Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens kuisen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens kuisen

    Hoi BD'ers,

    Waarmee kan je best je lens kuisen? Er zijn 'vlekjes', wat lijkt op vingerafdrukken, te zien op de lens/kleurtjes (die lijken op een olievlek ) de coating dus.

    Grtz,F@bke
    You can complain because roses have thorns,
    or you can rejoice because thorns have roses.
    BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
    The name of the game is to fill the frame!
    http://Fabke.fotopic.net

  • #2
    Re: Lens kuisen

    Ik wrijf mijn lenzen altijd proper met een echt natuurlijk zeemvel, dat is weer iets waar ik een zwak voor heb hé. In al mijn fototassen is er wel 1 of meerdere zeemvellen aanwezig. Let er wel op dat je een natuurlijke zeem gebruikt hé!
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Lens kuisen

      http://www.hama.de/portal/articleId*...bb.jpg#picture

      Werkt goed voor het verwijderen van stof en kleine vlekjes op je lenzen.
      BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

      Comment


      • #4
        Re: Lens kuisen

        Ik gebruik die groene microvezeldoekjes uit de lidl.
        Groetjes,

        Rudi Petitjean

        NATURE GALLERY

        Comment


        • #5
          Re: Lens kuisen

          Gewoon de brilpoetsdoekjes van het Kruidvat gebruiken. Laten geen vlekken achter, werkt prima!

          gr.
          FS.
          Canon.

          Comment


          • #6
            Re: Lens kuisen

            Bilora microfaser doekjes:

            This website is for sale! bilora.de is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, bilora.de has it all. We hope you find what you are searching for!
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Lens kuisen

              Ik gebruik gewoon een stoffen zakdoek (in katoen vermoed ik). Dat laat ook geen sporen achter, en bovendien kan je zonder probleem elke keer een nieuwe zakdoek gebruiken.

              Jeroen
              http://www.jvermeulen.be

              Comment


              • #8
                Re: Lens kuisen

                Oorspronkelijk geplaatst door vermeulen
                Ik gebruik gewoon een stoffen zakdoek (in katoen vermoed ik). Dat laat ook geen sporen achter, en bovendien kan je zonder probleem elke keer een nieuwe zakdoek gebruiken.

                Jeroen
                Echte puristen kunnen hier een probleem mee krijgen. In een katoenen zakdoek kunnen kleine stofjes achterblijven, en ook zandkorreltjes. Als je daar dan mee op een filter en/of lens gaat wrijven, kun je dus krassen maken...
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

                Comment


                • #9
                  Re: Lens kuisen

                  Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
                  Echte puristen kunnen hier een probleem mee krijgen. In een katoenen zakdoek kunnen kleine stofjes achterblijven, en ook zandkorreltjes. Als je daar dan mee op een filter en/of lens gaat wrijven, kun je dus krassen maken...
                  Ik heb daar nog nooit last van gehad. Ik gebruik enkel zakdoeken die heel zacht zijn (al meermaals gewassen). Wel heb ik op mijn lenzen UV-filters staan als bescherming. Als er toch een pluisje achterblijft, kan het gewoon worden weggeblazen.
                  Ik heb ooit een stoffen doekje gehad speciaal voor lenzen, maar dat vond ik niet zo goed. Als je het niet uitwast zie je meteen vegen op je lens, en als je het wel uitwast ben je zeker zo goed af met een zakdoek.
                  Ik let er ook wel altijd op om zeker niet te hard te wrijven. Een beetje condens (adem) en lichte cirkelvormige bewegingen helpen bij vlekjes (door regen bijvoorbeeld, moest je geen zonnekap hebben).

                  Jeroen
                  http://www.jvermeulen.be

                  Comment

                  Working...
                  X