Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

UV filters (kwaliteit / vignetting)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • UV filters (kwaliteit / vignetting)

    Ik overweeg de aanschaf van een Canon 17-40 L lens en om de weather-sealing compleet te maken (van de lens, niet de camera, I know) en voor extra bescherming wil ik er een bijpassend UV filter bij bestellen. Twee vragen:

    - Heb ik een speciaal dun filter nodig om vignetting tegen te gaan? (let wel, ik heb te maken met een 1.6x cropping factor)

    - Is een Tiffen haze 1 filter van ongeveer 40 euro 'luxe' genoeg, of kan ik beter iets meer uitgeven om geen verlies van beeldkwaliteit te krijgen?
    Gijs
    Canon apparatuur

    http://gijsvo.fotopic.net/

  • #2
    Re: UV filters (kwaliteit / vignetting)

    Op mijn 17-40/4.0 zit een B+W MRC 010 UV-filter (GEEN slim). Ik heb geen last van vignettering. Je moet maar eens kijken op het net voor de prijs, want dat weet ik niet meer...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Re: UV filters (kwaliteit / vignetting)

      Op mijn 17-40 heb ik ook een B+W MRC filter gezet. Het leek me niet juist om een goedkoop filter op zo'n goede lens te zetten.

      Op m'n 70-200 heb ik een Hama filter gehad, maar deze snel vervangen door een B+W. De kleuren met Hama filter waren niet wat ik er van verwachte. Met B+W geen problemen. Het kan subjectief zijn, maar ik ben tevreden met de B+W filters en zal ze ook op volgende lenzen zonder aarzeling toepassen.
      Groeten,

      Albert Jan

      Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

      Comment


      • #4
        Re: UV filters (kwaliteit / vignetting)

        Dat B&W filter is ongeveer 80 euro en een Tiffen Haze 40 euro. Het prijsverschil zal wel liggen in de coatings. Inderdaad waarschijnlijk z'n prijs waard bij zo'n goede lens.
        Gijs
        Canon apparatuur

        http://gijsvo.fotopic.net/

        Comment


        • #5
          Re: UV filters (kwaliteit / vignetting)

          Ik gebruik op mijn 17-40L een HOYA 77mm UV (0) Pro 1 Super Multi-Coated Filter en ben er uitermate tevreden van.
          De prijs die ik betaald heb vind je hier.

          hesy.be
          BD0319BE

          Comment


          • #6
            Re: UV filters (kwaliteit / vignetting)

            Oorspronkelijk geplaatst door Hesy
            Ik gebruik op mijn 17-40L een HOYA 77mm UV (0) Pro 1 Super Multi-Coated Filter en ben er uitermate tevreden van.
            De prijs die ik betaald heb vind je hier.
            Mag ik vragen waar je die HOYA gekocht hebt? Ik ben opzoek naar een 62mm UV-multicoated.

            Comment


            • #7
              Re: UV filters (kwaliteit / vignetting)

              Ik heb deze gekocht in Los Angeles, meer bepaald bij www.samys.com.
              De prijs die ik ter plaatse betaald heb, moet ik opzoeken, maar via het web is het $ 82,95. Ter plaatse iets meer!
              De link: Klik hier .

              hesy.be
              BD0319BE

              Comment

              Working...
              X