Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Powershot A 95 probleemfoto's!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Powershot A 95 probleemfoto's!!

    Kan iemand me proberen te zeggen wat er fout is gelopen met men opnamen op de Eurodogshow.Al men foto's die ik genomen heb van honden die in de ring moesten showen zijn allemaal mislukt.Het waren binnenopnamen met veel spots(belichting) rondom.
    Ik had de AUTO stand genomen, rode ogen aan, ISO-50,AF hulplicht aan,en automatische flitser.
    Kan er me iemand me de beste instellingen geven die ik zou moeten gebruiken in zulke omstandigheden.
    Ik had mooiere foto's met men simpel photosmart 315 met 2.1 mp dan met men powershot.
    Hopelijk krijg ik een vlugge reactie omdat ik volgende week naar Amsterdam moet en ik anders dezelfde problemen zal hebben.

    Hopelijk kan ik één van die probleemfoto's op het forum krijgen

  • #2
    Re: Powershot A 95 probleemfoto's!!

    Als je niet onmiddellijk een foto hier kan tonen maar toch een vlugge respons wil, is het misschien al interessant als je uitlegt wat je verstaat onder "mislukt" ? Wazig, bepaald onderwerp niet scherp, overbelicht, onderbelicht, bizarre kleuren,...
    Maar beelden zeggen natuurlijk meer dan woorden ...
    Mijn fotowebsite : www.filover.be

    Comment


    • #3
      Re: Powershot A 95 probleemfoto's!!

      Op de foto's bevinden zich allemaal lichtere cirkels, ik was al naar twee fotografen geweest en die zeiden dat het zou komen door overbelichting in de zaal door de vele spots en raden me aan om een zonnekap te gebruiken,
      (bestaat dat voor een powershot a95?)
      de foto's waren ook alles behalve scherp.
      Ik had nadien thuis geprobeerd om het zelfde probleem te verkrijgen door foto's te nemen in fel spotlicht van in huis maar ik kreeg die cirkels niet op men fotos (zelfs op 30cm van de spots had ik het probleem niet)

      Comment


      • #4
        Re: Powershot A 95 probleemfoto's!!

        Kijk eens op onderstaande site.
        http://jonathanclark.com/diary/flare/

        Zijn het zo een vlekken?
        Minolta Dimage Z2

        Comment


        • #5
          Re: Powershot A 95 probleemfoto's!!

          Oorspronkelijk geplaatst door storm
          Op de foto's bevinden zich allemaal lichtere cirkels, ik was al naar twee fotografen geweest en die zeiden dat het zou komen door overbelichting in de zaal door de vele spots en raden me aan om een zonnekap te gebruiken,
          (bestaat dat voor een powershot a95?)
          de foto's waren ook alles behalve scherp.
          Ik had nadien thuis geprobeerd om het zelfde probleem te verkrijgen door foto's te nemen in fel spotlicht van in huis maar ik kreeg die cirkels niet op men fotos (zelfs op 30cm van de spots had ik het probleem niet)
          Zijn het niet de "witte wieven"? Ik heb een A70 en ik heb er soms ook last van als ik met de flits trek. Deze weerkaatst dan het stof dat rondvliegt.

          Eén van de vorige threads erover: http://forum.belgiumdigital.com/show...t=witte+wieven
          One's never alone with a rubber duck
          Nikon D70 - Canon A70

          Comment


          • #6
            Re: Powershot A 95 probleemfoto's!!

            Oorspronkelijk geplaatst door vmordax
            Kijk eens op onderstaande site.
            http://jonathanclark.com/diary/flare/

            Zijn het zo een vlekken?
            Ja ongeveer zoals die foto genomen in het bos

            Comment


            • #7
              Re: Powershot A 95 probleemfoto's!!

              Oorspronkelijk geplaatst door woozle
              Zijn het niet de "witte wieven"? Ik heb een A70 en ik heb er soms ook last van als ik met de flits trek. Deze weerkaatst dan het stof dat rondvliegt.

              Eén van de vorige threads erover: http://forum.belgiumdigital.com/show...t=witte+wieven

              Inderdaad dat is precies het probleem zoals op mijn foto's, wat kan ik daar aan doen?

              Comment


              • #8
                Re: Powershot A 95 probleemfoto's!!

                Oorspronkelijk geplaatst door storm
                Inderdaad dat is precies het probleem zoals op mijn foto's, wat kan ik daar aan doen?
                De flits niet gebruiken? Maar dan wordt het al problematisch om binnen foto's te nemen want de hogere iso's van de A-serie van Canon zijn niet echt te gebruiken door de ruis.

                Door de beperkte DOF van de A95 en A70 is er verder volgens mij niet veel aan te doen.

                Woozle
                One's never alone with a rubber duck
                Nikon D70 - Canon A70

                Comment


                • #9
                  Re: Powershot A 95 probleemfoto's!!

                  Oorspronkelijk geplaatst door woozle
                  De flits niet gebruiken? Maar dan wordt het al problematisch om binnen foto's te nemen want de hogere iso's van de A-serie van Canon zijn niet echt te gebruiken door de ruis.

                  Door de beperkte DOF van de A95 en A70 is er verder volgens mij niet veel aan te doen.

                  Woozle
                  En zou het niet lukken door een zonnekapje te gebruiken?
                  Eventueel zelf een maken?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Powershot A 95 probleemfoto's!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door storm
                    En zou het niet lukken door een zonnekapje te gebruiken?
                    Eventueel zelf een maken?
                    Ik denk niet dat dat veel gaat uithalen, volgens mij heeft die zonnekap geen effect op die weerkaatsing en is dat enkel handig tegen invallend licht.

                    Woozle
                    One's never alone with a rubber duck
                    Nikon D70 - Canon A70

                    Comment


                    • #11
                      Re: Powershot A 95 probleemfoto's!!

                      Hallo

                      Ik was ook op Eurodog en ga meer dan waarschijnlijk naar Amsterdam. Ik fotografeer nu wel met de Canon EOS 10D maar alle foto's die ik binnen in een hal neem zijn te donker (zelfs met externe flits) en gebruik van lichtsterke objectieven. De lopende honden zijn al helemaal een catastrofe. Heb mijn probleem eveneens voorgelegd en wat "probleemfoto's" kan je vinden bij
                      Camera's & Accessoires -> Nieuw en nog veel te leren.

                      Heb ook al wat goede tips ontvangen, maar het probleem van die witte kringen ben ik nog niet tegengekomen.

                      Succes en groetjes

                      Mieke

                      Comment


                      • #12
                        Re: Powershot A 95 probleemfoto's!!

                        Amaai en ik die dacht dat ik een kat in een zak gekocht had.
                        Er stond zoveel lof geschreven over de powershot a95 en dan vind ik het resultaat van de foto's zeer bedroevend. Men prutscamera'ke hp photosmart 315 zonder optische zoom en met een bescheiden 2.1 mp geeft betere foto's als die A95.
                        Maar als ik de resultaten bekijk van jouw foto's vind ik het nog zo erg, zeker als je het prijskaartje bekijkt voor jouw toestel met al de accesoires die je bijgenomen hebt.
                        Heel erg......

                        Comment


                        • #13
                          Re: Powershot A 95 probleemfoto's!!

                          ok even voor de duidelijkheid:
                          kostprijs =/= kwaliteit van de foto.
                          jij staat aan het knopje en jij beslist wanneer je het knopje indrukt.
                          het is aan jouw te weten/uit te zoeken WAT je fototoestel kan. alles heeft zijn limieten.

                          ik zou nog ergens kunnen begrijpen dat je een wit product kocht en nu bedenkingen hebt... maar meteen canon?
                          misschien had je meer info moeten zoeken.

                          ik stel gewoon voor dat je je camera wat test en probeert uit te vissen in welke omstandigheden je welke instellingen moet gebruiken.

                          edit: hoe meer je geeft aan je toestel hoe meer mogelijkheden en snufjes zult hebben. dit wil nog niet zeggen dat daar onmiddelijk mooie fotos uit komen.
                          Last edited by parakiet; 18 november 2004, 12:50.
                          foto als spiegel of als venster?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Powershot A 95 probleemfoto's!!

                            Ik had verschillende maaaaanden gewacht om een kwalitatief toestel te kopen rond het budget van 500€.
                            Dus ik verschillende magazines kopen en inderdaad de powershot a95 kwam er overal het beste uit.
                            (red. het vlaggeschip van de A-serie van Canon)
                            Zelfs op het forum stond een thread over hoe geweldig hij wel was dat hij in een frans magazine uitgeroepen was tot de beste uit meer dan 30 toestellen waarbij er tussenzaten met meer dan 6.0mp.

                            Inderdaad, ik zal nog veel moeten oefenen om het juiste uit de camera te halen maar!!! ik kan moeilijk begrijpen dat een prutscamerake van hp met 2.1mp, zonder optische zoom scherpere foto's maakt dan de canon op AUTO-stand.
                            Ik ben bij 4 verschillende fotografen binnengeweest met de mislukte foto's door de weerkaatsing van stofdeeltjes en geen van de 4 wist wat het was.
                            Dus deze zullen zeker niet bekwaam zijn om me een geschikt toestel te verkopen met het oog naar mijn behoeften.

                            Dus alle canon A-seriegebruikers mogen me altijd de beste instellingen doorgeven om foto's te nemen op zulke evenementen.
                            Je notie van prijs kwaliteit moet je dan mischien ook eens vermelden aan dat schaap met haar dure digitaal toestel van canon hierboven.
                            Ik heb compassie met die meid als ik haar foto's bekijk

                            Comment


                            • #15
                              Re: Powershot A 95 probleemfoto's!!

                              Oorspronkelijk geplaatst door storm
                              Ik had verschillende maaaaanden gewacht om een kwalitatief toestel te kopen rond het budget van 500€.
                              Dus ik verschillende magazines kopen en inderdaad de powershot a95 kwam er overal het beste uit.
                              (red. het vlaggeschip van de A-serie van Canon)
                              Zelfs op het forum stond een thread over hoe geweldig hij wel was dat hij in een frans magazine uitgeroepen was tot de beste uit meer dan 30 toestellen waarbij er tussenzaten met meer dan 6.0mp.

                              Inderdaad, ik zal nog veel moeten oefenen om het juiste uit de camera te halen maar!!! ik kan moeilijk begrijpen dat een prutscamerake van hp met 2.1mp, zonder optische zoom scherpere foto's maakt dan de canon op AUTO-stand.
                              Ik ben bij 4 verschillende fotografen binnengeweest met de mislukte foto's door de weerkaatsing van stofdeeltjes en geen van de 4 wist wat het was.
                              Dus deze zullen zeker niet bekwaam zijn om me een geschikt toestel te verkopen met het oog naar mijn behoeften.

                              Dus alle canon A-seriegebruikers mogen me altijd de beste instellingen doorgeven om foto's te nemen op zulke evenementen.
                              Je notie van prijs kwaliteit moet je dan mischien ook eens vermelden aan dat schaap met haar dure digitaal toestel van canon hierboven.
                              Ik heb compassie met die meid als ik haar foto's bekijk
                              Ik denk niet dat er één juiste instelling bestaat voor alle situaties. Ik moet zeggen dat ik altijd tevreden ben geweest van de A70, ik heb 'm juist bij gehouden om een klein alternatief te hebben voor de D70. En zelfs op de automatische instelling zijn mijn foto's vrij goed.

                              En het is hier al tot in den treure herhaald dat de kwaliteit van je foto's niets te maken heeft met de kostprijs van je materiaal. Alleen door veel te oefenen leer je je toestel goed kennen. Het voordeel van de digitale is dat je zoveel foto's kan trekken als je wil, dus je zal eens moeten experimenteren met alle instellingen. Da's net het plezierige van je hobby toch?

                              In de vorige threads stond te lezen dat het te maken met het feit dat de flits zo dicht bij de lens stond, dus daar valt niet veel aan te doen. Alle camera's van dat formaat die ik al heb zien gebruiken, hebben er last van. (Sony, HP, Canon)

                              Woozle
                              One's never alone with a rubber duck
                              Nikon D70 - Canon A70

                              Comment

                              Working...
                              X