Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

d70 vs Falcon Eyes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • d70 vs Falcon Eyes

    Ik ben in het bezit van twee de 600 falconeyes flitsers.
    Via radio trigger van Bouwens krijg ik de flitsers niet geflitst.
    Met een contactje, welke ik wel kan gebruiken voor andere flitsers, krijg ik de flitsers, ook niet geflitst.
    Blijkt dat de syncro spanning van Falcon Eyes te hoog is om door de triggers aangestoken te worden.
    Heeft iemand een idee voor de oplossing.
    Radio trigger van Falcon Eyes vraagt een 6V laagspanning uitgang van de hotshoe of aansluiting van de syncro kabel.
    Heeft iemand enige ervaring met Falcon Eyes en D 70 van Nikonundefined

  • #2
    Re: d70 vs Falcon Eyes

    Indien uw flitsers een lichtgevoelige cel hebben, kan je die doen werken met uw flits ( van op het toestel ), en om die harde schaduw naast het model te voorkomen van de flits ( op uww toestel ) kan je een stukje ontwikkelde maar niet belichte diafilm voor uw flitser ( van uw toestel ) plakken.
    Deze diafilm werkt dan zoals een infrarood zenderke ( ongeveer he !!! maar het werkt )
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

    Comment


    • #3
      Re: d70 vs Falcon Eyes

      Ik werk met de trigger "292086 TR-I flitsontspanner" van falcon eyes zelf en dat werkt perfect. Kostte zo'n 32 euro dacht ik.
      http://www.myricreaties.be

      Comment


      • #4
        Re: d70 vs Falcon Eyes

        Bedankt voor de reaktie RIKKIE, kan je je flitsers doen werken via een schoentje en verbonden via kabel met de Sync en dit via D70.
        Als ik de flitsers via kortsluiting op het kabeltje doe werken gaat dit maar langs één kant en niet over het hele contact via hotschoe met een hulpstuk werkt de D70 niet.
        Wat ik wil weten of mijn sync aansluiting eigenlijk goed werkt??

        Comment


        • #5
          Re: d70 vs Falcon Eyes

          Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens
          Indien uw flitsers een lichtgevoelige cel hebben, kan je die doen werken met uw flits ( van op het toestel ), en om die harde schaduw naast het model te voorkomen van de flits ( op uww toestel ) kan je een stukje ontwikkelde maar niet belichte diafilm voor uw flitser ( van uw toestel ) plakken.
          Deze diafilm werkt dan zoals een infrarood zenderke ( ongeveer he !!! maar het werkt )
          Dan moet je wel de pre-flits uitschakelen

          Jean
          35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

          Comment


          • #6
            Re: d70 vs Falcon Eyes

            Bedankt voor de reaktie RIKKIE, kan je je flitsers doen werken via een schoentje en verbonden via kabel met de Sync en dit via D70. Als ik de flitsers via kortsluiting op het kabeltje doe werken gaat dit maar langs één kant en niet over het hele contact via hotschoe met een hulpstuk werkt de D70 niet.
            Wat ik wil weten of mijn sync aansluiting eigenlijk goed werkt??
            Oei, van kabeltjes heb ik geen verstand, sorry. Maar ik dacht dat Sonyke wel eens op dergelijke manier werkt. Misschien eens aan hem vragen.
            http://www.myricreaties.be

            Comment

            Working...
            X