Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

20D pixel mapping

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 20D pixel mapping

    Op m'n nieuwe 20D is er een hot pixel (blauw) te onderscheiden bij iets langere sluitertijden. Deze kan ik natuurlijk laten mappen bij etbass of dergelijke (ergens korterbij?). Mijn vraag is nu of er na deze ingreep één of ander kwaliteitsverlies te bespeuren is, of ben ik nu echt aan het muggen ziften? aangezien ik toch wat macro werk van plan ben....?

    follow up:

    Heb nog even zitten testen, met het kapje erop, ISO100, RAW, 1/60, is er al een blauw puntje, des te grotere sluitertijden, des te feller
    Last edited by simon_theys; 14 november 2004, 20:39.

  • #2
    Re: 20D pixel mapping

    Oorspronkelijk geplaatst door simon_theys
    Op m'n nieuwe 20D is er een hot pixel (blauw) te onderscheiden bij iets langere sluitertijden. Deze kan ik natuurlijk laten mappen bij etbass of dergelijke (ergens korterbij?). Mijn vraag is nu of er na deze ingreep één of ander kwaliteitsverlies te bespeuren is, of ben ik nu echt aan het muggen ziften? aangezien ik toch wat macro werk van plan ben....?
    Wat noem je iets langere sluitertijden?

    Comment


    • #3
      Re: 20D pixel mapping

      Mijn 10D heeft dit meegemaakt.

      De hot pixel is wel pas na 6 maanden opgetreden.

      Er is geen enkel kwaliteitsverlies.

      Jan.

      Edit: Denk je nu echt dat nieuwe sensoren in de fabriek deze behandeling NIET krijgen ???
      Last edited by Jan_10D; 15 november 2004, 06:54.

      Comment


      • #4
        Re: 20D pixel mapping

        Oorspronkelijk geplaatst door simon_theys
        Op m'n nieuwe 20D is er een hot pixel (blauw) te onderscheiden bij iets langere sluitertijden. Deze kan ik natuurlijk laten mappen bij etbass of dergelijke (ergens korterbij?). Mijn vraag is nu of er na deze ingreep één of ander kwaliteitsverlies te bespeuren is, of ben ik nu echt aan het muggen ziften? aangezien ik toch wat macro werk van plan ben....?

        follow up:

        Heb nog even zitten testen, met het kapje erop, ISO100, RAW, 1/60, is er al een blauw puntje, des te grotere sluitertijden, des te feller
        Dan moet ie inderdaad binnengebracht, dichter dan etbass zul je niet vinden.
        Je kan ook wachten tot het einde van de garantieperiode, kans dat er nog bijkomen is reeel.
        Kwaliteitsverlies is er niet. Elke sensor heeft een aantal slechte pixels, deze worden in de fabriek al weggemapt. Maar na verloop van (lang of korte) tijd komen er soms weer nieuwe bij , mapping is the solution.
        succes
        R

        Comment

        Working...
        X