Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk opslagmedium kopen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk opslagmedium kopen ?

    Aangezien ik het een rompslomp vind om alles constant op cd's te zitten branden had ik me een externe harde schijf aangekocht waar ik ineens alles opplaatste.
    Mijn foto's, alle data enz...
    Dit ging goed, tot ik gisteren die HD uit mijn pollen laten vallen heb
    Nu werkt da spel vaneigens nie goed meer ( lees nie meer ) en kan ik nie meer aan mijn data die erop staat
    Weet niet of dat op één of andere manier kan gerecupereerd worden, ik weet in ieder geval niet hoe.
    Ik heb wel een nieuw opslagmedium nodig.
    Weet er iemand wat goed, verplaatsbaar, groot van capaciteit en betaalbaar is ?
    Schijnt dat er iets uit is zoals de vroegere zip-drives maar dan veelgroter van capaciteit, maar weet niet wat.
    Kan je misschien ineens ook de prijs ongeveer bijzetten ?

    Thanks.
    Groeten, Gino
    http://www.e-designstudio.be

  • #2
    Re: Welk opslagmedium kopen ?

    Hallo Gino,

    Spijtig van je HD , maar dat is het risico, en omdat je alles op 1 plaats bewaard verhoog je het verlies bij een eventuele crash.
    Ik heb ook geen pasklare oplossing voor U , ik koos voor een opslag op DVD maar dat heeft ook nadelen. Door echter alles in vrij kleine mappen te plaatsen heb ik daar mee leren leven. Het risico is hier verdeeld en daarom ook kleiner bij verlies .
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Welk opslagmedium kopen ?

      in kleine mappen

      en wat als je grote disk met de kleine mappen erop de geest geeft

      beter met 2 of 3 disks werken en ghost images pakken.... dan heb je't 2 of 3 dubbel maar ben je wel zekerder...
      some toys 4 big boys
      http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

      Comment


      • #4
        Re: Welk opslagmedium kopen ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Huggy
        in kleine mappen

        en wat als je grote disk met de kleine mappen erop de geest geeft

        beter met 2 of 3 disks werken en ghost images pakken.... dan heb je't 2 of 3 dubbel maar ben je wel zekerder...
        De keine mappen zijn bedoeld op de DVD, en daarmee poog ik de tijd die C1 nodig heeft om van uit de DVD uit zijn tumbs te genereren te verkleinen.
        Daarom mappen van slechts 100 beelden. Dit is werkbaar op mijn PC.

        Natuurlijk heb je gelijk als de DVD het laat afweten is er 4 Giga aan materiaal weg. Maar dit is toch een kleiner risico dan een Hd die de geest geeft.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: Welk opslagmedium kopen ?

          Ik heb een portable harddisk van Maxtor (Maxtor OneTouch) van 120GB
          Bestaat ook in 80GB, 160GB, 250Gb, 300Gb, ... versie.
          Met USB 2.0 en/of Firewire aansluiting.
          Dit is een draagbaar, betaalbaar en groot opslagmedium.
          Wel niet laten vallen.

          Comment


          • #6
            Re: Welk opslagmedium kopen ?

            Hier heb ik in m’n pc’tje een Photo-drive en een Photobackup-drive, ook heb ik m’n foto’s op een kwaliteitsdvd + en – staan. ( deze bewaar ik afwisselend bij mijzelf en bij vriendin in een stofvrije/waterdichte metalen kist) Als de sint geweest is komt er nog een externe HD bij.

            Greetz

            Sam Jae

            Comment


            • #7
              Re: Welk opslagmedium kopen ?

              Yep, de enige echt veilige oplossing is je bestanden verspreiden over diverse backup media en ook een versie buitenshuis bewaren.

              Alle eieren in één mandje is erg riskant.
              Groeten,

              Albert Jan

              Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

              Comment


              • #8
                Re: Welk opslagmedium kopen ?

                Externe Harde schijf. ZO groot mogelijk.
                Hierop een volledige copie van je harde schijf. Dus, register, software en je data. Bij verlies van harde schijf heb je direkt een 'werkende' herinstalleerversie voor al applicaties en data.
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment


                • #9
                  Re: Welk opslagmedium kopen ?

                  @ iedereen die reply gaf.

                  Allemaal bedankt, maar daar ben ik momenteel geen stap mee verder he.
                  Jullie zeggen allemaal dat het beste is om ze op cd's te branden, aparte kopieën te maken en een externe HD te gebruiken.
                  Die externe disk had ik...
                  Die reserve kopieën, tja.... goed dat ik van de laatste modelfoto's dat wel gedaan heb.

                  Er moet toch iets bestaan dat beter tegen schokken enz... kan dan een externe HD.
                  Ik werk en sleur steeds met mijn laptop.

                  Heb hier juist een mailtje binnengekregen van een collega:

                  dat systeem noemt REV en is van iomega (of zoiets)
                  prijs ongv 320 € voor dat kaske en dat werkt met losse verwisselbare schijfjes van 30 GB , gecomprimeerd is dat ongv 90 GB, prijs van zo'n schijfje is ongv 50 €

                  ze hebben dat bij selexion winkels
                  (photo hall, microman, enz )


                  Ondertussen reeds één en ander hierover gevonden:

                  Last edited by E-DesignStudio; 25 november 2004, 09:57.
                  Groeten, Gino
                  http://www.e-designstudio.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welk opslagmedium kopen ?

                    Probleem met die rev is dat dit eigenlijk ook harde schijven zijn en laten vallen is hier dus ook geen goed idee. Eigenlijk is dit dus ook een externe harde schijf. Alleen je kan de schijfjes eruithalen. Een echte opvolger van de zip drive's bestaat niet. Binnenkort zullen de usbkeys dat wel zijn maar momenteel nog te duur.

                    Nu voor snelheid is het momenteel een tweede HD en voor de veiligheid een extra copie op DVD. Dan kan je snel werken en heb je toch altijd een kopie.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welk opslagmedium kopen ?

                      Die spullen zijn daar totaal niet voor gemaakt.
                      Als je een auto wil kopen die gemaakt is om te botsen moet je een botsautoke kopen.
                      Je zou kunnen proberen om hem in een groot pak schuimrubber in te pakken(wel de nodige gaatje openlaten) als je de gewoonte van wil maken. Bij een val is het belangrijkste de versnelling te verminderen(of in dit geval de vertraging maar dat maakt niets uit). De eninge manier om dit te doen is een kreukelzone in te bouwen.(zoals bij de auto's)

                      Hubert
                      Hubert

                      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welk opslagmedium kopen ?

                        of nen X-Drive of Compactdrive met grootst mogelijk HD
                        dan heb je alles in 1 keer

                        er zijn weer nieuwe zaken bij PIN
                        www.powerinnumbers.com.au
                        Last edited by Dirtyharry71; 25 november 2004, 11:48.
                        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welk opslagmedium kopen ?

                          dé oplossing: ken je het nieuwst: image tanks?

                          dat zijn (jawel) draagbare hard disks, die plaats hebben voor een geheugenkaart (alle soorten). dus steek na het fotograferen je kaartje in het toestel, transfer in enkele MINUTEN (zeer snel, echt), en alle foto's staan erop. niets nodig, het werkt op batterijen, die een 4 keer meegaan. geen computer die tussenbeide moet komen, geen stopcontacten nodig, niets. op het strandof in de bergen: gewoon plug and transfer. kostprijs????? hangt ervan af hoe groot je de HD wil, maar 60GB heb je toch voor 200EUR denk ik!!!

                          andere mogelijkheid (misschien het beste een combinatie van deze twee): een vriend van mij gebruikt een draagbare cd-writer, die werkt op batterijen. op reis (aan het strand of in de bergen ) verbind hij gewoon zijn camera met de draagbare cd-writer op batterijen, en hops, daar staan zijn bestanden op cd-rw!!!

                          wat denk je?

                          You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                          Comment


                          • #14
                            Re: Welk opslagmedium kopen ?

                            Zéér goed vind ik de "Compact Drive PD7X", sterk, veilig, en zééééér snel, ik vind het veel beter en betrouwbaarder dan de x-drive, enkel mee smijten ingeval van vertwijfeling en in nood...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welk opslagmedium kopen ?

                              Image tanks, xdrive's en dergelijke gaan hier niet veel helpen he want hij zoekt een betere backup oplossing en 1 die tegen een stootje kan. Nu dit zijn allemaal HD oplossingen en eigenlijk had hij dit al dus jullie raden dan enkel aan wat hij al had......En sowieso is het de bedoeling van die dingen niet om een permanente backup te zijn.

                              Beste systeem maar ook duurst natuurlijk is een dataserver met 2 schijven in Raid en zodoende als 1 schijf kapot gaat gewoon een nieuwe steken. En 2 schijven die tegelijkertijd kapot gaan komt al minder voor he. Maar laten vallen mag je die dingen ook niet he. Maar dit zal al moeilijker zijn om te laten vallen. En sowieso moet je dan nog een kopie nemen op DVD of zo.

                              Andere oplossing is een backup maken op een internet server. Maar dan moet je natuurlijk over een goeie internet connectie beschikken anders is dit wel heel onpraktisch.

                              Comment

                              Working...
                              X