Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D70 or Canon EOS Rebel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D70 or Canon EOS Rebel

    ok I need some assistance here plssssss - can't make up my mind which is the better of the two - so was wondering if any of u out there can give me some of ur opinions if u own these cameras or one of them. what are your thoughts - I currently own a Sony F717

    thnks for ur help

    ps. you may write it all in dutch I understand it I just can't write it too well sorry ...

  • #2
    Re: Nikon D70 or Canon EOS Rebel

    welke is de beste:

    tja hier denk ik toch dat iedereen het eens zal zijn dat de D70 een stapje voor heeft op de rebel. (prijs niet mee gerekend)

    persoonlijk vind ik de D70 een prachtig toestel. met heel wat mogelijkheden.

    tja voor de rest is het geheel uw keuze. de d70 heeft gewoon een paar technische voordelen, hij is rapper en mss een beetje betere bouw.


    ik heb het mij nog altijd nie beklaagd dat ik de D70 heb genomen.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D70 or Canon EOS Rebel

      ik zou zeggen, kies voor de toekomst! wil je je hele leven met een Nikon fotograferen, neem de snellere en nieuwere D70. hou je van Canon kleuren en hun grote gamma van lenzen, zeker voor de Rebel kiezen!

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D70 or Canon EOS Rebel

        D70 !

        Edit: voor wie zich afvraagt waarom:

        Ik vind dat Canon eindelijk een 300D op de markt moet brengen die niet softwarematig beperkt wordt in mogelijkheden.

        Nu de 10D vervangen is door de 20D is er geen enkele reden meer om deze software aanpassing niet door te voeren.

        Jan.
        Last edited by Jan_10D; 16 november 2004, 18:20.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D70 or Canon EOS Rebel

          heb nog maar kort geleden gekozen voor de D70
          een plastieke body voor de canon vond ik eigenlijk een
          minder punt.
          heb tot nu toe nog geen slechte opmerkingen over de nikon
          te melden

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D70 or Canon EOS Rebel

            Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
            D70 !

            Edit: voor wie zich afvraagt waarom:

            Ik vind dat Canon eindelijk een 300D op de markt moet brengen die niet softwarematig beperkt wordt in mogelijkheden.

            Nu de 10D vervangen is door de 20D is er geen enkele reden meer om deze software aanpassing niet door te voeren.

            Jan.
            Dat zou wel een paar potentiele D70-klanten naar een 300D kunnen lokken, omdat de prijs toch al lager is.
            Maar het is mogelijk dat Canon weer met een nieuw model komt, en dan moeten ze niets aanpassen aan de software van een 300D (die ondertussen ook al meer dan een jaar oud is).
            Ik zou ook graag een 20D kopen, omdat die veel meer mogelijkheden heeft, maar als er nu een degelijke upgrade zou komen voor een 300D (zonder de beperkingen), dan heb ik eigenlijk niet direkt een duurdere 20D nodig. En dat zal bij Canon ook een erg goede reden zijn om de software niet aan te passen .
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D70 or Canon EOS Rebel

              Oorspronkelijk geplaatst door Bjokke
              heb nog maar kort geleden gekozen voor de D70
              een plastieke body voor de canon vond ik eigenlijk een
              minder punt.
              heb tot nu toe nog geen slechte opmerkingen over de nikon
              te melden
              en uit wat is de d70 gemaakt ? toch ook maar plastiek .
              http://www.dullaert.net

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D70 or Canon EOS Rebel

                Oorspronkelijk geplaatst door dzjee
                en uit wat is de d70 gemaakt ? toch ook maar plastiek .
                ja ma er zijn toch wel verschillekes hé

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D70 or Canon EOS Rebel

                  Oorspronkelijk geplaatst door dzjee
                  en uit wat is de d70 gemaakt ? toch ook maar plastiek .
                  nogthans is me uitdrukkelijk gezegd dat de body in metaal zou zijn terwijl de canon volledig plastiek zou zijn

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D70 or Canon EOS Rebel

                    Op ons verlanglijstje stond de Nikon D70 ... We zouden zéker geen ander toestel kopen, en hélemaal geen Canon EOS 300D. Tot we beiden en nog meer in de winkel konden uittesten ...! De Canon EOS 300D heeft ons, ondanks zijn uit "kunststof" gemaakte body, toch weten te bekoren en we zijn er dan ook voor gegaan! Mogelijkheden te over met de Canon EOS 300D ... en een heel gamma aan lenzen dat je erop kan toepassen. We hebben het ons nog geen minuut beklaagd dat we uiteindelijk voor de Canon EOS Rebel hebben gekozen ...
                    Je moet beiden gewoon even ter hand gaan nemen in de winkel; degene die het beste in je handen aanvoelt, die moet je gewoon nemen, want technisch zijn ze elkaar wel waard! Muggenzifters zullen wel anders oordelen, maar ja ...
                    Sam greetzzzzzzz U
                    -------------------------------------------
                    Never apologize for showing feeling.
                    When you do so, you apologize for the truth.
                    -------------------------------------------
                    Canon Stuff

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D70 or Canon EOS Rebel

                      Oorspronkelijk geplaatst door Bjokke
                      nogthans is me uitdrukkelijk gezegd dat de body in metaal zou zijn terwijl de canon volledig plastiek zou zijn
                      Dat hebben ze dan uitdrukkelijk gelogen tegen jou.

                      Zelf vind ik dat ze allebei plastiekerig aanvoelen maar dat hoeft geen probleem te zijn.

                      Welke je het beste kiest tja moeilijk ik zou zeggen kijk naar het volledige systeem en niet naar de body en zie wie heeft wat je wil. De verschillen tussen beide hier zijn niet van die aard dat je moet beginnen met een systeem dat je niet helemaal ligt. En kwalitatief staan ze allebei op hetzelfde niveau.
                      Last edited by Kevlar; 16 november 2004, 18:51.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D70 or Canon EOS Rebel

                        Voor een antwoord op deze vraag zou je de search functie ook kunnen gebruiken, er is hier heeeeeeel erg veel over geschreven. Een voorbeeld is onder andere hier te vinden:
                        http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=34756

                        Succes met de keus,

                        JLP
                        Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                        --------

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D70 or Canon EOS Rebel

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                          Maar het is mogelijk dat Canon weer met een nieuw model komt, en dan moeten ze niets aanpassen aan de software van een 300D (die ondertussen ook al meer dan een jaar oud is).
                          Het zou me eerder verbazen als er in Februari 05 geen nieuwe 300D is.
                          De software beperking van de 300D is de grootste Canon marketing vergissing van de laatste jaren.
                          Deze vergissing heeft Nikon de gelegenheid gegeven om in 6 maand tijd 50% van de markt over te nemen van Canon.
                          De zwarte 300D + grip (D70 kan geen grip aan) en de vele prijsredukties zijn pogingen om toch een deel van de markt te behouden.

                          Wij als consumenten mogen heel gelukkig zijn.

                          Ik heb nu een Canon 20D met 5 beelden per seconde dankzij Nikon.
                          En mijn ISO 800 fotos zijn perfect ruisvrij dankzij Sony.
                          En ik kan een Canon 17-85 USM IS lens kopen dankzij Minolta.

                          Waarvoor mijn dank aan de bedrijven die hun medewerking hebben verleend.

                          Jan.

                          Remark:
                          If for some reason a translation should be required, please feel free to ask.
                          But the main point of my statement is:
                          Buy Nikon D70 now or wait a couple of months to see what Canon has prepared for us.
                          Last edited by Jan_10D; 16 november 2004, 20:20.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D70 or Canon EOS Rebel

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sammeke
                            want technisch zijn ze elkaar wel waard! Muggenzifters zullen wel anders oordelen, maar ja ...
                            http://www.dpreview.com/reviews/nikond70/page20.asp

                            deze site zegt van niet.

                            ik ben dus een muggezifter

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D70 or Canon EOS Rebel

                              Oorspronkelijk geplaatst door immage
                              WAW, zoveel rood bij Canon.

                              En als ik aan de hand van deze tabel de vergelijking maak tussen een D70 en een 20D, dan is mijn 20D zelfs nog minderwaardig tegenover een D70.

                              Jan.

                              Comment

                              Working...
                              X