Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje aan 580 ex flitsgebruikers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraagje aan 580 ex flitsgebruikers

    ik ondervind dat ik met mijn markII en de 580 flits +2/3 flitsbelichtingscompensatie moet gebruiken om ideale beelden te krijgen met ettl2 .
    ik had al verscheidene malen gelezen dat dit met de 550 nodig was ,maar niet gedacht dat dit met de 580 ook zo was ?
    hoe is het met andere gebruikers van de 580 ?

    heb hier ook al meer informatie teruggevonden
    Last edited by pierewiet; 15 november 2004, 09:41.

  • #2
    Re: vraagje aan 580 ex flitsgebruikers

    In de handleiding staat dat er met een lichte achtergrond of met een donkere achtergrond flitscompensatie kan nodig zijn.

    In de praktijk stel ik vast dat met een zwarte achtergrond er geen flits compensatie nodig is en met een witte achtergrond er tot 1 ev flitscompensatie nodig is.

    De belichting en de witbalans zijn met 580 EX en E-TTL II wel heel stabiel bij het maken van een reeks fotos. Veel beter dan met 550 EX en E-TTL.

    Ik geef er de voorkeur aan om wat onder te belichten op een lagere ISO waarde en achteraf via de RAW convertor te compenseren. Dit verkort de herlaad tijd van de flits.

    Edit:
    Nog even aan toevoegen dat E-TTL II default als fill flash wordt gebruikt.
    Op de 10D is er een C.Fn waarmee fill flash kan afgezet worden waardoor de flits bij dezelfde opname tot 1 ev meer licht zal geven.
    Maar in de praktijk gebruik ik altijd fill flash omdat er meestal toch iets van omgevingslicht aanwezig is.

    Jan.
    Last edited by Jan_10D; 15 november 2004, 11:50.

    Comment

    Working...
    X