Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon tele vraag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon tele vraag

    Hi,

    Ik verneem dat de EF 400mm f/5.6L USM van Canon speciaal moet besteld worden. Heeft iemand ervaring met deze lens ( zal op een 20D gebruikt worden), eventueel zelfs in combinatie met de 1.4 EF Canon extender.

    Ik lees toch goede reviews op het internet, dus ik schrik een beetje dat dit geen courant product zou zijn.

    alvast thx,
    DPaul.
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

  • #2
    Re: Canon tele vraag

    Recent heeft Canon de 400 mm f4 DO uitgebracht.

    Op dit moment is het onduidelijk of de 400 mm f5,6 nog geproduceerd wordt of niet.

    Op uw 20D zal met een teleconverter de auto focus niet meer werken.

    Jan.

    Comment


    • #3
      Re: Canon tele vraag

      Oorspronkelijk geplaatst door DPaul
      Hi,

      Ik verneem dat de EF 400mm f/5.6L USM van Canon speciaal moet besteld worden. Heeft iemand ervaring met deze lens ( zal op een 20D gebruikt worden), eventueel zelfs in combinatie met de 1.4 EF Canon extender.

      Ik lees toch goede reviews op het internet, dus ik schrik een beetje dat dit geen courant product zou zijn.

      alvast thx,
      DPaul.
      Zal nog zeker te vinden zijn.
      Is een goede lens zoals alle canon tele L's
      Met de canon extender ga je wel de AF verliezen.
      Groetjes,
      Arvid


      Reis- en fotowebsite

      Comment


      • #4
        Re: Canon tele vraag

        Oorspronkelijk geplaatst door DPaul
        Hi,

        Ik verneem dat de EF 400mm f/5.6L USM van Canon speciaal moet besteld worden. Heeft iemand ervaring met deze lens ( zal op een 20D gebruikt worden), eventueel zelfs in combinatie met de 1.4 EF Canon extender.

        Ik lees toch goede reviews op het internet, dus ik schrik een beetje dat dit geen courant product zou zijn.

        alvast thx,
        DPaul.
        Geen enkele prime is een courant product (op de 50 mm na misschien). Een groot deel van de prime-collectie van Canon is ook al vele jaren in productie.

        Specifiek betreffende de 400L : dit product zit echt wel in een niche-markt : hij heeft enerzijds concurrentie van de 100-400 L , anderzijds van de (veel)duurdere 400's.
        Het is ook de langste Canon lens zonder IS, iets wat deze lens echt wel ontbreekt, maar optisch gezien is het echt wel een pareltje. Ik wacht tot Canon of Sigma een 400 of 500 f1:5.6 uitbrengen met IS, en er is geen haast bij, ik schaf me toch nog eerst een UWA aan.


        sugar
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

        http://supermasj.zenfolio.com

        Comment

        Working...
        X