Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

onnatuurlijke kleur/scherpte

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • onnatuurlijke kleur/scherpte

    Ik heb een Coolipix 8400 en maak foto's met de maximale grootte (5,1mp en super fine). Ik ben (nog) geen expert dus alles staat op automatisch.
    Terug van vakantie blijken ze veel te scherp en de kleuren zijn onnatuurlijk (gras is felgroen en rood lijkt wel paars). Ik heb de foto's al bij verschillende centrales af laten drukken Daar zit een groot verschil tussen, maar lost 't probleem niet op.

    Kennen jullie dit probleem en/of hebben jullie een oplossing.
    Hebben jullie suggesties voor bewerking in Paintshop ?

    Graag jullie hulp !

  • #2
    Re: onnatuurlijke kleur/scherpte

    Oorspronkelijk geplaatst door mave
    Ik heb een Coolipix 8400 en maak foto's met de maximale grootte (5,1mp en super fine). Ik ben (nog) geen expert dus alles staat op automatisch.
    Terug van vakantie blijken ze veel te scherp en de kleuren zijn onnatuurlijk (gras is felgroen en rood lijkt wel paars). Ik heb de foto's al bij verschillende centrales af laten drukken Daar zit een groot verschil tussen, maar lost 't probleem niet op.

    Kennen jullie dit probleem en/of hebben jullie een oplossing.
    Hebben jullie suggesties voor bewerking in Paintshop ?

    Graag jullie hulp !
    In menu even naar instellingen kijken, alles op normaal zeggen ( geen bijkomende scherpte enz) Een bewerking in PS stelt zich meestal toch aan de orde, kan je eens een fotoke tonen, dit zou ook kunnen helpen ?

    Comment


    • #3
      Re: onnatuurlijke kleur/scherpte

      Ik zal vanavond even een foto plaatsen. Moet wel zeggen dat het het meest opvalt als de foto's geprint zijn...

      Comment


      • #4
        Re: onnatuurlijke kleur/scherpte

        De meeste fotocentrales verscherpen de foto's nog voor ze ze afdrukken. Zorg er dus voor dat je ze zelf NIET verscherpt bij het opsturen.

        hesy.be
        BD0319BE

        Comment


        • #5
          Re: onnatuurlijke kleur/scherpte

          misschien ter verduidelijking, heb je een 5400 of de laatste nieuwe 8400 ? is wel een groot verschil in pixels!

          over de 5400 kan ik meespreken, en die heeft me altijd bevallen qua beeld en kleur
          een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

          Comment


          • #6
            Re: onnatuurlijke kleur/scherpte

            Ik heb de 5400. Ik had het idee dat ik door alle instellingen op max. te zetten de beste foto's zou krijgen. Als de stand "normal" al helpt zou dat mooi zijn. Ik moet dat eens testen. Het geheel is nu onnatuurlijk scherp. Iedereen die ik de (afgedrukte) foto's laat zien zegt dat ook.
            Vanavond zal ik een foto toevoegen.

            Comment


            • #7
              Re: onnatuurlijke kleur/scherpte

              Ik had graag wat foto's laten zien, maar ik mag geen attachments toevoegen..... Enig idee hoe ik dat kan oplossen ?????

              Comment

              Working...
              X