Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 dilemma: the story continues...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D70 dilemma: the story continues...

    Ik pieker nog steeds over welke digitale camera ik mij nu in godsnaam moet aanschaffen.
    Mijn hart zegt: D70, want ik heb al 3 lenzen en anders is die investering verloren en da maakt schoon foto's.
    Mijn geweten (mijn vrouw) zegt: koop toch zo geen groot ding, dan laat ge dat weer thuis als we op stap gaan met de kinderen.
    En inderdaad, sleuren met een tas met een F- of D70, 2 lenzen en een flits is nu eenmaal niet prettig.

    Juist om die reden twijfel ik nog:

    D70
    of
    Powershot Pro1, Dimage A200, 8800, FZ20, ...

    Mijn vraag is nu: waar is er ergens een winkel waar ik al deze toestellen eens kan gaan proberen?

    Een D70 heb ik al eens gehanteerd van een vriend van mij, maar de andere toestellen zijn me totaal vreemd.

    Kom niet af met de Fnac, want daar zijn ze alles behalve behulpzaam

    Merci voor de hulp in deze moeilijke tijden van keuzestress

    Johan
    Nikon D300, F70, 17-55 f/2.8, 50mm f/1.8

  • #2
    Re: D70 dilemma: the story continues...

    Kan zeker Grobet (www.grobet.be) in hartje Antwerpen aanbevelen, toch wel allemaal deskundige mensen.

    Leen desnoods een compatibel geheugenkaartje voor de verschillende kanshebbers.

    Greetz

    Sam Jae

    Comment


    • #3
      Re: D70 dilemma: the story continues...

      Ik ken Grobet. Het kan daar wel druk zijn, vooral op zaterdag. Ik zal eens op zoek gaan naar CF, SD en xD om te gaan proberen.
      Nikon D300, F70, 17-55 f/2.8, 50mm f/1.8

      Comment


      • #4
        Re: D70 dilemma: the story continues...

        Foto Rembrandt in Merksem eens proberen? Zeker als je op een niet druk moment gaat nemen ze echt de tijd voor je en ze kennen hun vak. Een waardevol adres in het Antwerpse, naast Grobet natuurlijk.
        Olympus OMD E5 + Pana 14 2.5 + Pana Leica 25 1.4 + Oly 45 1.8 + Oly 14-150 + Manfrotto 719B + Canon Selphy + Colorvision Spyder 2

        Comment


        • #5
          Re: D70 dilemma: the story continues...

          Niet twijfelen, ga voor de DSLR.
          Ik heb ook lang gewikt en gewogen, prosumercamera of reflex, vroeger met Pentax analoog gewerkt met manuele lenzen en die zijn zelfs nog bruikbaar mits beperkingen op de Pentax DSLR, maar ik vond de body te duur, dus volledig omgeschakeld naar Nikon en nog geen moment spijt gehad.
          Eenmaal je gewoon bent aan een spiegelreflexcamera is de keuze voor een prosumercamera een stap terug.
          Bed & Breakfast Wiesenloch, Crombach (Sankt Vith)

          Comment


          • #6
            Re: D70 dilemma: the story continues...

            het is natuurlijk wel zo dat een D70 geen funfototoestel is.

            waarom koop je geen D70 én een kleine (niet dure!) consumer?
            zo een kleine prosumer voor 200 euro ofzo.

            de D70 is een pracht van een toestel maar inderdaad: je neemt het niet zomaar mee.

            persoonlijk zo ik geen dure consumer kopen. koop dan liever een D70 en een klein consumertje.

            eventueel koop je enkel de D70 body en gebruik je je huidige lenzen.
            de kleine consumer gebruik je dan voor de kiekjes.

            hoe oud zijn je kinderen?
            zon goedkoop toestelletje kun je gerust in hun handen steken
            foto als spiegel of als venster?

            Comment


            • #7
              Re: D70 dilemma: the story continues...

              Allemaal goei argumenten! Ik spreek hier niemand tegen!

              Idd, 2 toestelletjes heb ik ook al overwogen. Een Ixusje voor de vrouw b.v. en een D70 voor mij.

              Mijn kinderen zijn 1,5 en 3,5 jaar. De oudste is uitermate geinteresseerd! Ze heeft al fotootjes getrokken met de G3 van 't werk, maar die laat ik haar niet zomaar hanteren, versta je...

              Ik zou nog durven een Fuji Q1 kopen voor haar (40-50 EUR 2de hands)...
              Voor de Sint.

              P.S. Mijn vrouw heeft trouwens al halvelings toegestemd: "Als dat alles je gevoel erover is dan moet je maar zo ne grote kopen."
              Nikon D300, F70, 17-55 f/2.8, 50mm f/1.8

              Comment


              • #8
                Re: D70 dilemma: the story continues...

                Oorspronkelijk geplaatst door eddy0847
                Foto Rembrandt in Merksem eens proberen? Zeker als je op een niet druk moment gaat nemen ze echt de tijd voor je en ze kennen hun vak. Een waardevol adres in het Antwerpse, naast Grobet natuurlijk.
                Dit kan ik alleen maar bevestigen!

                Gr,

                sailor
                Lid: BD 0249BE
                D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

                Comment


                • #9
                  Re: D70 dilemma: the story continues...

                  En Rubens of Rembrandt, ik weet het niet zeker meer (altzheimer light hé) op de Amerikalei in Antwerpen
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                  Comment


                  • #10
                    Re: D70 dilemma: the story continues...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles
                    En Rubens of Rembrandt, ik weet het niet zeker meer (altzheimer light hé) op de Amerikalei in Antwerpen
                    Foto Rembrandt is op Bredabaan in Merksem!
                    Gr,
                    sailor
                    Lid: BD 0249BE
                    D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

                    Comment

                    Working...
                    X