Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tussenringen of zoiets

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tussenringen of zoiets

    mijn beste BD-ers
    bestaan er ook tussenringen voor de oude FD lenzen van canon voor op de digitale cams van canon?
    met velen dank.
    sloefke
    gr, eb

  • #2
    Re: tussenringen of zoiets

    Deze bestaan,maar worden niet meer gemaakt denk ik.Kijk anders eens bij
    www.vintagecameras.co.uk.Daar vind je fd-eos adaptors.Zit een plastiek lensje in dat weinig voorstelt.Ik gebruik dit ding om mijn FD 100 mm macro en mijn macrobalg te koppelen aan een EOS-vatting.Lensje eruit gehaald,en je behoudt een tussenring die je balguittrek nog ietwat verlengt.Automatismen foetsjie.Met lenske erin,geen ervaring.Maar het koppelt een FD aan een EOS.

    Comment


    • #3
      Re: tussenringen of zoiets

      iki heb er nog 3 liggen .. had die eens aan iemand beloofd, maar e-mail verloren

      Comment


      • #4
        Re: tussenringen of zoiets

        Oorspronkelijk geplaatst door Visio
        iki heb er nog 3 liggen .. had die eens aan iemand beloofd, maar e-mail verloren
        Kan je er eentje van missen? Wat moet het kosten?
        Canon Eos 30D - 24-105L f:4

        Comment


        • #5
          Re: tussenringen of zoiets

          [QUOTE=demuro]Deze bestaan,maar worden niet meer gemaakt denk ik.Kijk anders eens bij
          www.vintagecameras.co.uk.Daar vind je fd-eos adaptors.Zit een plastiek lensje in dat weinig voorstelt.Ik gebruik dit ding om mijn FD 100 mm macro en mijn macrobalg te koppelen aan een EOS-vatting.Lensje eruit gehaald,en je behoudt een tussenring die je balguittrek nog ietwat verlengt.Automatismen foetsjie.Met lenske erin,geen ervaring.Maar het koppelt een FD aan een EOS.[/QUOTE

          bedankt zal daar eens gaan kijken
          sloefke
          gr, eb

          Comment


          • #6
            Re: tussenringen of zoiets

            Oorspronkelijk geplaatst door Visio
            iki heb er nog 3 liggen .. had die eens aan iemand beloofd, maar e-mail verloren
            als ge er eentje (of 2) kunt missen wil ik het wel horen mijn e-mail staat in
            in mijn profile.
            gr .

            sloefke
            gr, eb

            Comment


            • #7
              Re: tussenringen of zoiets

              Tussenringen werden niet alleen door Canon geleverd, maar ook door diverse third parties. Die laatste zijn over het algemeen van werkelijk abominabele kwaliteit. Ik had nog ergens de volgende post in een archief rondslingeren uit nl.foto (ter leerinck ende vermaeck):

              Léon Obers wrote:
              > Dutchy wrote:
              >> Hallo, ik zoek een adapter om (oudere) Canon lenzen op een EOS camera
              >> te kunnen gebruiken.
              >> Ik kan op internet niets vinden. Bestaat zoiets, en waar zou ik het
              >> kunnen kopen?
              > Nee, zoiets bestaat niet uit de aard van de verschillende benaderingen
              > om diafragma e.d. te sturen. Mechanisch versus electronisch.

              Ja, zoiets bestaat wel degelijk. Er zijn zelfs twee versies die jaren
              geleden dor Canon zelf werden geleverd.

              1. Canon FD-EOS Makro adapter.
              Een soort 12mm tussenring met aan één kant een EOS en aan één kant een FD bajonet. Hiermee kun je alle FD objectieven op een EOS body monteren. Er is geen koppeling van diafragma functies, dus je moet met volle opening of stopped-down werken. Omdat het een tussenring is, kun je ook niet meer tot op oneindig scherpstellen. Deze adapater was bedoeld om de FD balg en makro systeem op de EOS bodies te kunnen gebruiken.

              2. Canon FD-EOS converter
              Een speciale 1.26x converter die bij de introductie van het EOS systeem via CPS aan beroepsfotografen werd geleverd zodat zij een EOS body zouden kopen, zonder meteen al hun dure witte teles te hoeven vervangen. Werkt alleen met de Canon FD tele objectieven uit de L-serie. Converter is nooit in de gewone handel geweest en daardoor heel moeilijk te vinden en duur. Wel erg goede kwaliteit!

              Een andere mogelijkheid zijn de adapters van andere merken die vooral op Ebay aangeboden worden. Dat zijn in fiete ook tussenringen met een heel klein lensje erin dat focussen op oneindig nog net mogelijk maakt. Over het algemeen zeer slechte kwaliteit. Niet doen. Koop dan liever een 2e hands EF objectief.

              Comment


              • #8
                Re: tussenringen of zoiets

                das andere koek he thanks voor die uitleg joost
                gr.
                sloefke
                gr, eb

                Comment

                Working...
                X