.

                Jan.

                Comment


                • #9
                  Re: Waarom precies 20D tvv 300D?

                  Sorry MVanker,maar mag ik in uw topic nog een vraagje stellen aan de 20D bezitters die vroeger een 10D hadden.
                  Zit er een merkbaar verschil ( met de zelfde lenzen ) tussen een 10D en 20D,in scherpte en kleur.
                  Want dat hij sneller is weet ik al en is bij mij niet het belangrijkste.
                  Maar hoe minder nabewerking,hoe meer bevrediging ik krijg in mijn hobby.
                  Last edited by Cois; 27 november 2004, 20:37.
                  mvg FrançoisVM
                  Canon 7D

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waarom precies 20D tvv 300D?

                    Sorry MVanker,maar mag ik in uw topic nog een vraagje stellen aan de 20D bezitters die vroeger een 10D hadden.
                    Ik ben overgeschakeld van een 300D naar een 20D en ik moet zeggen dat ik altijd tevreden was over het toestel, en dat ik geen merkbare verbeteringen in mijn foto's kan vaststellen. Ik ben vooral overgeschakeld omwille van de de "AI SERVO" keuze in de AF stand, en bij sportfotografie is de 5 FPS ook mooi meegenomen. Ik denk dat wanneer ik een 10D gehad had ik niet zou zijn overgeschakeld, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
                    Last edited by CompaCta; 27 november 2004, 20:42.
                    BD0316BE
                    Canon

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waarom precies 20D tvv 300D?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Cois
                      Zit er een merkbaar verschil ( met de zelfde lenzen ) tussen een 10D en 20D,in scherpte en kleur.
                      Ik gebruik zowel een 10D als een 20D afwisselend.
                      En wat je met een 20D kan fotograferen kan je exact hetzelfde fotograferen met een 10D en omgekeerd.

                      De 20D maakt prachtige fotos op ISO 800. Maar op ISO 3200 heeft de 20D in zekere mate last van ruis banding, waar de 10D dan weer geen last van heeft.

                      De fotos van de 20D zijn anders van kleur en meer helder. Maar voor mij zijn de 20D kleuren zeker niet beter dan deze van de 10D, gewoon anders.

                      En als je geen enkele nabewerking wil doen dan is er maar 1 goede oplossing. Fotografeer in RAW en laat de RAW converter alle nabewerking doen. Dan kan je zelf instellen hoe helder en hoe scherp de fotos zijn.

                      En dat ga ik hier nog 1000 keer schrijven.

                      Jan.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waarom precies 20D tvv 300D?

                        Kijk dat is een onmogelijke vraag om voor jou te beantwoorden. Voor mij is de 20D gerust het dubbele waard van een 300D. Maar als je puur naar prijs / beeldkwaliteit kijkt is de 300D momenteel veruit de beste Dslr van het moment. Geen enkele andere zit in de buurt. Anderzijds is de 20D momenteel de beste Dslr in de in mid/low-end categorie als je met alles rekening houdt. De 20D doet alles beter dan de 300D maar of de verschillen voor jou het prijsverschil waard zijn kan alleen jij beoordelen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Waarom precies 20D tvv 300D?

                          Deze week eens een 20D geprobeerd, buiten de snelheid geen enkele meerwaarde aan de 10D. Bovendien is het zo'n licht plastieken prul en ik vrees dat ik binnen de kortste keren zou thuiskomen met brokken aangezien mijn manier van gebruiken in de natuur. Ik vrees ook stukken als je er een 400mm ofzo gaat aannhangen en dan het geheel met het toestel vastpakt.
                          Ik kan verkeerd zijn want het is lang geleden dat ik eens een 300D vasthad maar ik denk dat de 20D nog brozer spul is.
                          Als ik U was zou ik nog vlug een nieuwe 10D proberen te vinden.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Waarom precies 20D tvv 300D?

                            Oorspronkelijk geplaatst door caanoon
                            Bovendien is het zo'n licht plastieken prul.
                            Die is goed. Gaat dit hier wel over een Canon eos 20D ?

                            Voor mij heeft een 20D tweemaal de waarde van een 10D en viermaal de waarde van een 300D. Maar dat is inderdaad persoonlijk.

                            Jan.
                            Last edited by Jan_10D; 28 november 2004, 01:01.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Waarom precies 20D tvv 300D?

                              Bovendien is het zo'n licht plastieken prul
                              Hij weegt idd minder dan een 10D maar heeft wel degelijk een magnesium body hoor.
                              BD0316BE
                              Canon

                              Comment

                              Working...
                              X