Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Konica-Minolta Dynax 7D is er

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Konica-Minolta Dynax 7D is er

    In de late namiddag een mailtje gekregen van mijn fotozaak dat de bestelde Konica-Minolta Dynax 7D aangekomen was en kon afgehaald worden.
    Morgen ga ik hem afhalen en onmiddellijk de batterijen opladen.
    Eindelijk na zo'n 2 jaar wachten op een DSLR van Minolta (gezien de lenzen die ik had van mijn analoge toestelllen) kan ik bijna de stap maken naar een DSLR, na een paar jaar met de Dimage 7 te hebben gewerkt.

    Tot nu toe hoor ik hier op het forum weinigen iets over dit toestel zeggen (op enkele treads na). Ben ik dan de enige die hierop gewacht heeft zonder een overstap te maken naar Canon of Nikon ?

    Groeten,
    Benny
    ~~ Konica-Minolta 7D, Minolta Dimage 7, Dynax 500 SI, Dynax 505 SI Super ~~

  • #2
    Re: Konica-Minolta Dynax 7D is er

    Eindelijk iemand met een niet-Canon en niet-Nikon
    Waarom ? Omdat eenheidsworst taboe moet zijn !

    Stel dat dit een topper wordt, zullen Canon én Nikon uit hun schelp moeten komen, en dat kan leuk worden, alhoewel, ik vrees dat hoe meer ze elkaar gaan bekampen dit aan ons, arme consument, weer es flink wat geld gaat kosten...
    De meerderheid gebruikt Canon & Nikon, is de rest dan brol ???
    Néén, zeker niet, veelal wordt keuze bepaalt door andere factoren, zoals o.a. aanbod aan accesoires (objectieven, keuze op 2e handsmarkt etc...)

    Zou KonicaMinolta de spreekwoordelijke derde hond worden ?
    Door het lange wachten zijn er een heleboel Minolta-klanten naar Canon of Nikon overgestapt...ze waren het wachten moe...hebben ze zich vergist...da's aan KonicaMinolta om de consument te overtuigen...hoe meer zielen hoe meer vreugd ???
    Wait and see, post wel pics hé opdat we eens kunnen vergelijken...

    Of jij de enige bent ? Denk het nie...je moet je daar niets van aantrekken...beschouw jezelf dan als pioneer

    PS Gefeliciteerd en véél suc6 !

    Edit:ben trouwens een tevreden Canon-gebruiker
    Last edited by Haai8; 16 november 2004, 21:57.
    Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

    Comment


    • #3
      Re: Konica-Minolta Dynax 7D is er

      Alvast veel plezier ermee... Ik heb 'em op Photokina in mijn handen gehad en die voelde in elk geval degelijk aan, en heeft een heel mooi LCD-ke...

      Ik vermoed dat het wel een beetje laat is van Minolta om met een DSLR op de markt te komen, want er zullen idd. al een flink aantal mensen overgestapt zijn naar andere merken... MAAR: beter laat dan nooit, en meteen met AS ingebouwd in de body!!
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #4
        Re: Konica-Minolta Dynax 7D is er

        Toen ik mijn digitale camera kocht heb ik de 7D in de weegschaal gelegd tov de 20D.
        Ik ben ervan overtuigd dat de D7 body op zich waarschijnlijk beter is dan de 20D, maar het zijn de astronomische prijs van de lenzen (en het beperkte gamma lenzen) die me toch tot Canon hebben doen bekeren.

        Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen, morgen

        amuseer je in ieder geval

        sugar
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

        http://supermasj.zenfolio.com

        Comment


        • #5
          Re: Konica-Minolta Dynax 7D is er

          Hey leuk laat snel maar eens je indrukken weten want dit is volgens mij echt de eerste echte challenger op de markt die alles weer eens wat in beweging zou kunnen zetten.

          Wat kost dat ding eigenlijk? Laat maar ik zal zo direkt een googelen

          Veel plezier ermee maar dat zal wel.

          Comment


          • #6
            Re: Konica-Minolta Dynax 7D is er

            [QUOTE=Kevlar]Wat kost dat ding eigenlijk?
            QUOTE]

            1499 bij Top Foto.
            Bij Topvision staat hij 100€ goedkoper dan bij Top foto. Maar wie durft er bij Topvision voor zo'n bedrag bestellen.
            Als Topvision zo'n prijs kan aanbieden zal hij bij de andere winkels ook wel snel in prijs dalen.
            Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

            Comment


            • #7
              Re: Konica-Minolta Dynax 7D is er

              Awel, 'k ga eerlijk zijn.... ik heb op deze kamera zitten wachten, maar aangezien Konicaminolta altijd maar uitstelde en uitstelde, en de d-70 enkele maanden geleden zo'n topper was.... en ik toch geen lezen had uit de analoge fotografie....
              heb ik toen maar besloten, om een d-70 te kopen..... in de tijd tussen de aankoop van mijn d-70 en nu, heb ik door omstandigheden, weinig tijd gehad om echt veel geniet te hebben van mijn d-70. Nu natuurlijk dat de dynax er is, beklaag ik het me een beetje dat ik me in de tijd laten opjagen heb met de d-70 (het is een prachtig toestel, daar niet van)..... Maja ne mens kan het allemaal op voorhand niet weten....

              Zodus ik wens je enorm veel plezier met je aankoop, en laat ons hier zeker iets zien wat ons jaloers maakt

              To make your dreams come true, wake up

              Comment


              • #8
                Re: Konica-Minolta Dynax 7D is er

                Kom net thuis na een 4-dagen jobje in Spanje. Heb de brave Sint er niet tegengekomen. Er staat hier wel een Konica Minolta 7D die mijn echtgenote eergisteren in de fotozaak is gaan afhalen.
                Snel een 50/2.8 makrolens erop als test. De gebruikelijke melding voor datum, tijdinstelling,enz. Dan NO CARD. Oeps, kaartje vergeten in te steken.

                Nog geen foto genomen maar eerste vaststelling is reeds : stelt pakken sneller scherp dan de D70 met de kitlens en de grote display ziet er ook al goed uit. Batterij zit nu in de lader.

                Morgen de vergelijking eens maken tussen de D70+Sigma 70-300 en Minolta D7+Sigma 70-300 en back/frontfocus test doen. De rest zal voor het weekeinde zijn.

                Comment


                • #9
                  Re: Konica-Minolta Dynax 7D is er

                  AAaarrrggghhhh!!

                  Ik heb ook zitten wachten op de 7D omdat ik ook nog lenzen had van op mijn dynax 700si. Maar ik kon het niet meer houden...ben begin september overgeschakeld naar Canon (10D) en ik moet zeggen dat ik het me nog geen seconde beklaagd heb.

                  Dat wil dan nu misschien wel zeggen dat ik ver weg van de 7D moet blijven om toch niet terug te beginnen twijfelen of ik'm toch niet zou kopen maar dan is er de prijs nog. 1400€ in het beste geval...toch te veel voor mij hoor! Zeker weten!

                  Comment

                  Working...
                  X