Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 300D of 20D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 300D of 20D

    Mijn Canon G2 is defect en ik droom al een tijdje van een digitale reflex dus wil ik er nu een aanschaffen. Ik twijfel tussen bovenstaande modellen. Ik heb reeds een canon 300N met 2 kitlenzen en fotografeer zowel kinderen, landschappen, reizen, wat reportages en ook wat studiowerk(wil ik nog uitbreiden).
    Het prijsverschil tussen beide toestellen is wel groot, ik ben bang dat als ik de 300D koop volgend jaar denk had ik toch maar.... En als ik de 20D koop ik me zal afvragen of ik met een 300D niet even mooie foto's zou maken en dan misschien nog een betere lens zou kunnen kopen.
    Iemand voor hetzelfde dilemma gestaan en al een goeie beslissing genomen?

  • #2
    Re: Canon 300D of 20D

    ik zou de 20D kopen als je toch niet echt naar het geld kijkt
    [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

    Comment


    • #3
      Re: Canon 300D of 20D

      Oorspronkelijk geplaatst door jefken61
      Ik heb reeds een canon 300N met 2 kitlenzen
      Ik ga er vanuit dat dit EF lenzen zijn ? In dat geval kun je de lenzen gewoon blijven gebruiken.

      Zoals Hellcat al zegt, als geld geen probleem is --> 20D. Is dat wel een probleem, tja, 300D !

      En wees gerust, volgend jaar is er wel weer een 30D, het jaar daarop een 40D, enz.
      Last edited by ajh; 26 november 2004, 12:36.
      Groeten,

      Albert Jan

      Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

      Comment


      • #4
        Re: Canon 300D of 20D

        300D , en koopt er een goeie lens bij .

        Groeten
        http://www.dullaert.net

        Comment


        • #5
          Re: Canon 300D of 20D

          dacht ik ook, 300D en dan wat mooie lenzen
          BD0251BE
          Canon EOS 300D, EF-S 18-55 (kit), EF 50 f/1.4 USM, EF 55-200 f/4.5-5.6 USM, Speedlite 220EX, Sandisk ultra II 512 Mb, Ext. Tube EF 25 II, RC-5 remote

          Comment


          • #6
            Re: Canon 300D of 20D

            Zoals al zo veel gezegd: het is niet de camera (body), maar de lenzen die het 'm doen. De kitlenzen zijn meestal niet zo bijster goed. Je zal na de aanschaf van een digitale body, zeker gaan uitkijken naar wat kwaliteitslenzen, ik spreek uit ervaring, en daar zit de kost.

            Een 300D met kwaliteitslenzen is een beter keuze dan een 20D met kitlenzen.
            Canon EOS 5D, Canon EOS 30V Date, Chinon CE4, wat flitslicht en wat buizen met glas

            Comment


            • #7
              Re: Canon 300D of 20D

              Ik heb inderdaad al een EF 28-80 en een EF 75-300.
              Dus als ik een 300D koop, kan ik ook die nieuwe EFS 17-85 mm IS lens aanschaffen. Is dit een beter idee dan de 20D met voorlopig de kitlens 18-55mm?

              Comment


              • #8
                Re: Canon 300D of 20D

                kan ik ook die nieuwe EFS 17-85 mm IS lens aanschaffen
                EF-S kan ook met de 20D hoor
                [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 300D of 20D

                  Bovendien heb je een lens over als je die 17-85 aanschaft wegens overlap in lengte op het langere eind. Zou het alléén overwegen als je er niet tevreden over bent of als je meer groothoek wilt.
                  Groeten,

                  Albert Jan

                  Website AJH
                  lidnummer: BD0371NL

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 300D of 20D

                    Uiteraard de 20D als het binnen de mogelijkheden ligt, maar voorzie nog wel een budget voor degelijke optiek. Lenzen zijn belangrijker dan de body.
                    Last edited by Digipics357; 27 november 2004, 12:57.
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 300D of 20D

                      Zoals Digipics357 (en anderen) aangeven, eerst naar de lenzen kijken en dan naar de body. Volgend jaar zal er inderdaad wel een opvolger voor de 300D aangekondigd worden, en een jaar later de opvolger van de opvolger... Een EF lens daarentegen gaat jaren mee.

                      Ik heb even een oefening gemaakt ahv prijzen bij topfoto :

                      1. De 20D met kitlens :

                      - 20D body + 18-55mm EF-S: 1.429€

                      2. De 300D met ongeveer het beste wat je aan lens in dit zoomgebied kan kopen :

                      - 300D body : 819€ - 100€ cashback
                      - 24-70 F2.8 L : 1.249€
                      - verkoop de 28-80

                      'k zou mogelijkheid 2 toch overwegen hoor !
                      DigiCam

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 300D of 20D

                        Ik ben het eens met DigiCam. Zelf werk ik met een 300D en met de body ben ik heel tevreden. Laatst een nieuwe 20D vast gehad en ik vond hem alleszins minder goed in de hand liggen dan mijn 300D: de handgreep van de 20D is niet dik en ergonomisch genoeg.
                        De kitlens is niet slecht, maar ik overweeg ook de aanschaf van een lichtsterke zoom 24-70 2.8. Maar nu geen budget voor de Canon en het Sigma-alternatief overtuigt minder in de reviews die ik terugvind. Voor de 70-200 2.8 zou ik WEL naar Sigma durven gaan.
                        Canon 70D
                        En als ik het wat compacter houd: Fuji HS35

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 300D of 20D

                          Ik heb mijn 300D omgewisseld voor een 20D, maar niet omdat ik ontevreden was over het toestel.
                          Ik neem nogal wat sportfoto's en miste geregeld de "AI SERVO", en de 5 FPS is ook mooi mee genomen. Het ruisniveau is ook wat beter bij de 20D, maar om nu te zeggen dat ik nu mooiere/betere foto's maak dan enkele weken geleden, NEE.
                          Mss zou je ook nog kunnen uitkijken naar een tweedehandse 10D. Het verschil met een 20D is daarbij nog kleiner, en qua prijs zit je dan in de buurt van een nieuwe 300D.
                          BD0316BE
                          Canon

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 300D of 20D

                            Ik heb dit enkele uurtjes geleden al in een ander topic neergeplant : de Pentax *istDs lijkt me ook een meer dan waardig concurrent. De body zou met kit-lens iets van een 1000 EUR kosten.

                            sugar
                            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                            http://supermasj.zenfolio.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 300D of 20D

                              Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                              Ik heb dit enkele uurtjes geleden al in een ander topic neergeplant : de Pentax *istDs lijkt me ook een meer dan waardig concurrent. De body zou met kit-lens iets van een 1000 EUR kosten.

                              sugar
                              Dan zijn de oude EF lenzen niet te gebruiken denk ik

                              Sorry, topic niet goed gelezen.

                              Inderdaad, als je geen geschiedenis met een merk hebt zou ik ook Nikon of Pentax meenemen in de vergelijking.
                              Last edited by ajh; 27 november 2004, 11:35.
                              Groeten,

                              Albert Jan

                              Website AJH
                              lidnummer: BD0371NL

                              Comment

                              Working...
                              X