Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon D60 of Canon 10D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon D60 of Canon 10D

    Ik ben van plan om van men Canon D30 over te stappen naar een 6MP reflex. Maar wil graag jullie mening horen. Als je in de album kijkt van de BD crew bij Jaja dan zie je dat de fotos gelijk veel warmer zijn met de D60. Om snelheid hoeft het voor mij niet te gaan zolang hij maar niet zo traag is dan een 300D . Maar vooral warme kleueren!

    Mvg Kurt
    Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
    http://www.racenews.be

  • #2
    Re: Canon D60 of Canon 10D

    De D60 heb ik en qua bouw en degelijkheid staat die ver bover een 300D , de 10D heb ik ni echt mee gewerkt maar is dus jonger dan de D60 en zou op sommige punten beter kunnen zijn door de evolutie. Qua kleur in jpeg heeft de D60 altijd goed gezeten , je kan eens tot bij mij komen voor enkele testopnames hoor zowel buiten als in de studio.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Canon D60 of Canon 10D

      Ik zou zeggen: de 10D. De D60 kan best wat warmere resultaten geven, maar dat is ook een kwestie van instellingen en nabewerking natuurlijk. De 10D is vooral een flink stuk sneller en focust beter in het donker. Een en ander hangt natuurlijk ook af van wat je normaliter fotografeert - als dat alleen landschapjes zijn, dan heeft het verschil tussen 10D en D60 veel minder betekenis dan als je ook nog wel eens wat sport zou willen schieten. Verder heeft de 10D een redelijk bruikbare ISO1600 en zelfs een ISO3200 stand (hoe bruikbaar die is... daar laat ik me maar niet over uit ).

      Comment


      • #4
        Re: Canon D60 of Canon 10D

        Persoonlijk heb ik het ook meer voor warmere kleuren,nu dat geeft mijn 10D me wel vind ik.
        Alhoewel dat dit van de lens ook wel wat afhangt vind ik dan weer.
        Want mijn EF 28-135mm en EF 100-400mm L IS geven iets meer warmere kleuren dan mijn breedhoek EF 17-40mm L vind ik.
        Dan heb ik nog een Tamron Macro 180mm,die geeft dan weer wat andere kleuren,niet koud hoor.
        De Sigma 70-200mm die ik eens mocht testen van Otto Knap,die kleuren waren volgens mij toch weer wat kouder.
        Natuurlijk is dit ook weeral een persoonlijke gedacht hoor en er zullen mensen zijn die koudere kleuren dan weer mooi vinden hé.
        mvg FrançoisVM
        Canon 7D

        Comment


        • #5
          Re: Canon D60 of Canon 10D

          Hallo,

          Alhoewel beide camera's foto's van uitstekende kwaliteit leveren zou ik persoonlijk toch gaan voor de 10D, die toch een aantal sterke punten heeft tegenover de D60 (snellere autofocus bv.).
          Via instellingen in de camera kan je de 10D ook "warmer" van kleur maken.
          Ik "betrap" me erop dat ondanks het feit dat ik nu ook een 20D heb ik nog steeds eerst naar de 10D grijp - gewoon een dijk van een camera ...

          Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #6
            Re: Canon D60 of Canon 10D

            Warmere kleuren krijg je niet door een andere body te nemen. Zelf heb ik een D60 & een 1D MkII. Met beide toestellen fotografeer ik enkel RAW en ik converteer naar 16bit TIFFs in ProphotoRGB dmv Capture 1 PRO met de Etcetera profielen. Dat kan evengoed met de 300D.

            Comment

            Working...
            X