Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

af-hulplicht werkt niet in A-stand

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • af-hulplicht werkt niet in A-stand

    wanneer ik mijn D70 in de A voorkeuze zet , dan werkt het AF-hulplicht niet , maar toch staat het in de menu geactiveerd.

    Heeft er iemand ervaring mee ?

    kenny

  • #2
    Re: af-hulplicht werkt niet in A-stand

    Dacht dat ik daar ook al eens naar gezocht heb.
    Staat de d70 op continuous af? Even afzetten dan.

    Jo.
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: af-hulplicht werkt niet in A-stand

      Ook : Het AF hulplicht werkt enkel als de omstandigheden te donker zijn. Het werkt niet altijd.

      Groeten,

      Nat.
      natwork.be

      Comment


      • #4
        Re: af-hulplicht werkt niet in A-stand

        inderdaad heb ook het gevoel dat het ding niet altijd werkt
        zal mss zo ingesteld zijn dat het werkt als te donker is
        maar ja soms gaat het nie wanneer ik het wel wil

        Comment


        • #5
          Re: af-hulplicht werkt niet in A-stand

          Uit de manual :
          Dankzij de ingebouwde AF-hulpverlichting kan de camera ook scherpstellen op schaars verlichte onderwerpen.
          Om de hulpverlichting te kunnen gebruiken, moet bij Persoonlijke Instelling 2 (Autofocus;
          139) AF-S zijn geselecteerd, moet er een AF-Nikkor objectief op de camera zijn bevestigd en moet het middelste scherpstelveld zijn geselecteerd of de optie prioriteit dichtstbijzijnde onderwerp actief zijn. Als aan
          deze voorwaarden is voldaan en het onderwerp schaars is verlicht, gaat de hulpverlichting automatisch aan bij het half indrukken van de ontspanknop om het automatisch scherpstellen te vergemakkelijken. AF-hulpverlichting is niet beschikbaar bij de onderwerpsstanden (Landschap), (Sport) en (Nachtlandschap).
          De AF-hulpverlichting werkt alleen goed bij gebruik van een objectief met een brandpuntsafstand van 24 tot 200 mm en als het onderwerp zich binnen het bereik van de verlichting bevindt. Een eventuele aanwezige zonnekap moet worden verwijderd. Bij de meeste objectieven heeft de verlichting een bereik van circa 0,5 – 3 m. Bij de volgende objectieven is autofocus met AF-hulpverlichting niet beschikbaar op een scherpstelafstand korter dan 1 meter:
          • AF Micro ED 200 mm f/4
          • AF-S DX ED 12–24 mm f/4
          • AF-S ED 17–35 mm f/2.8
          • AF ED 18–35 mm f/3.5–4.5
          • AF-S DX 18–70 mm f/3.5–4.5
          • AF 20–35 mm f/2.8
          • AF ED 24–85 mm f/2.8–4
          • AF ED 24–85 mm f/3.5–4.5
          • AF-S VR ED 24–120 mm f/3.5–5.6
          • AF 24–120 mm f/3.5–5.6
          • AF ED 28–200 mm f/3.5–5.6
          • AF Micro ED 70–180 mm f/4.5–5.6
          Bij de volgende objectieven is AF-hulpverlichting niet beschikbaar bij een scherpstelafstand korter dan 2 meter:
          • AF-S ED 28–70 mm f/2.8
          • AF-S DX ED 18–70 mm f/3.5–4.5
          • AF-S DX ED 17–55 mm f/3.5–4.5
          AF-hulpverlichting is niet beschikbaar voor de volgende objectieven:
          • AF-S VR ED 70–200 mm f/2.8
          • AF-S ED 80–200 mm f/2.8
          • AF ED 80–200 mm f/2.8
          • AF VR ED 80–400 mm f/4.5–5.6
          • AF-S VR ED 200–400 mm f/4
          Bij toepassing van een optionele SB-800 of SB-600 flitser wordt de AFhulpverlichting van de camera uitgeschakeld en wordt in plaats daarvan de verlichting van de flitser gebruikt. Bij andere typen flitsers wordt de AF-hulpverlichting van de camera gebruikt.
          A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
          Nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: af-hulplicht werkt niet in A-stand

            Oorspronkelijk geplaatst door peuters
            wanneer ik mijn D70 in de A voorkeuze zet , dan werkt het AF-hulplicht niet , maar toch staat het in de menu geactiveerd.

            Heeft er iemand ervaring mee ?

            kenny
            dat werkt idd niet altijd, maar
            ik heb dat gewoon uit staan...
            reden:
            met zonnekap op blokt meestal de centrale sensor...heb ik dus niks aan..
            ik heb zowel met de D100 als D70 zonder AF hulp nog nooit focus problemen gehad...
            en als er problemen zouden voorkomen, moet er toch meestal geflits worden...het IR hulplicht van 'n externe flitser werkt stukken beter en is minder storend imo....

            Comment


            • #7
              Re: af-hulplicht werkt niet in A-stand

              Dat gaat ook met NIET nikkor objectieven hoor. Met mijn sigma's gaat het AF licht ook aan als het te donker is.
              natwork.be

              Comment


              • #8
                Re: af-hulplicht werkt niet in A-stand

                Natuurlijk, maar nikon gaat geen lenzen van andere merken in zijn handleiding zetten hé.

                Jo.

                Oorspronkelijk geplaatst door Nat
                Dat gaat ook met NIET nikkor objectieven hoor. Met mijn sigma's gaat het AF licht ook aan als het te donker is.
                A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                Nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: af-hulplicht werkt niet in A-stand

                  werkt geloof ik enkel met middelste focuspunt
                  Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                  Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                  Comment


                  • #10
                    Re: af-hulplicht werkt niet in A-stand

                    Of met de dichtsbijzijnde onderwerp stand (zoals je hierboven kan lezen )


                    Jo.
                    Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71
                    werkt geloof ik enkel met middelste focuspunt
                    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                    Nikon stuff

                    Comment

                    Working...
                    X