Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitser voor 300D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • flitser voor 300D

    Ik wil een flitser kopen voor mijn 300 D.
    Ik heb het forum via search afgezocht, maar ik zie het bos door de bomen niet meer.

    Ik neig naar een Sigma-flitser wegens hoog richtgetal en goedkoop.

    EF 500 DG ST is duidelijk. Het is de standaard-versie
    maar wat is het verschil tussen:
    EF 500 SUPER
    EF 500 SUPER DG
    EF 500 DG SUPER II

    Even zeggen waarvoor ik hem wil gebruiken.
    Normale binnenhuisfotografie met een Sigma 18-125 en een Canon 50 1.8
    Ik flits altijd indirect, via het plafond.
    Hier wil ik zoveel mogelijk automatisme en zo weinig mogelijk instelwerk.

    Ik wil echter ook (later) kunnen werken met een flits, los van de camera.
    bv. de flits staat ergens los van de camera en moet aangestuurd worden door de ingebouwde flits van de EOS 300 D. (is dat optisch wireless?)

    Als je deze twee werkwijzen combineert, welke flits zou ik dan best kopen.

    Bij voorbaat dank voor jullie advies.
    Olympus OMD E5 + Pana 14 2.5 + Pana Leica 25 1.4 + Oly 45 1.8 + Oly 14-150 + Manfrotto 719B + Canon Selphy + Colorvision Spyder 2

  • #2
    Re: flitser voor 300D

    Oorspronkelijk geplaatst door eddy0847
    Ik wil echter ook (later) kunnen werken met een flits, los van de camera.
    bv. de flits staat ergens los van de camera en moet aangestuurd worden door de ingebouwde flits van de EOS 300 D. (is dat optisch wireless?)
    Optisch wireless is wanneer er via het flitslicht informatie doorgegeven wordt naar de losse flits.
    De ingebouwde flits van de 300 D kan deze informatie niet doorsturen. (In tegenstelling tot de ingebouwde flits van een D70 die dit wel kan).

    Jan.

    Comment


    • #3
      Re: flitser voor 300D

      Op de website van Sigma-Benelux staat een compatibiliteits tabel voor o.a. canon camera's. In het geval van de EF 500 SUPER DG wordt, volgens de tabel, flitscompensatie door de flitser zelf gedaan. Ook wordt aangegeven dat wireless en slave flash worden ondersteund.

      Zoals Jan al aangaf denk ik ook niet dat de slave functie via de interne flits kan worden aangestuurd. Dit kan bij mijn weten zelfs niet voor de originele canon flitsers. Indien de slave functie niet door de interne flitser kan worden aangestuurd zul je een 2e flitser aan moeten schaffen met ondersteuning van master/slave functionaliteit.

      Let er wel op dat welke flitser(s) je ook aanschaft, ze compatibel met elkaar en met de camera zijn !
      Groeten,

      Albert Jan

      Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

      Comment


      • #4
        Re: flitser voor 300D

        Ik zou de 550EX ,kopen momenteel kan je met wat geluk die tweedehands op de kop tikken omdat er een nieuwe flits uit is de 580 EX. De 550 kan als master en als slave diene voor het draadloos flitsen met behoudt van de ETTL.
        Dan kan je later nog kiezen welke flits je erbij neemt, een 420 EX kan enkel als slave dienen maar een tweede 550EX kan beide aan.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: flitser voor 300D

          Als je eens een search doet op dit forum zal je vaststellen dat uit een vrij recente test blijkt dat de Sigma 500 SUPER DG de beste flits is voor de 300D.

          Comment


          • #6
            Re: flitser voor 300D

            Oorspronkelijk geplaatst door wim_py007
            Als je eens een search doet op dit forum zal je vaststellen dat uit een vrij recente test blijkt dat de Sigma 500 SUPER DG de beste flits is voor de 300D.
            Is dat dan de EF 500 super DG

            of

            EF 500 DG super II

            Kan je me dat vertellen?

            Men gebruikt die benamingen door elkaar !!!
            Olympus OMD E5 + Pana 14 2.5 + Pana Leica 25 1.4 + Oly 45 1.8 + Oly 14-150 + Manfrotto 719B + Canon Selphy + Colorvision Spyder 2

            Comment


            • #7
              Re: flitser voor 300D

              De DG super II, deze kost €229 bij topfoto.de

              Ik gebruik hem zelf ook en hij 'marcheert' excellent
              Last edited by wim_py007; 19 november 2004, 06:55.

              Comment

              Working...
              X