Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

op zoek naar een degelijke 24-70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • op zoek naar een degelijke 24-70

    de titel zegt al iets, nu de rest

    Bij canon heeft een 24-70 2.8 L, maar die is mij een beetje te duur...
    Sigma heeft wel goedkopere 24-70 EX objectieven maar nu zag ik op de site van top foto nieuwe objectieven van sigma, ik weet dus niet als deze goed zijn, er stond ook een 24-60 bij... lijkt mij ook maar raar (waarom een 24-60 en een 24-70 maken??) of mss de AF 28-75/2.8 XR DI LD van Tamron?

    Voor de rest.. wat mag een 24-70 2.8 L van Canon occasie kosten, mss is een 17-40 4.0 L wel een goed alternatief maar deze is ook wel vrij duur, ook tov de sigma.

    Natuurlijk heb ik liever een goed objectief, want dit zal het objectief zijn wat bijna constant op het toestel zal staan. Weet iemand meer, vertel maar
    Last edited by Maarten_T; 22 november 2004, 21:59.

  • #2
    Re: op zoek naar een degelijke 24-70

    Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
    de titel zegt al iets, nu de rest

    Bij canon heeft een 24-70 2.8 L, maar die is mij een beetje te duur...
    Sigma heeft wel goedkopere 24-70 EX objectieven maar nu zag ik op de site van top foto nieuwe objectieven van sigma, ik weet dus niet als deze goed zijn, er stond ook een 24-60 bij... lijkt mij ook maar raar (waarom een 24-60 en een 24-70 maken??) of mss de AF 28-75/2.8 XR DI LD van Tamron?

    Voor de rest.. wat mag een 24-70 2.8 L van Canon occasie kosten, mss is een 17-40 4.0 L wel een goed alternatief maar deze is ook wel vrij duur, ook tov de sigma.

    Natuurlijk heb ik liever een goed objectief, want dit zal het objectief zijn wat bijna constant op het toestel zal staan. Weet iemand meer, vertel maar
    Sigma heeft zijn 24-70 vervangen door twee nieuwe 24-70 lenzen. De oude hadden niet de allerbeste reputatie, wat die nieuwe betreft heb ik nog maar weinig gelezen...
    In vergelijking met die oude sigma 24-70 wordt de Tamron 28-75 Di steeds aangegeven als de optisch betere.
    Wat ik van Sigma de 24-60 heb gezien was niet zo positief.
    Er is eventueel nog een alternatief (omdat je ook over de 17-40 spreekt); met name de sigma 18-50 f2.8 de meeste testen van deze lens zijn erg positief . Als basis lens kan die 18-50 misschien een interessantere brandpuntsafstandbereik geven

    sugar
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

    http://supermasj.zenfolio.com

    Comment


    • #3
      Re: op zoek naar een degelijke 24-70

      Er staat een 24-70 mm F2.8 L USM in aanbieding op fotoapparuur.nl,
      900 Euro is de prijs. Kwalitatief een dijk van een lens.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: op zoek naar een degelijke 24-70

        24-70 L heb ik zelf niet, maar ik hoor alleen maar zeer postitieve reacties. En als je die lens constant gebruikt.. (en je hebt het geld ervoor), go for it!

        groetjes..

        Comment


        • #5
          Re: op zoek naar een degelijke 24-70

          Dag Maarten,

          ik kan misschien niet veel bijdragen behalve dan dat ik een Tamron 28-75 XR Di gebruik en wreed tevreden ben van de prestaties. Ik heb een tijdje terug een 17-40L4 en een 24-70 geprobeerd maar de prijs heeft me (voorlopig) tegengehouden.
          (en dan ook alleen de prijs, voor de rest : 2 fameuze lenzen!)
          Met de Tamron (toch 2.8 ipv 4) heb ik een goedkoper alternatief in huis. De bouw van de Canon is volgens mij beter, maar woog voor mij niet op tegen de prijs en de lichtsterkte van de Tamron. Ik gebruik deze als standaardlens !
          (maar mis toch af en toe een groothoek op m'n 300D,vandaar dat ik de 17-40L4 nog altijd zie zitten)

          Groeten,

          Rudi

          PS. Ik woon in Hasselt, als je de Tamron eens wil proberen, Zutendaal is niet zo ver !?
          Fuji X - Less became more

          Comment

          Working...
          X