Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Externe flits op Fuji s602z.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Externe flits op Fuji s602z.

    Hallo beste Bders,
    heb me vandaag de fuji s602z aangeschaft via de koopjeshoek van BD.
    Nu mijn vraag,is de METZ 34 CS-2 DIGITAL zowat de enige externe flits die ik op de fuji kan plaatsen of komen er meerdere in aanmerking.

    Mvg.
    Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
    Mijn website.

  • #2
    Re: Externe flits op Fuji s602z.

    Je heb ook nog de Vivitar's 283 en 285HV...
    Zowat elke flits die "dom" aangestuurd kan worden, komt in aanmerking. Alleen controleren dat die niet teveel spanning terug geeft naar je toestel (bij voorkeur minder dan 6V)....

    Oorspronkelijk geplaatst door RUMOCOOL
    Hallo beste Bders,
    heb me vandaag de fuji s602z aangeschaft via de koopjeshoek van BD.
    Nu mijn vraag,is de METZ 34 CS-2 DIGITAL zowat de enige externe flits die ik op de fuji kan plaatsen of komen er meerdere in aanmerking.

    Mvg.
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Re: Externe flits op Fuji s602z.

      Hoi COOMA,misschien een dom vraagje maar weet jij of die Metz of eventueel een ander flash ook meegaat met je zoom.

      Mvg.
      Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
      Mijn website.

      Comment


      • #4
        Re: Externe flits op Fuji s602z.

        Nope, dat gaat helaas niet, er is geen enkele communicatie tussen flits en 602,... behalve het contact dat zegt wanneer de flits moet afgaan uiteraard.
        Canon 6D

        Comment


        • #5
          Re: Externe flits op Fuji s602z.

          Ok,bedankt
          Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
          Mijn website.

          Comment


          • #6
            Re: Externe flits op Fuji s602z.

            METZ 36 CT 2 mecablitz voor SCA Systeem ,is dees geschikt voor op een digitaal toestel.


            Mvg.
            Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
            Mijn website.

            Comment


            • #7
              Re: Externe flits op Fuji s602z.

              Hallo Rudolf, ik bezit ook de S602 en heb me onlangs de Metz-36C-2 aangeschaft en ben hier heel tevreden mee.
              Heb ook eerst wat gezocht net als wat jij nu doet en kwam tot de conclusie dat een flits met meer mogelijkheden (dus ook duurder) nergens voor nodig was omdat hij toch niet door de camera zal worden aangestuurd.
              Heb hem bij Topfoto gekocht voor 59 euro.

              Groeten, Jan.
              Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
              Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

              Comment


              • #8
                Re: Externe flits op Fuji s602z.

                Rudolf ik zie dat je van Houthalen bent, ik kom wel eens in die buurt voor wat te wandelen en plaatjes te schieten.
                Als je hem eens wil testen laat maar wat horen.

                Groeten, Jan.
                Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                Comment


                • #9
                  Re: Externe flits op Fuji s602z.

                  ik heb er zeff een oude minolta 360PX opstaan (alles manueel te regelen), en heb ook nog een Nikon SB24 liggen, en die doet het ook.

                  Het zal vooral 'n kwestie zijn van 'zoeken' tot je genoeg maar dan weer niet te veel licht hebt, he.

                  Veel plezier met je geweldig toestel he

                  Comment


                  • #10
                    Re: Externe flits op Fuji s602z.

                    @Jantjeb,dus de METZ 36 CT 2 mecablitz voor SCA Systeem zou er op kunnen gaan,er staat wel ct achter tewijl jij de c aanhaalt,en wat betekent dien SCA SYSTEEM.

                    -kan je hem alleen in manueel gebruiken of meer.
                    -het is zoals je zegt ,niet meer kopen dan wat je nodig hebt.

                    ps.ben ff op topfoto wezen kijken maar zie hem er niet meer opstaan.
                    ps2.tof van je voorstelling,wanneer ga je komen,ik woon trouwens op wandelafstand van Hengelhoef.

                    De koffie(Senseo) staat klaar.

                    Mvg.
                    Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
                    Mijn website.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Externe flits op Fuji s602z.

                      Zal je straks ff een PM sturen met wat info.
                      Ik heb deze besteld bij Topfoto, en twee dagen later kreeg ik een telefoontje van Ingo dat hij binnen was.
                      Hier is hij ook te koop : http://www.kamera-express.nl/shop.as...rie=11&merk=20
                      Wat het verschil met de CT2 is weet ik niet, je kunt hem ook op automaat zetten maar hij neemt dan geen gegevens van de camera over.
                      Hij meet het licht dat nodig is aan de hand van de weerkaatsing of zo iets dacht ik, het enige wat ik zeker weet is dat hij op mijn camera prima werkt.

                      groetjes, Jan.
                      Last edited by jan.brouwers; 22 november 2004, 08:29.
                      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Externe flits op Fuji s602z.

                        Volgens mij is deze vraag zo'n anderhalf jaar geleden ook langsgekomen op dit forum. De 602Z kan inderdaad overweg met elk type flitser met een middencontact. Als ik me goed herinner kan hij ook tegen de hogere ontsteekspanningen van oudere type flitsers (een Metz 45 CT1 van 30 jaar geleden zou nog moeiteloos gebruikt kunnen worden). Zelf gebruik ik een ruim 20 jaar oude Metz flitser zonder enig probleem.

                        Je zult de computerinstelling van flitser moeten gebruiken en de camera via handinstelling op de juiste sluitertijd/diafragma waarden moeten zetten.


                        Oorspronkelijk geplaatst door RUMOCOOL
                        Hallo beste Bders,
                        heb me vandaag de fuji s602z aangeschaft via de koopjeshoek van BD.
                        Nu mijn vraag,is de METZ 34 CS-2 DIGITAL zowat de enige externe flits die ik op de fuji kan plaatsen of komen er meerdere in aanmerking.

                        Mvg.
                        Groeten, Eric

                        Nikon Coolpix 8800
                        Fuji S602 Zoom

                        Comment

                        Working...
                        X