Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stof in zoeker

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • stof in zoeker

    Beste,

    Ik heb mijn Canon EOS20D ca 1 week, en ik verwissel geen lenzen. Vandaag merkte ik in het beeld van mijn zoeker rechts onderaan een wazig stofje

    . Het is (gelukkig voorlopig) niet op foto's te zien.

    Zit dit stofje in de zoeker, of ergens anders ?
    Kan dit verwijderd worden ? Is dit normaal (voor een toetsel die nog maar enkele keren is gebruikt) ? Hoe kan dit tegen gegaan worden ? Waarlangs is dit stof binnen gedrongen ?

    Moet ik het toestel terug binnen doen of niet ?

    Diederik
    Canon Eos 20D + 100-400mm USM / Nikon Coolpix 4500

    Only when the last tree has been cut down,
    Only when the last river has been poisened,
    Only when the last fish has been caught,
    Then only will you see that money cannot be eaten.

  • #2
    Re: stof in zoeker

    die zoeker is een plastiek schermpje die je er normaal gezien zelf kan uithalen ,(bij de 10d was dit toch het geval ) ,of anders met een blaaspeertje eens goed blazen,zit boven de spiegel dit doorzichtig plastiekje

    Comment


    • #3
      Re: stof in zoeker

      Blaaspeertje proberen ! Ik zou niet met wattenstaafjes, etc. proberen het weg te halen. De mogelijkheid bestaat dat je het erger maakt.

      Dat is mij althans overkomen bij een oude analoge spiegelreflex. Als het inderdaad op de spiegel of op het plastic shermpje zit heeft het in ieder geval geen gevolgen voor je foto's.
      Groeten,

      Albert Jan

      Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

      Comment


      • #4
        Re: stof in zoeker

        Oorspronkelijk geplaatst door pierewiet
        die zoeker is een plastiek schermpje die je er normaal gezien zelf kan uithalen ,(bij de 10d was dit toch het geval ) ,of anders met een blaaspeertje eens goed blazen,zit boven de spiegel dit doorzichtig plastiekje

        Hoe krijg je dat schermpje er bij de 10D uit??
        Groet,
        Paul

        Comment


        • #5
          Re: stof in zoeker

          dat schermpje zit in een kadertje ,met een pincetje lukt het wel ,je moet het eens goed bekijken
          normaal bij de mark II moet het ook kunnen ,want je kunt er andere schermpjes in plaatsen

          Comment


          • #6
            Re: stof in zoeker

            Als je er nu eens gewoon even mee naar de winkel teruggaat, het uithalen van het glaasje kan je misschien je garantie kosten.
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

            Comment


            • #7
              Re: stof in zoeker

              Ik heb dit ook voor gehad, het stofje zat bij mij op de spiegel. Gewoon even voorzichtig met een blaaspeertje te werk gaan, hou hierbij de het toestel met de opening naar beneden zodat het stof eventueel naar beneden kan vallen.

              Bij mij is het in ieder geval verdwenen.

              Groetjes,
              Rudy
              Neem ook eens een kijkje op mijn WebSite : RudFoto

              Comment


              • #8
                Re: stof in zoeker

                Ik heb het er bij mij proberen uit te blazen, en op de spiegel zit het ook niet ...dus ergens in de zoeker ... iemand een idee hoe ik daar aan raak om het stofje weg te doen?
                Groetjes,

                Rudi Petitjean

                NATURE GALLERY

                Comment


                • #9
                  Re: stof in zoeker

                  Als het niet op de foto's te zien is, en niet echt storend is, zou ik ook niet te veel moeite doen om het weg te halen. Het proberen verwijderen doet je camera misschien meer kwaad dan goed... My advise...
                  BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

                  Comment


                  • #10
                    Re: stof in zoeker

                    ik erger er me aan daarom wil ik het weg, dus daarom wil ik precies weten hoe ik het weg krijg zonder schade toe te brengen aan de cam.
                    Ik vijs hem alleen maar open als ik weet hoe en waar ik op moet letten.
                    Last edited by steward; 21 november 2004, 13:08.
                    Groetjes,

                    Rudi Petitjean

                    NATURE GALLERY

                    Comment

                    Working...
                    X