Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe scherpe foto's met Nytech 5 megapixels??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe scherpe foto's met Nytech 5 megapixels??

    allemaal,

    Ik heb sinds enkele maanden een nytech digitale camera 5 megapixels.(idd die van de Liddl) Ben in het algemeen heel tevreden over het toestel , ik heb alleen volgend probleem: Ik gebruik het toestel héél veel om foto's van onze dochter te nemen. Deze is 9 maand en niet bepaald een braaf modelletje. Ze draait en keert en zit natuurlijk niet stil. De meeste foto's zijn wazig, onscherp. Ik heb al alle instellingen geprobeert, maar tot nu toe nog geen goed resultaat. Ik merk ook dat wanneer ze dan toch eens stilzit, foto's van héél dichtbij ook niet scherp zijn.(Ook niet bij de instelling op 1 m, bij de instelling voor sportbeelden, portretfoto's enz) Is hier iemand vertrouwt met dit toestel of is er een algemene instelling gangbaar voor zowat alle toestellen? Ik heb echt al prachtige foto's gemist omdat ze altijd zo wazig zijn......(Vroeger had ik een HP 2 megapixels en daar heb ik nooit problemen mee gehad, maar die was nu toch al een beetje achterhaald) Graag advies....

  • #2
    Re: Hoe scherpe foto's met Nytech 5 megapixels??

    Wedden dat er velen gaan zeggen dat ge rommel gekocht hebt in plaats van u verder te helpen?

    Dat ga ik niet doen...

    bij welke lichtomstandigheden maakt ge die foto's? Want het kan dat er bij niet voldoende licht bewegingsonscherpte optreedt. Gebruikt ge de flits? Zijn de foto's dan ook onscherp? Wacht ge lang genoeg tot de camera heeft scherpgesteld?

    Als het niet aan de variabelen in mijn vragen ligt dan weet ik het niet meer...iemand anders misschien?

    Comment


    • #3
      Re: Hoe scherpe foto's met Nytech 5 megapixels??

      Als je zegt dat je er tevreden van bent, bedoel je waarschijnlijk dat het toestel tot nu toe altijd werkt, wil je niet ontmoedigen hoor, maar haal je HP maar weer uit de kast. Laat je niet verleiden door de megapixels. .... sorry.
      P.S. Geertjebeertje heeft zijn weddenschap gewonnen.
      Last edited by Guest9; 15 november 2004, 19:17.

      Comment


      • #4
        Re: Hoe scherpe foto's met Nytech 5 megapixels??

        Tjah wat moet je ermee
        een plaatje zegt meer dan 1000 woorden

        Comment


        • #5
          Re: Hoe scherpe foto's met Nytech 5 megapixels??

          Vraag me toch wel af hoe je in het algemeen tevreden kan zijn, alhoewel je veel wazige, onscherpe foto's hebt en al mooie momenten gemist hebt.

          !!HIERONDER IS ENKEL MIJN MENING!! (op voorhand zeggen kan wonderen doen, hoop ik)

          Enkele euro's meer konden dit verhelpen. Je denk soms wel van ja en ik heb een digitaaltje van 150 euro, en die andere moet er 400 voor betalen.

          Wel je oogst wat je zaait. Die foto's zullen over het algemeen ook wel beter zijn. (hangt natuurlijk ook een stukje van de fotograaf af). Ik zeg maar, je bent soms beter af om iets duurder materiaal te kopen van de gekendere merken, dan iets goedkoper te gaan. En dat is echt geen leugen hoor.

          Groeten,

          J.
          johnvde

          Comment


          • #6
            Re: Hoe scherpe foto's met Nytech 5 megapixels??

            ik ben tevreden over de gewone foto's, die genomen zijn van niet bewegende onderwerpen. Ze zijn haarscherp en voor gewoon huis tuin en keukengebruik hoef ik geen professioneel duur toestel. Het gaat me allen om de foto's genomen van onze dochter. Ze zit niet stil en misschien door bepaald instellingen te veranderen (sluitertijd???) kan men dit verhelpen. Ik treed de mening van een aantal van jullie wel bij, de betere merken zijn beter, maar om familiekiekjes te nemen hoeft dit echt geen duur toestel te zijn. De familiekiekjes zijn allemaal prachtig, uitstapjes, zichten enz... geen enkel probleem

            Comment


            • #7
              Re: Hoe scherpe foto's met Nytech 5 megapixels??

              Staat er ergens op de camera (of in de handleiding) wat de maximale diafragma-opening is? = f met een getal achter, f2,8 is heel goed, f8 is heel slecht. Bij een zo'n camera (met een hoog f-getal) komt er heel weinig licht binnen, en is er erg veel kans op bewegingsonscherpte. De sluitertijd wordt langer als er minder licht in de camera komt.
              Daar zit volgens mij het probleem.

              Die oude HP zal een betere (lichtsterkere) lens gehad hebben.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Hoe scherpe foto's met Nytech 5 megapixels??

                Kies voor een onderwerp in beweging een hoge sluitertijd of gebruik de flits. Het toestel instellen op sportbeelden kan ook. Bedenk wel dat je dan véél licht nodig hebt. Als je dan binnenhuis foto's gaat maken zal je nooit aan de vereiste hoge sluitertijd geraken. Dus: flash gebruiken of bijkomende spots of bouwlampen. Let bij het gebruik van dergelijke bouwlampen wel op voor de hitte in de buurt van kinderen!!

                Een typische foto tonen in dit forum kan ook verhelderend zijn.
                Hombre

                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                Comment


                • #9
                  Re: Hoe scherpe foto's met Nytech 5 megapixels??

                  Maar goed dat ik nu niet ga zeggen: "Wat had ik u gezegd?"

                  Tja, mensenkennis, begin van alle wijsheid hè! Zeker weten!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoe scherpe foto's met Nytech 5 megapixels??

                    Oorspronkelijk geplaatst door geertjebeertje
                    Maar goed dat ik nu niet ga zeggen: "Wat had ik u gezegd?"

                    Tja, mensenkennis, begin van alle wijsheid hè! Zeker weten!
                    Daar was nu echt veel mensenkennis voor nodig

                    Hubert
                    Hubert

                    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoe scherpe foto's met Nytech 5 megapixels??

                      Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                      Daar was nu echt veel mensenkennis voor nodig

                      Hubert
                      Idd, maar dat heeft ook niet iedereen hè!

                      LOL

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoe scherpe foto's met Nytech 5 megapixels??

                        je sluitertijd zal te lang zijn doordat er ni veel licht aanwezig is
                        ofwel flits gebruiken ofwel ISO verhogen als dat mogelijk is tenminste
                        anders neem je maar foto's van je dochter buiten als 't wa goe weer is hé
                        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoe scherpe foto's met Nytech 5 megapixels??

                          Een vriend van mij heeft ook de Nytech (wel 4 Mil pix) en da dingeske valt redelijk mee voor huis en tuin gebruik.Zijn foto's zijn redelijk scherp alleen vind ik de kleuren niet zo goed.Hij heeft er een sportfunctie op staan en die hebben we eens uitgetest.Bij snelle voertuigen zoals autos en moto's is deze niet al te best maar bij trager voortbewegende zaken , zoals lopende mensen, molewiekens die draaien enz, werkte het verbazend goed
                          Zie eens of er op die bij jou ook zo een functie op staat en kijk eens op je lens of er geen dikke vingerafdruk opstaat ofzo.
                          Canon EOS 400D -Grip - Sigma 10-20mm, Canon 70-200mm L F4 IS, Sigma 150mm f2.8 1:1 Macro, Tamron 18-250mm, kenko 1.4x DG, Tokina 80-400mm, speedlight 430EX

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hoe scherpe foto's met Nytech 5 megapixels??

                            Kan er sprake zijn van "shutter lag" ?

                            Er zit bij compactcamera's wat meer tijd tussen het afdrukken en het daadwerkelijke maken van de foto dan bij een spiegelreflex. Ik heb zowel een Canon G5 als de Canon 10D. Bij de G5 ondervindt ik meer bewegingsonscherpte dan bij de 10D, waarschinlijk om deze reden.

                            Mogelijk dat je de camera al beweegt terwijl de camera nog bezig is de foto te maken.

                            Groeten,
                            Albert Jan
                            Groeten,

                            Albert Jan

                            Website AJH
                            lidnummer: BD0371NL

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hoe scherpe foto's met Nytech 5 megapixels??

                              ik dacht dat dit een site was om mekaar verder te helpen met een aantal vragen en probleempjes. Blijkbaar heb ik me dus vergist en wordt het eerder een lolletje ipv serieuze hulp. In elk geval, aan al diegene die vinden dat je beter merktoestellen koopt, jullie hebben waarschijnlijk wel gelijk, daar ga ik niet tegen strijden. Alleen zijn er mensen die niet professioneel bezig zijn met die dingen en hiervoor ook niet hét duurste en béste toestel nodig hebben. Mijn vraag was gewoon of iemand me raad kon geven, niet om mijn aankoop te beschimpen. Aan diegene die me toch nog enige raad hebben gegeven, bedankt, ik zal het uitproberen.
                              Voor al die anderen, het is spijtig dat de amateurfotograaf op jullie forum niet serieus genomen wordt, ik had het anders zeer geapprecieerd als iemand me een oplossing had kunnen aanbieden....

                              Comment

                              Working...
                              X