Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dilemma d70 of eos300d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • dilemma d70 of eos300d

    hello,

    ik zit met een groot dilemma mischien dat jullie mij wat kunne
    helpen. ik bezit nu een minolta A2 maar ga deze vervangen door een
    D70 of eos maar mijn vraag is welke is de beste ?
    op site's lees ik uiteengaande dingen graag jullie mening
    als gebruiker.

    ik had gedacht aan de D70 met DX 18-70 & 70-300 lens.
    of de kit van de eos300d rebel.

    graag jullie ongezoute mening

    mvg nilsj
    Last edited by Viper_gts; 24 november 2004, 20:43.
    .::Nikon D300::.
    .::Nikkor Nikon AF-S DX Nikkor 17-55mm f/2.8:..:Nikon 18-200mm f/3.5-5.6 VR DX:..:Sigma APO 80-400mm F4.5-5.6 EX OS :.

  • #2
    Re: dilemma d70 of eos300d

    Deze vraag is al ontelbare keren gesteld... zoek eens rond in dit forum en je zult zien dat het toch nog een moeilijke keuze blijft die je zelf moet maken..

    Mensen met een Canon zullen je een Canon adviseren, mensen met een Nikon zullen je een Nikon adviseren.... hihi

    Fotograven zijn net voetballers... ze zullen alleen voor hun eigen ploeg zijn..
    Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

    Comment


    • #3
      Re: dilemma d70 of eos300d

      Oorspronkelijk geplaatst door mauske
      Deze vraag is al ontelbare keren gesteld... zoek eens rond in dit forum en je zult zien dat het toch nog een moeilijke keuze blijft die je zelf moet maken..

      Mensen met een Canon zullen je een Canon adviseren, mensen met een Nikon zullen je een Nikon adviseren.... hihi

      Fotograven zijn net voetballers... ze zullen alleen voor hun eigen ploeg zijn..
      k sorry zal ik doen zal daar mijn besluit dan wel uittrekken.
      sorry voor het weer opflakkeren.
      .::Nikon D300::.
      .::Nikkor Nikon AF-S DX Nikkor 17-55mm f/2.8:..:Nikon 18-200mm f/3.5-5.6 VR DX:..:Sigma APO 80-400mm F4.5-5.6 EX OS :.

      Comment


      • #4
        Re: dilemma d70 of eos300d

        Oorspronkelijk geplaatst door mauske
        Deze vraag is al ontelbare keren gesteld... zoek eens rond in dit forum en je zult zien dat het toch nog een moeilijke keuze blijft die je zelf moet maken..

        Mensen met een Canon zullen je een Canon adviseren, mensen met een Nikon zullen je een Nikon adviseren.... hihi

        Fotograven zijn net voetballers... ze zullen alleen voor hun eigen ploeg zijn..
        ... en mensen met een Pentax?


        Serieus nu:
        @Viper: al eens aan de Pentax ist Ds gedacht.

        In elk geval:
        hier vind je veel interessante lectuur:
        Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.
        http://www.digifotofreak.nl

        Comment


        • #5
          Re: dilemma d70 of eos300d

          ik behoor dan weer tot de nikon ploeg. (ma ik vind da die van de canon ploeg er ook wel wa van kennen )

          ja ik zou dan weer voor de d70 gaan.

          meer instelmogelijkheden
          sneller (zowel opstarten als wegschrijven)
          betere kit lens

          duurder
          ma tegenwoordig valt da wel mee denk ik. me al die acties enal.

          op deze site vergelijk tussen d70 en 300d
          http://www.dpreview.com/reviews/nikond70/page20.asp

          Comment


          • #6
            Re: dilemma d70 of eos300d

            Oorspronkelijk geplaatst door immage
            ik behoor dan weer tot de nikon ploeg. (ma ik vind da die van de canon ploeg er ook wel wa van kennen )

            ja ik zou dan weer voor de d70 gaan.

            meer instelmogelijkheden
            sneller (zowel opstarten als wegschrijven)
            betere kit lens

            duurder
            ma tegenwoordig valt da wel mee denk ik. me al die acties enal.

            op deze site vergelijk tussen d70 en 300d
            http://www.dpreview.com/reviews/nikond70/page20.asp
            ik kan de D70 met de 2 lenzen nieuw aankopen voor 1200 euro vind het
            een zeer goede prijs voor zulks materiaal.hij is btw al besteld heb hem de 6de

            mvg nilsj
            .::Nikon D300::.
            .::Nikkor Nikon AF-S DX Nikkor 17-55mm f/2.8:..:Nikon 18-200mm f/3.5-5.6 VR DX:..:Sigma APO 80-400mm F4.5-5.6 EX OS :.

            Comment


            • #7
              Re: dilemma d70 of eos300d

              Wow daar is de vraag die eigenlijk verkeerd is weer.

              Je moet niet kiezen tussen deze beide modellen maar tussen de systemen van beide fabrikanten. Veel belangrijker is bijv kijk naar de lenzen en wat je wil.

              Om meer info over de modellen te krijgen is dpreview heel goed want je kan zelf alles bekijken en zelf conclusies trekken. Maar ga niet af van de vergelijkingslink hierboven das nu al de tweede keer dat ik deze hier zie en deze vergelijking zegt niets en is kwalitatief dpreview onwaardig en daarenboven staat ze nog vol fouten ook. Ga dus gerust naar dpreview en lees de testen maar die vgl's van features moet je zwaar met een korreltje zout nemen. En als je snapt wat alles betekent ga je het belachelijke ervan inzien ook.

              Beide merken zijn uitstekend dus fout ga je nooit zitten maar het ene merk heeft misschien meer wat je wil dan het andere. En dan is je keuze snel gemaakt.

              Comment


              • #8
                Re: dilemma d70 of eos300d

                Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                deze vergelijking zegt niets en is kwalitatief dpreview onwaardig en daarenboven staat ze nog vol fouten ook. Ga dus gerust naar dpreview en lees de testen maar die vgl's van features moet je zwaar met een korreltje zout nemen.
                op die site zeggen ze toch niks subjectief. hier worden toch gewoon de verschillende specificaties met elkaar vergeleken. ik zie nie in wa ik hier met een korrelke zout zou moeten nemen? allez de site die ik hier geef hé (enkel dat blad) ik spreek nie over die foto testen da ze doen me de verschillende cams.

                leg aub eens uit kevlar

                Comment


                • #9
                  Re: dilemma d70 of eos300d

                  Oorspronkelijk geplaatst door Viper_gts
                  ik kan de D70 met de 2 lenzen nieuw aankopen voor 1200 euro vind het
                  een zeer goede prijs voor zulks materiaal.hij is btw al besteld heb hem de 6de

                  mvg nilsj
                  PROFICIAT!!!

                  welkom in het d70 clubje

                  Comment


                  • #10
                    Re: dilemma d70 of eos300d

                    Even een mening van een Canon gebruiker.

                    Op je vraag antwoorden met weinig woorden :
                    Kies voor de D70, die is beter en méér camera dan de 300D van Canon.

                    Op je vraag antwoorden met een gefundeerde uitleg:

                    Lenzen zijn enorm belangrijk zeker op een digitale body je voorgestelde body van Canon is een instapmodel en mocht je in de toekomst van plan zijn om een degelijke lenzen set op te bouwen dan koos in voor de 300 D; maar enkel om zijn prijs. Mocht het buget een mindere rol spelen dan koos ik voor de 20D. De Optiek van Canon is nog steeds iets goedkoper dan de optiek van Nikon. Canon is zeer goed op zijn zooms in telé gebied maar iets minder op de groothoek lenzen. Maar voorzie toch een groter buget voor je optiek dan voor je body. En als kwaliteit bovenaan staat kies voor L optiek en beperk je zoom tot 3 X indien je met zoomlenzen wil werken. Kitlenzen en lenzen van het superzoom type vormen voor mij een te groot compromis inzake scherpte en lichtsterkte.

                    Ik zie dat je in Mechelen woont dat is slechts 15 minuten van bij mij , ik woon in Kontich, dus als je de body's en de optiek van Canon is wil zien en testen ben je welkom bij mij thuis. Een uurtje kletsen geeft je meer info dan deze posting.
                    Last edited by Digipics357; 25 november 2004, 07:17.
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                    Comment


                    • #11
                      Re: dilemma d70 of eos300d

                      Oorspronkelijk geplaatst door immage
                      op die site zeggen ze toch niks subjectief. hier worden toch gewoon de verschillende specificaties met elkaar vergeleken. ik zie nie in wa ik hier met een korrelke zout zou moeten nemen? allez de site die ik hier geef hé (enkel dat blad) ik spreek nie over die foto testen da ze doen me de verschillende cams.

                      leg aub eens uit kevlar
                      Moet je uitleg hebben ah ok hoor. De site daar heb ik niets op tegen de specificaties vgl daar heb ik op zich ook niets tegen maar de ene specificatie beter vinden dan de andere hmm laat ons eens kijken.

                      Het rijtje aflopen: voordeel D100 want TIFF euh wat is daar het voordeel aan???? Als je RAW hebt is dat niet nodig want dan heb je ook TIFF. Belachelijk om daar dus al een groene band te zetten. Dan voordeel image parameters. Nog zo iets belachelijks. Ze hebben alle drie verschrikkelijk veel aanpassingsmogelijkheden waarom dan iemand daar een voordeel aanduiden? Toch niet zeker omdat er 1 een standje meer heeft dat misschien zelfs minder doet(want dat weten we hier niet). Waar is het voordeel hier eigenlijk? Ook al belachelijk want nutteloos.
                      Dan de color profielen. Wel dat zou ik nog als een voordeel kunnen zien want ik zou er nog mee spelen maar een voordeel??? Als je enkel kleurcorrect denkt vraag ik mij af welke srgb is nu de juiste? Want eigenlijk is srgb een standaard welke is dan de juiste van de 2 want 1 moet dan verkeerd zijn of zijn ze allebei verkeerd? Het ziet er dan meer een nadeel uit dan het voordeel dat ze hier tonen. Maar kom deze wil ik nog wel accepteren want ik zou het leuk vinden. Maar een voordeel tja......
                      De ISO nog zoiets grappig ISO100 is handiger dan de iso 3200,6400 van de D100 waarom krijgt deze dan het voordeel????? Toch niet omwille van zijn onbruikbare 6400 zeker????
                      Dan de ev steps. Hoe kan je nu beweren dat -5 ev step een voordeel heeft tov -2ev steps???? als je meer dan 2ev steps nodig hebt staat je camera sowieso verkeerd ingesteld. Belachelijk van daar een voordeel in te zien. Nog een geluk dat canon dit spelletje niet meespeelt anders hebben we binnenkort -20ev instellingen. Gewoon om te kunnen zeggen ik kan meer. Maar zelfs dan kan je nog niet meer dan een andere camera.
                      En het is nog niet gedaan. Dat de D70 een voordeel krijgt tov de D100 ivm metering snap ik nog want dat is een betere versie maar dat als beter zien dan de 35 zone metering dan de canon hmm bewijs dat eens het is een verschillend systeem dus je kan dat zo niet vergelijken. Vanwaar dan dit voordeel. Het zou wel eens totaal anders kunnen zijn.
                      Tja dan de shutter. Hmm ik snap het voordeel nog wel maar vermits de 300D iso 100 heeft is er eigenlijk geen voordeel meer. Maar nee de ISO100 wordt nergens als een voordeel gezien. Raar???

                      Het is nog niet gedaan maar ik zal hier maar stoppen want het is al genoeg om aan te tonen dat dit belachelijk is maar er zijn er nog hoor.

                      Comment


                      • #12
                        Re: dilemma d70 of eos300d

                        @Viper: Als ik jou was zou ik ze beide eens uit proberen. Probeer ze b.v. een dag te huren (indien mogelijk) of te lenen en maak veel foto's in JPG.

                        Het gaat niet alléén om Nikon of Canon. Het zijn beide goede systemen. Maar het gaat vooral om waar jij je prettig bij voelt. Sommigen hebben een voorkeur voor Nikon, anderen voor Canon. Voor mij was het belangrijk om de camera snel te leren kennen en de spullen die ik al had opnieuw te kunnen gebruiken. Komende vanaf een analoge Canon EOS 300 was de keuze dan ook makkelijk.

                        In jouw geval is de keuze nog open. Bekijk ze beide eens rustig en maak dan je keuze. Reviews, lijstje, enz. kunnen je helpen, maar zouden nooit de doorslag mogen geven.

                        Enne, als het budget het toelaat, neem dan ook de 20D in je lijstje op !
                        Groeten,

                        Albert Jan

                        Website AJH
                        lidnummer: BD0371NL

                        Comment


                        • #13
                          Re: dilemma d70 of eos300d

                          Oorspronkelijk geplaatst door ajh
                          @Viper: Als ik jou was zou ik ze beide eens uit proberen. Probeer ze b.v. een dag te huren (indien mogelijk) of te lenen en maak veel foto's in JPG.

                          Het gaat niet alléén om Nikon of Canon. Het zijn beide goede systemen. Maar het gaat vooral om waar jij je prettig bij voelt. Sommigen hebben een voorkeur voor Nikon, anderen voor Canon. Voor mij was het belangrijk om de camera snel te leren kennen en de spullen die ik al had opnieuw te kunnen gebruiken. Komende vanaf een analoge Canon EOS 300 was de keuze dan ook makkelijk.

                          In jouw geval is de keuze nog open. Bekijk ze beide eens rustig en maak dan je keuze. Reviews, lijstje, enz. kunnen je helpen, maar zouden nooit de doorslag mogen geven.

                          Enne, als het budget het toelaat, neem dan ook de 20D in je lijstje op !
                          waarom omdat ik deze niet echt veel meer betaal, wat is beter aan de
                          20d tegenover de d70 ?
                          .::Nikon D300::.
                          .::Nikkor Nikon AF-S DX Nikkor 17-55mm f/2.8:..:Nikon 18-200mm f/3.5-5.6 VR DX:..:Sigma APO 80-400mm F4.5-5.6 EX OS :.

                          Comment


                          • #14
                            Re: dilemma d70 of eos300d

                            Oorspronkelijk geplaatst door Viper_gts
                            waarom omdat ik deze niet echt veel meer betaal, wat is beter aan de
                            20d tegenover de d70 ?
                            Een paar dingen. Of ze voor jouw belangrijk zijn is een tweede.

                            - Metalen behuizing. Is erg sterk en voelt heel degelijk en plezierig aan.
                            - Hoge ISO waarden zijn erg goed te gebruiken zonder veel nabewerking.
                            (dit zou voor mij de hoofdreden zijn om over te schakelen)
                            - Snelheid. Het is een van de snelste camera's op dit moment op de markt.
                            (opstarttijd is kort maar vooral de focussnelheid is naar verluid bijzonder goed)
                            - Het is weer een generatie nieuwer dan de 300D en de D70.

                            Maar zoals gezegd, probeer ze, bekijk ze rustig en bepaal wat voor jouw budget en wensen haalbaar en wenselijk is. Iedereen heeft andere wensen en budgetten. Er bestaat niet zoiets als een perfecte camera voor iedereen.

                            Dan werd het ook wel erg saai op dit forum...
                            Groeten,

                            Albert Jan

                            Website AJH
                            lidnummer: BD0371NL

                            Comment


                            • #15
                              Re: dilemma d70 of eos300d

                              [QUOTE=ajh]Een paar dingen. Of ze voor jouw belangrijk zijn is een tweede.

                              - Metalen behuizing. Is erg sterk en voelt heel degelijk en plezierig aan.
                              Daar gaan we weer. Iedere x aantal topics komt dat terug. Ik kan echt niet indenken waarom iemand dat überhaupt belangrijk zou vinden, behalve dan de psychologische factor. Als ge een 20D of een D70 (of voor mijn part een 300D) uit je handen laat vallen zijn ze alle kapot. Gebruiken in de regen of laten vallen in het kanaal zal ook geen enkele body overleven. Dus what's the use? Sleuren jullie dan zo graag met extra kilo's?

                              - Hoge ISO waarden zijn erg goed te gebruiken zonder veel nabewerking.
                              (dit zou voor mij de hoofdreden zijn om over te schakelen)
                              Tov. welk toestel? Als ik zo de reviews nalees dan hoeft de D70 zich zeker niet te schamen wat betreft ruis...

                              - Snelheid. Het is een van de snelste camera's op dit moment op de markt.
                              (opstarttijd is kort maar vooral de focussnelheid is naar verluid bijzonder goed)
                              Is de D70 dan zo traag? Natuurlijk als ge jarenlang gewerkt hebt met een 10D'ke... O ja, al in verschillende reviews gelezen dat de D70 de 10D wegblaast wat betreft AF-snelheid. 'k Denk toch dat de 20D uit zijn schelp zal mogen komen...

                              Maar zoals gezegd, probeer ze, bekijk ze rustig en bepaal wat voor jouw budget en wensen haalbaar en wenselijk is. Iedereen heeft andere wensen en budgetten. Er bestaat niet zoiets als een perfecte camera voor iedereen.

                              Dan werd het ook wel erg saai op dit forum...
                              Daar ga ik wel mee akoord...
                              http://www.digifotofreak.nl

                              Comment

                              Working...
                              X