Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ISO instellingen D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ISO instellingen D70

    ik lees vaker dat men de ISO AUTO op de camera afzet en handmatig op ISO 200 zet....
    Ik fotografeer altijd in het donker, dus artiesten en orkesten en maak vaker mee dat de camera,ondanks dat ik invulflits gebruik, de ISO waarden verhoog en daardoor meer ruis op de foto komt...
    Kan het geen kwaad als ik de ISO auto gewoon uitzet bij Persoonlike instellingen en dat ik de camera standaard op ISO 200 zet?
    Het wordt immers geflitst.....invulflits of niet, de flits kan de terugkaatsende /weinige licht detecteren en daarna de juiste/in dit geval van iso 200/wat verhoogde lichtkapaciteit toepassen.
    Dus als ik de iso standaard op 200 zet en de functie invulflits gebruik, dan gaat de flitslicht iets sterker worden, plaats van de ISO waarde verhogen.
    Dit is mijn redenatie, maar hoe denken jullie erover?

  • #2
    Re: ISO instellingen D70

    bij mij staat die iso nooit op automatisch.

    en als uw flits te fel is dan compenseerd ge toch me uw lichtcompensatie?
    ma ik denk nie da da zooo veel gaat doen zenne.
    Last edited by immage; 16 november 2004, 16:20.

    Comment


    • #3
      Re: ISO instellingen D70

      Mijn iso staat ook NOOIT op automatisch.
      Gr Sambal
      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

      Comment


      • #4
        Re: ISO instellingen D70

        De ISO op automatisch zetten houd in dat je minder controle hebt over je toestel. Zelf zet ik de ISO altijd op 200 asa.
        Flitsen werkt gewoon goed als het niet over te grote afstanden is.
        De kamera past het flitslicht aan, aan de kamera instellingen.
        Het moet dus allemaal goed gaan.
        Probeer het uit zou ik zeggen.

        Comment


        • #5
          Re: ISO instellingen D70

          ik doe het zo:

          standaard alles zelf instellen

          MAAR

          als je snel in wisselende omstandigheden zoals sport wilt werken, dan laat ik de iso alles zelf regelen zodat ik zeker een hoge sluitertijd kan aanhouden

          dit is precies het gemak van digitaal: je moet je niet voorzien van een specifieke film gevoeligheid, maar kan ter plaatse gezien de lichtomstandigheden aanpassen,

          en als je géén risico wil nemen op bewogen foto's door een te trage sluitertijd, dan stel je die in met een auto iso aanpassing!

          wat denken jullie ervan?
          een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

          Comment


          • #6
            Re: ISO instellingen D70

            nooit ISO op auto
            altijd zelf instellen
            concertfotografie: minstens ISO 800 en meestal 1600, weinig of geen flits
            hangt wel grotendeels af van de belichting op 't podium en de gebruikte lenzen
            Last edited by Dirtyharry71; 17 november 2004, 11:03.
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

            Comment


            • #7
              Re: ISO instellingen D70

              Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71
              nooit ISO op auto
              altijd zelf instellen
              Als je zoiets zegt, dan ga je ervan uit dat dat systeem niet goed werkt, toch ?
              Naar ik begrijp kan je ergens je laagste sluitertijd instellen alvorens de camera naar een hogere iso waarde springt (alhoewel ik nog niet heb gevonden WAAR je dat inzet, ik moet dringend die handleiding eens doornemen )
              Dus, dat lijkt me toch een perfect systeem voor 95% van de consumenten-foto's ??
              Alhoewel, ik moet toegeven dat ik toch ook al een foto had die op iso 400 werd genomen, waar ik dacht dat 200 toch ook moest lukken...
              Werkt het dan NIET goed ?
              Sorry, ik heb de camera nog niet lang.

              Comment


              • #8
                Re: ISO instellingen D70

                ik beslis daar liever zelf over, daarom
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                Comment


                • #9
                  Re: ISO instellingen D70

                  inderdaad, je kan de laagste sluitertijd instellen!
                  een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

                  Comment


                  • #10
                    Re: ISO instellingen D70

                    Mijn advies is ook : nooit ISO op auto.
                    Je kan inderdaad de laagste sluitertijd instellen, maar je krijgt pas waarschuwing dat de foto zal onderbelicht zijn als bij ISO1600 het nog niet zou lukken en ik wens het veeeel vroeger te weten.
                    Ik had vroeger de ISO op auto staan, en heb te veel foto's met ruis getrokken.
                    Bij de D70 hou ik aan :
                    ISO 320 : geen merkbare ruis
                    ISO 400 : geen merkbare ruis bij prints, wel al een beetje op het scherm
                    hogere ISO : overal merkbare ruis, maar dan heb je een bewuste keuze gedaan.

                    Groeten,

                    Nat.
                    natwork.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: ISO instellingen D70

                      ik wil dus volgens jullie adviezen ISO dus niet op AUTO zetten, maar zal ik dan problemen krijgen met de belichting van de foto?
                      ik gebruik altijd invulflits van de SB 800, zal dan naar gelang/ISO max. tot 400/ meer flitsen? in theorie zal de invulflits de ISO moeten compenseren. . .is dat daadwerkelijk zo?

                      Comment


                      • #12
                        Re: ISO instellingen D70

                        Dat is inderdaad zo. Als de flits het ook niet meer aankan, dan zie op het display van de flits hoeveel "stappen" hij te kort had. Hij laat dat ook weten door een bieptoon. Ten minste de SB600 doet dat toch. Ik ga er maar vanuit dat de SB800 dat ook doet.

                        Groeten,

                        Nat
                        natwork.be

                        Comment

                        Working...
                        X