Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is dit een goede kombinatie (objectieven voor 300D)?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Is dit een goede kombinatie (objectieven voor 300D)?

    hoi bd'ers!

    zoals sommigen onder u misschien al weten kijk ik uit naar een
    reflexje...

    deze combinatie had ik op het oog:

    Canon EOS 300D Kit (US),inclusief
    Canon EF-S 18-55mm lens 775.00 € bij koopdigitaal.nl


    Maar voor de zoomlens twijfel ik nog een beetje tussen:
    Canon EF 90-300/4,5-5,6 USM 199.00 € bij koopdigitaal.nl
    Tokina AT X 80-400/4,5-5,6 II C/AF 536.00 € bij koopdigitaal.nl
    Tamron AF 28-300/3,5-6,3 XR Di 349.00 € bij koopdigitaal.nl
    Sigma 135-400 649,00 € bij koopdigitaal.nl

    de tamron is donkerder, maar heeft ook een interessante macro/wide
    mogelijkheid, terwijl ik met de tokina een veel groter bereik heb, maar
    regelmatig van lens zou moeten wisselen... en de canon is dan weer
    iets vriendelijker voor mijn portomonnee. Lichtsterker dan dit kan ik gewoon
    niet betalen.

    ('t is ook de bedoeling van wat vliegtuigen te gaan spotten enzo, maar ook om
    zo eens gewoon wat foto's te maken waarbij een zoomlens niet echt nodig is, beide dus eigenlijk )

    De 300Dkit bij koopdigitaal kit lijkt mij verdacht (import uit US in blanco doos ). Is dit betrouwbaar? de 100€ cashback is in dit geval wel reeds verekend.

    nog klein vraagje: "C" bij tokina: wijst dit op een Canon mount?
    en wijst "AF" dan op auto-focus? Kwestie van geen miskoop te doen.

    Ze schrijven trouwens ook op hun site dat indien je een btw-nummer hebt je de btw niet hoeft te betalen. Dat zou mij dan nog eens 16% korting geven.
    Klopt dit, iemand ervaring?

    Mijn voorkeur gaat toch naar die tokina, maar ik had toch graag jullie mening.
    Alvast bedankt & groetjes,
    Last edited by yowan-kenobi; 16 november 2004, 14:09.

  • #2
    Re: Is dit een goede kombinatie (objectieven voor 300D)?

    Kan er nou niemand advies geven?
    qua AF snelheid? lichtsterke?
    echt niemand?

    Comment


    • #3
      Re: Is dit een goede kombinatie (objectieven voor 300D)?

      Op www.fredmiranda.com en www.photozone.de kan je handige info vinden over (sommige van) die lenzen. Bedenk goed dat naast lichtsterkte, AF snelheid en zoombereik de scherpte van de lens ook erg belangrijk is!
      Gijs
      Canon apparatuur

      http://gijsvo.fotopic.net/

      Comment


      • #4
        Re: Is dit een goede kombinatie (objectieven voor 300D)?

        yeps, af staat voor Autofocus.
        BTW nummer heb je wanneer je deze camera koopt voor je eigen bedrijf ofzo. Hierdoor krijg je dus 19% korting ! Maar dan moetie wel als investering gekocht worden !.

        Als ik naar de lenzen voorkeuze kijk, denk ik dat je misschien eens de koopjes hoeken ed in de gaten mnoet houden. Want voor een beetje boven je budget kun je zeker en vast een goeie Sigma 100-300 EX Apo F4 ofzo aanschaffen. Hierop is bv heel goed een 14 tc op te gebruiken, en dan heb je al de lengte die nodig hebt. Tevens heb je dan een snelle en tevens lichtsterke lens. Deze lens is vele malen sneller dan de lenzen die jij noemt.

        Op een body kun je bezuinigen, een lens mijnsinziens eens stuk minder !
        Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

        Comment


        • #5
          Re: Is dit een goede kombinatie (objectieven voor 300D)?

          Lenzentest:


          De Sigma 135-400 heeft de beste punten. De AF is bij al die lenzen aan de trage kant, maar optisch is die Sigma veruit de beste.

          De Canon EF 90-300 heb ik niet gevonden (misschien heb ik niet goed genoeg gezocht?), maar als die even goed is als een 75-300 , dan kan ik die niet echt aanraden.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Is dit een goede kombinatie (objectieven voor 300D)?

            Sigma 135-400 649,00 € bij koopdigitaal.nl
            Hallo Tokyoooooo die heb je NIEUW in Duitsland voor €390...
            Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

            Comment


            • #7
              Re: Is dit een goede kombinatie (objectieven voor 300D)?

              Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
              hoi bd'ers!

              zoals sommigen onder u misschien al weten kijk ik uit naar een
              reflexje...

              deze combinatie had ik op het oog:

              Canon EOS 300D Kit (US),inclusief
              Canon EF-S 18-55mm lens 775.00 € bij koopdigitaal.nl


              Maar voor de zoomlens twijfel ik nog een beetje tussen:
              Canon EF 90-300/4,5-5,6 USM 199.00 € bij koopdigitaal.nl
              Tokina AT X 80-400/4,5-5,6 II C/AF 536.00 € bij koopdigitaal.nl
              Tamron AF 28-300/3,5-6,3 XR Di 349.00 € bij koopdigitaal.nl
              Sigma 135-400 649,00 € bij koopdigitaal.nl

              de tamron is donkerder, maar heeft ook een interessante macro/wide
              mogelijkheid, terwijl ik met de tokina een veel groter bereik heb, maar
              regelmatig van lens zou moeten wisselen... en de canon is dan weer
              iets vriendelijker voor mijn portomonnee. Lichtsterker dan dit kan ik gewoon
              niet betalen.

              ('t is ook de bedoeling van wat vliegtuigen te gaan spotten enzo, maar ook om
              zo eens gewoon wat foto's te maken waarbij een zoomlens niet echt nodig is, beide dus eigenlijk )

              De 300Dkit bij koopdigitaal kit lijkt mij verdacht (import uit US in blanco doos ). Is dit betrouwbaar? de 100€ cashback is in dit geval wel reeds verekend.

              nog klein vraagje: "C" bij tokina: wijst dit op een Canon mount?
              en wijst "AF" dan op auto-focus? Kwestie van geen miskoop te doen.

              Ze schrijven trouwens ook op hun site dat indien je een btw-nummer hebt je de btw niet hoeft te betalen. Dat zou mij dan nog eens 16% korting geven.
              Klopt dit, iemand ervaring?

              Mijn voorkeur gaat toch naar die tokina, maar ik had toch graag jullie mening.
              Alvast bedankt & groetjes,
              Als je bereid bent 500-600 EUR uit te geven aan die zoomlens zou ik overwegen de 70-200 f 1:4.0 L te kopen. Is misschien iets minder "lang", maar je krijgt dat dubbel en dik terug in kwaliteit (optisch + constructie + snelheid AF). Nieuwprijs 675 EUR (via internet), tweedehands vind je die in uitstekende staat voor 500 EUR. OP je 300D geeft je dat 320 mm bereik (1,6 crop ingerekend), dat is echt al "goed" hoor. Je kan er ook nog een extender op kwijt (1,4 x), zo geraak je aan 450 mm
              Een ander advies is een occasie 100-300 f5.6 L , qua beeldkwaliteit ook superieur aan al wat je opsomt, je vindt die voor enkele 100-den EUR.

              sugar
              Last edited by sugar; 16 november 2004, 21:14.
              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

              http://supermasj.zenfolio.com

              Comment


              • #8
                Re: Is dit een goede kombinatie (objectieven voor 300D)?

                ik heb de Tamron AF 28-300/3,5-6,3 XR Di in combinatie met de 300d
                en dit is echt een prachtlens voor zijn geld.
                op 28 mischien een beetje soft voledig open maar dit is met 1 stop minder al opgelost.
                deze lens is nog ergens in de koopjeshoek te vinden .

                Comment


                • #9
                  Re: Is dit een goede kombinatie (objectieven voor 300D)?

                  Ik heb ook zo eene Tamron 28-300.
                  Deze gebruik ik als er voor mijne Sigma 50-500 geen plaats meer is.
                  Het is idd niet de scherpste lens maar qua prijs/kwaliteit/veelzijdigheid toch een leuke lens.
                  Als je er behoefte aan zou hebben wil je wel enkele foto's door mailen.
                  BD0316BE
                  Canon

                  Comment


                  • #10
                    Re: Is dit een goede kombinatie (objectieven voor 300D)?

                    Oorspronkelijk geplaatst door CompaCta
                    Ik heb ook zo eene Tamron 28-300.
                    Deze gebruik ik als er voor mijne Sigma 50-500 geen plaats meer is.
                    Het is idd niet de scherpste lens maar qua prijs/kwaliteit/veelzijdigheid toch een leuke lens.
                    Als je er behoefte aan zou hebben wil je wel enkele foto's door mailen.
                    heeeeeel graag! als die foto's mij bevallen zou ik vast en zeker voor zo een lens gaan. Graag enkele foto's van zowel 28mm als 300mm, kwestie van te vergelijken. kheb je een pm gestuurd! alvast bedankt!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Is dit een goede kombinatie (objectieven voor 300D)?

                      mail onderweg.
                      BD0316BE
                      Canon

                      Comment


                      • #12
                        Re: Is dit een goede kombinatie (objectieven voor 300D)?

                        Heb nog eens verder rondgekeken en wat reviews gezocht rond de 28-300 van tamron. Lijkt me dan ook interessant om deze review hier te posten:

                        When I bought my Canon EOS300 (Rebel 2000) I wrestled with whether to go for 2 separate Canon zoom lenses or a single off brand super zoom that did it all. After much deliberation I ended up getting the Canon 28-80mm and 75-300mm USM zoom lenses. One of my main priorities was to keep the camera as light as possible for travelling and the Tamron 28-300mm felt like it weighed a tonne on the front of my very light EOS 300 (the camera was completely unbalanced).
                        Having used this Canon combination for a year or so, however, I came to resent having to change my lenses all the time. I also missed a number of great shots because I couldn't change to the appropriate lens in time.

                        When the new Tamron 28-300mm XR lens came out with a 28% weight reduction over the old model I knew my prayers had been answered. I sold off my Canon lenses, snapped up one of the new Tamrons, and quite honestly couldn't be happier. After also adding a BP200 battery pack to my EOS 300, the balance is just about perfect and the combination looks amazing (very professional!) to boot, while still retaining the low weight qualities that are so important to me.

                        Let's get things into perspective, though. This is no pro lens, so comparisions to a mega-buck lens like the Canon 35-350mm are pretty futile in my opinion - we have to compare apples with apples. For my particular requirements, this lens does all I want and more. I rarely print larger than 6" x 4" and at this size resolution is just fine. If you're after pro level quality and/or blow up your prints to larger sizes, then I would suggest you look elsewhere for your lens.

                        For the money, though, I really don't think you can go past this lens for quality (it is my opinion that Tamron is one of the better 'off brand' manufacturers) or versatility. If light weight travel photography is your goal and changing lenses has been the bane of your life, this is the lens for you! My rating for this lens is based on these comments and on how it compares to other lenses AT THIS PRICE LEVEL.

                        Very highly recommended!


                        tweede review:
                        Why did I choose the 28-300 to begin with?...so I wouldn't have to CHANGE LENSES!!! As you can see, I have mixed feelings about this lens. If I had it to do again, I would have probably split it up, but then I would have THREE or more to buy, carry, and change. (6 of one, half-a-dozen of the other) I like the 28-300, and don't really regret buying it. It's a great travel/vacation lens, and I've even had success with tele-converters. And it won me first prize in a local photo contest!! One last thing I just thought of...too bad the locking switch only works at 28, it does drift when shooting down, as in macro work. Also, the dedicated hood that comes with it is very nice, reversable for storage, but you have to remove it to adjust a polarizer, then this may be the case with any hood on any lens

                        komt er op neer dat deze lens geen professionele lens is. voor de niet professionele fotograaf lijkt het mij zeer interessant omdat je niet constant van lens moet zitten wisselen.

                        Ook de foto's die compacta (thanks!!) mij opstuurde hebben mij overtuigd.
                        dit is de lens die ik zoek!

                        (...dit even ter info...)

                        Comment

                        Working...
                        X