Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

draadontspanner op Canon 10D mogelijk?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • draadontspanner op Canon 10D mogelijk?

    Ik las in een andere thread dat iemand een draadontspanner gebruikt. Nu deed ik dat in de analoge tijd ook wel: je schroefde de draadontspanner in de ontspanknop. De ontspanknop had dan ook schroefdraad binnenin. Dat is bij de nieuwe digitale toestellen niet meer het geval en ik ben er dan ook van uitgegaan dat een draadontspanner op deze toestellen niet kan gebruikt worden.
    Ik zou echter graag ongelijk hebben want de draadontspanner is prachtig om trillingsonscherpte te vermijden bij langere sluitertijden.
    Dus, kan iemand mij vertellen of en hoe ik een draadontspanner kan gebruiken op mijn Canon 10D?
    Danke!
    Jan
    mijn fotosite

  • #2
    Re: draadontspanner op Canon 10D mogelijk?

    Ja hoor... er bestaan zelfs 2 types:
    - RS-80N3 Remote Switch; een simpele draadontspanner.
    - TC-80N3 Timer Remote Controller: draadontspanner met timer functies.

    Ik heb de TC-80N3 een tijdje geleden bij Grobet in Antwerpen gekocht voor iets van 120 EUR.


    Kris.
    My work: VICTORIE.com

    Comment


    • #3
      Re: draadontspanner op Canon 10D mogelijk?

      Volgens mij is dit de enige mogelijkheid:

      Canon EOS 10D/D60 Remote Switch RS-80N3

      Je hebt ook nog een TC versie met meer mogelijkheden, maar die is een stuk duurder. Een ouderwetse draadontspanner is naar mijn weten niet kant en klaar verkrijgbaar. Alléén de electronische varianten.
      Groeten,

      Albert Jan

      Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

      Comment


      • #4
        Re: draadontspanner op Canon 10D mogelijk?

        Oorspronkelijk geplaatst door lks712
        Ja hoor... er bestaan zelfs 2 types:
        - RS-80N3 Remote Switch; een simpele draadontspanner.
        - TC-80N3 Timer Remote Controller: draadontspanner met timer functies.

        Ik heb de TC-80N3 een tijdje geleden bij Grobet in Antwerpen gekocht voor iets van 120 EUR.


        Kris.
        Amaai goed bestolen dan ik heb de mijne bij Otto gekocht voor bijna de helft ongeveer

        Groetjes Rudi

        Comment


        • #5
          Re: draadontspanner op Canon 10D mogelijk?

          Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs
          Amaai goed bestolen dan ik heb de mijne bij Otto gekocht voor bijna de helft ongeveer

          Groetjes Rudi
          Dat zou me verwonderen Rudi: TC kost € 175 bij Otto, maar de RS €69... Groot prijsverschil, maar ook een pak meer funtionaliteit...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #6
            Re: draadontspanner op Canon 10D mogelijk?

            Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
            Dat zou me verwonderen Rudi: TC kost € 175 bij Otto, maar de RS €69... Groot prijsverschil, maar ook een pak meer funtionaliteit...
            Amaai Marc,

            Een geluk dat ge hier een correctie aanbrengt
            Heb ik me effe vergist in alle haast van het type , sorry hiervoor mensen het kwam weeral door gebrek aan tijd he
            De prijs was dus idd 69€ maar voor de RS sorry

            Groetjes Rudi

            Comment


            • #7
              Re: draadontspanner op Canon 10D mogelijk?

              't Is u vergeven Rudi

              Maar ik moet wel zeggen dat de TC in de meeste gevallen overkill is. Ik denk dat je 99% van de foto's waarbij een draadontspanner nodig of gewenst is, gewoon met de RS gemaakt kunnen worden.

              Ik wilde de TC eigenlijk gebruiken voor timelapse filmpjes... maar ik ben tot de conclusie gekomen dat ik dan beter mijne camera aan mijn laptop kan hangen en de remote control software kan gebruiken.

              @JanVG: de remote control software + USB kabel + laptop is dus ook nog een mogelijkheid voor zelfontspanner. Al is het dan een dure en omslachtige methode Let wel: je kan geen bulb gebruiken met de remote control software.


              Kris.
              My work: VICTORIE.com

              Comment

              Working...
              X