Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help welke lens voor mijn 10d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help welke lens voor mijn 10d

    Ik ben op zoek naar een betere lens voorn mijn 10d, heb nu een standaard lens van canon.
    Had gedacht EF 24-70mm f/2.8L USM maar vind deze nogal wat duur, zijn er andere goede lenzen en misschien voordeliger?
    Ik heb ook de 70-300 DO IS van canon.

    alvast bedankt
    www.knfotostudio.be

  • #2
    Re: Help welke lens voor mijn 10d

    Kijk eens bij de ander merken...Sigma, Tamron,... Allemaal ook zeer goed, en nog niet half zo duur.

    Tamron 28-75 2.8 schijnt zeer goed te zijn, ultrascherp en lichtsterk.

    Ikzelf heb de Sigma 24-70 2.8 EX. Ik ben hier zeer content van! Mooie scherpe beelden...tenminste toch voor hetgeen ik fotografeer. Vergelijken met andere goede lenzen kan ik niet.

    Comment


    • #3
      Re: Help welke lens voor mijn 10d

      Waarom geen 17-40L staat bekend als 1 van de beste lenzen van canon en al zeker gezien zijn prijs. De 30 mm die je mist tussen de 2 lenzen zijn niet echt onoverkomelijk. Een paar passen vooruit doen het meestal wel. En je kan nog altijd in je beeld croppen ook. De 17mm daarentegen is heel handig en al minder makkelijk op te lossen indien je dit niet hebt.

      Ev daarenboven nog een 50mm 1.8 die heel goedkoop is maar je dan ook nog de 1.8 geeft wat ook soms handig is en dan ontbreek je zelfs maar 20mm meer wat echt niets is.

      Lenzen moeten niet perfect op elkaar volgen dat is meestal in de praktijk niet echt nodig.

      Comment


      • #4
        Re: Help welke lens voor mijn 10d

        heb ik ook al aan getwijfeld maar gaan deze correct werken op mijn 10d?
        Daar heb ik schrik voor dat het niet correct gaat werken, had ook aan uw sigma al gedacht, ben je daar tevreden van?

        Killerke
        www.knfotostudio.be

        Comment


        • #5
          Re: Help welke lens voor mijn 10d

          Die 17-40L is een geweldige lens !

          Voor het middenbereik zou je ook eens richting 28-105 kunnen kijken. Dat hoeft niet gelijk heel erg duur te worden ! De 28-205 3.5-4.5 is een heel behoorlijke lens.
          Groeten,

          Albert Jan

          Website AJH
          lidnummer: BD0371NL

          Comment


          • #6
            Re: Help welke lens voor mijn 10d

            maar die 17-40 is toch maar een F4 dat is toch niet echt lichtsterk?
            www.knfotostudio.be

            Comment


            • #7
              Re: Help welke lens voor mijn 10d

              Mss een afweging die je moet maken; ga veel foto's binnen maken, of vooral buiten.
              2.8 is mooi handig binnen, maar die 17mm van de Canon ook. Als er veel geflitst gaat worden moet je er ook rekening mee houden dat de meeste flitsers niet breed genoeg flitsen om een 17mm mooi te belichten.
              Die Sigma 24-70 werkt perfect op uw 10D - (niet waar geertjebeertje ) - als ook op mijn 20D en mijn verkochte 300D.
              Die Sigma is mss nog tweedehands te vinden, maar die Canon zal je nieuw moeten kopen omdat vrijwel iedereen die er een heeft, dik tevreden is over die lens.

              Oja, ik heb dus ook zo een Sigma en mocht je even willen testen kan dit altijd.

              Groeten Geert
              BD0316BE
              Canon

              Comment


              • #8
                Re: Help welke lens voor mijn 10d

                Idd werkt perfect !!! (als je de handleiding goed leest toch)

                Comment


                • #9
                  Re: Help welke lens voor mijn 10d

                  Oorspronkelijk geplaatst door killerke101
                  maar die 17-40 is toch maar een F4 dat is toch niet echt lichtsterk?
                  Klopt, hangt er ook vanaf wat je ermee wilt gaan doen. Hou er wel rekening mee dat als een lichtsterke lens wilt die ook nog scherp en flexibel (zoomlens) is op b.v. f2.8 of lager, dat je dan een flinke greep in de portomonee moet gaan doen...

                  Hoe lichtsterk je objectief moet zijn hangt af van wat je er mee wilt gaan doen en hoe goed je techniek is. Ik zelf heb laatst in het militair luchtvaartmuseum te Soesterberg (Nederland) foto's gemaakt op 800 iso. Het was binnen behoorlijk donker, maar door met RAW te fotograferen en het op te poetsen in Photoshop kun je een heel eind komen.

                  Liever een scherpe donkere foto in RAW dan een onscherpe goed belichte foto ! Je heb in RAW ong. 2 stops ruimte om op te trekken.

                  Mijn mening is liever een hele goede f 4.0 lens, dan een matige f2.8. Maar je moet zelf bepalen wat je verwacht van de lens (waar wil je het voor gebruiken?) en welke capaciteiten heb je (hoe goed kun je de camera stil houden, kennis Photoshop?) heb je in huis.
                  Groeten,

                  Albert Jan

                  Website AJH
                  lidnummer: BD0371NL

                  Comment


                  • #10
                    Re: Help welke lens voor mijn 10d

                    Waarvoor ik de lens zou gebruiken is vooral voor fotografie buiten en af en toe eens binnen, ik dacht dat een 2.8 veel beter zou zijn maar blijkbaar zou dit ook veel moeilijker zijn om mee te fotograferen?
                    Klopt dat? Ga het sowieso bij een canon houden.

                    bedankt Killerke
                    www.knfotostudio.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Help welke lens voor mijn 10d

                      Moeilijker? hoezo...???

                      Dat is een misverstand denk ik...
                      Het kan idd moeilijker zijn om beweging te voorkomen bij een minder lichtsterke lens maar een 2.8 die moeilijker is, dat moet ge me toch eens verklaren dan!!!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Help welke lens voor mijn 10d

                        Een 2.8 lens is niet per definitie beter, maar sneller. D.w.z. je hebt minder licht nodig om de foto te maken. En da's altijd weer beter...

                        Pfff, ik begin op Cruijf te lijken..

                        Wat vaak een probleem is met de goedkopere lenzen, is dat ze op 2.8 niet hun maximale scherpte hebben. Dus moet je het diafragma instellen op b.v. 4.0 om de scherpte te krijgen die je hebben wilt. Dan ben je dus weer net zo ver van huis.

                        Een lichtsterke lens die scherp is op 2.8 is naar mijn weten zeldzaam en dus duur.

                        blijkbaar zou dit ook veel moeilijker zijn om mee te fotograferen?
                        Je scherptediepte is kleiner. Dat maakt het inderdaad wat moeilijker.
                        Groeten,

                        Albert Jan

                        Website AJH
                        lidnummer: BD0371NL

                        Comment


                        • #13
                          Re: Help welke lens voor mijn 10d

                          Idd de scherptediepte...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Help welke lens voor mijn 10d

                            Ah dus een F4 lens gaat dan wat meer scherptediepte hebben dan een 2.8?
                            Ok nu denk ik te gaan voor de Canon EF17-40mm f/4L USM, ik heb ook nog de Canon 70-300 DO IS dus die 30 mm zal wel te verwaarlozen zijn denk ik hé?
                            sorry maar ben een beetje een leek
                            Toch bedankt voor jullie interessante reacties

                            Killer
                            www.knfotostudio.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Help welke lens voor mijn 10d

                              @killerke101: Je bent op de goede weg

                              Veel lezen en dit forum bezoeken en binnen een paar maanden ben je geen leek meer
                              Groeten,

                              Albert Jan

                              Website AJH
                              lidnummer: BD0371NL

                              Comment

                              Working...
                              X