Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pffffffffffffffff d70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pffffffffffffffff d70

    hallo mensen
    het is nu al een jaartje dat ik hier regelmatig eens kom rondneuzen
    en heb al veel bijgeleerd en heb ik uitijndelijk de stap gezet om mij te registreren
    mijn eerste digitale camera was een Sony p1 na een jaartje of zo heb ik me dan een Sony f717 aangeschaft,aan deze toestellen heb ik veel plezier beleefd,
    maar nu heb ik mij een Nikon D70 Kitlens 18-70 aangeschaft en ik moet zeggen dat is wel iets heel anders, ik heb hem dan ook meteen willen testen hé
    en wat me opvalt is dat de foto's nogal donker zijn,ligt dat nu aan de instellingen of aan mij. want ik kan het niet vinden ook niet in de handleiding
    Nikon D70 + 18-200 vr, 70-200 vr 2,8
    sigma apo super makro 70-300 2

  • #2
    Re: Pffffffffffffffff d70

    Oorspronkelijk geplaatst door patjebeton
    hallo mensen
    het is nu al een jaartje dat ik hier regelmatig eens kom rondneuzen
    en heb al veel bijgeleerd en heb ik uitijndelijk de stap gezet om mij te registreren
    mijn eerste digitale camera was een Sony p1 na een jaartje of zo heb ik me dan een Sony f717 aangeschaft,aan deze toestellen heb ik veel plezier beleefd,
    maar nu heb ik mij een Nikon D70 Kitlens 18-70 aangeschaft en ik moet zeggen dat is wel iets heel anders, ik heb hem dan ook meteen willen testen hé
    en wat me opvalt is dat de foto's nogal donker zijn,ligt dat nu aan de instellingen of aan mij. want ik kan het niet vinden ook niet in de handleiding
    Misschien eens een voorbeeldfoto met exif plaatsen?

    Op welke standen heb je de foto's getrokken? (auto, a, s,...)

    Staat je EV soms ingesteld op -...?

    Groeten,

    Wim
    Nikon D70 Kit - SB600 - Sigma 135-400
    www.D-Noizz.be
    wim.proot@gmail.com

    Comment


    • #3
      Re: Pffffffffffffffff d70

      die voorbeeldfoto zal ik eerst eens bekijken of ik dat hier wel op krijg voor ik zover kon lezen is da nog niet zo simpel
      hij heeft het zowat in alle standen p,s,a,auto....
      nog maar ff bij zeggen dat ik nog maar een 20 tal foto's heb gemaakt met dit toestel,en de hanleiding eventjes heb doorbladerd,zal wel aan mij liggen denk ik
      ik zal het eens grondig doorlezen,maar alé dat was toch wel wat me direct opviel
      dat de foto's zo donker zijn
      in ieder geval alvast bedankt voor uw snelle reactie WP
      Nikon D70 + 18-200 vr, 70-200 vr 2,8
      sigma apo super makro 70-300 2

      Comment


      • #4
        Re: Pffffffffffffffff d70

        na 20 fotos heb je deze cam nog niet door. de stap van een compact naar een dslr is een grote stap. je gaat meer rekening moeten houden met licht.

        in het begin waren mijn fotos ook donker dit had meestal te maken met de soort meting.
        spot, center of matrix.
        oefenen, oefenen en meer oefenen.
        en alles inn NEf doen dan kan je alles nog recht zetten.

        succes en welkom bij de d70 club

        Comment


        • #5
          Re: Pffffffffffffffff d70

          Hallo pathjebeton.

          Ik had net dezelfde bemerking bij mijn aanschaf van mijn D70. Ik ben ondertussen al een paar maanden aktief met het toestel. De teller staat op 10682. Ik heb ook een kleine website waar ik een aantal dingen probeer uit te leggen. Misschien is dit een hulp ? (Vooral in de sectie "waarom" ).

          Groeten,

          Nat.
          natwork.be

          Comment


          • #6
            Re: Pffffffffffffffff d70

            ok mensen bedankt ik ga me der buiten mijn werk mij fultime mee bezighouden
            want er is nog zoveel te ontdekken denk ik
            wat ik me ook nog ga aanschaffen is een sb600 flits plus omnibounce
            en ook nog een telelens,maar dat laatste zal pas tegen de zomer zijn
            ander kan den blauwe dat allemaal niet trekken hé
            bedankt mensen,
            begin het hier leuk te vinden
            Nikon D70 + 18-200 vr, 70-200 vr 2,8
            sigma apo super makro 70-300 2

            Comment


            • #7
              Re: Pffffffffffffffff d70

              Vriendelijk bedankt Nate
              ik ga direct eens kijken naar uw site
              Nikon D70 + 18-200 vr, 70-200 vr 2,8
              sigma apo super makro 70-300 2

              Comment


              • #8
                Re: Pffffffffffffffff d70

                @patjebeton,

                Hallo en welkom op dit forum.
                Ik zie dat je truckdriver bent maar weet niet waar je woont en welke routes je aflegt. Mocht je in mijn omgeving zijn, kom me dan eens opzoeken en breng dan je camera mee. Dan kunnen we bij een natje en een droogje je probleem eens nader bekijken. Ik woon in Grimbergen op 5 minuutjes van afrit 6 of 7 op de ring rond Brussel. Gelieve wel eerst een emailtje te sturen want ik ben niet altijd thuis.
                Henri
                lidnummer: BD0435BE

                Comment


                • #9
                  Re: Pffffffffffffffff d70

                  hallo kodachrome
                  15 jaar geleden reed ik internationaal
                  nu rijd ik een tiental jaren met een betonmixer rond in het antwerpse
                  vooral het traject Antwerpen- Meer
                  meer bepaalt voor de HSL
                  het is dan ook onwaarschijnlijk dat ik die kant uit moet
                  de eerste twee maanden zal ik mijn d70 nog niet in mijn truck meenemen hoor
                  als ik hem dan al meeneem dan is het alleen in de wintermaanden
                  vanwege het stof in de zomer op de werf,mijn f717 heeft 2 jaar mee op de werf geweest en ik moet zeggen dat waneer je de zoomlens manueel draaiden
                  je het zand hoorde schuren
                  Nikon D70 + 18-200 vr, 70-200 vr 2,8
                  sigma apo super makro 70-300 2

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pffffffffffffffff d70

                    de D70 heeft van nature uit inderdaad een beetje onderbelichting ja, dat heb ik ook gemerkt. Beter onderbelicht dan overbelicht kan je stellen, vermits overbelichting niet meer te herstellen valt, terwijl onderbelichting nog perfect aan te passen is op de PC.

                    Zorg best wel dat je in RAW trekt, dan kan je via de PC veel meer bijwerken achteraf. Verder kan je ook de EV compensatie op je camera gebruiken, om iets meer belichting te geven, of je kan op je camera een custom curve zetten die de belichting al voor een stuk recht trekt.

                    En veel, echt veel proberen. Ik gebruik momenteel een aangepaste curve op het toestel, en na een dikke 4000 foto's op de teller heb ik eigenlijk bijna geen last meer van te donkere foto's
                    Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pffffffffffffffff d70

                      Oorspronkelijk geplaatst door patjebeton
                      hallo kodachrome
                      vanwege het stof in de zomer op de werf,mijn f717 heeft 2 jaar mee op de werf geweest en ik moet zeggen dat waneer je de zoomlens manueel draaiden
                      je het zand hoorde schuren
                      Hallo patjebeton,

                      Daar zeg je zoal iets.
                      Stof en een fototoestel met verwisselbare lenzen zijn niet de beste vrienden
                      Telkens als je de lens verwisselt heb je kans dat er stofdeeltjes in het toestel komen maar ook op de CCD... Het resultaat is dat je deze deeltjes ook op jouw foto's zult zien...en dan wordt het tijd om de CCD te poetsen
                      Houd daar a.u.b. rekening mee.
                      Ik raad je bij deze ook maar ineens aan om je een neutrale UV-filter aan te schaffen die je op de lens draait zodat deze beschermt wordt tegen stof en krassen. Als er toch zandkorrels op de lens komen dan blaas die weg en veeg ze in niet af met een of ander doekje om zodoende krassen te voorkomen.

                      Zoals de "collega's" hier al vermeldden, het is niet abnormaal dat de D70 wat onderbelicht, Nikon heeft dat zo voorzien.
                      Ik heb dit vandaag nog ondervonden met mijn Fuji S2 Pro
                      Het is een machtig toestel maar ik laat me van tijd toch nog vangen door overbelichting van bepaalde partijen in het onderwerp...
                      Bij de D70 kan je op het LCD zien welke partijen "zijn opgeblazen" of teveel
                      wit bevatten. Je kan dan tegelijk een nieuwe opname maken met aangepaste instellingen. Of je kan natuurlijk in RAW "schieten" (NEF) en thuis op de computer alles proberen recht te zetten.
                      Ik gebruik RAW als ik het echt niet meer weet of als ik geen tijd heb of als ik te lui ben
                      Maar meestal verplicht ik mezelf om nadenken over hetgeen ik bezig ben
                      Door ervaring en door het 'bestuderen' van de gebruikte instellingen leer je vrij snel elke situatie op het terrein in te schatten om een bruikbare foto te maken waarbij het 'controleren' van het histogram eveneens een grote rol speelt.
                      De juiste keuze maken van het diafragma of de sluitertijd is niet zo moeilijk maar de juiste witbalans is toch nog iets anders.
                      Nu, met de D70 hebben we geluk: ik vind dat de auto-WB het zeer goed doet
                      Ik weet niet of het je ding is maar maak eens voor de curiositeit enkele structuurfoto's van jouw beton Beton is bijlange niet zo grijs als sommigen denken

                      Vriendelijke groeten,
                      theokus.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Pffffffffffffffff d70

                        Amai mannen ik krijg hier serieus wat feedback
                        met de hulp van jullie zal ik er vlug mee weg zijn
                        de lensen verwissellen op het werk dat ga ik zoveel mogelijk toch proberen te vermijden hoor
                        momemteel heb ik er nog geen om te verwissellen,maar daar zal vlug verandering
                        in komen denk ik, we zullen eerst maar eens de camera wat beter leren kennen he.
                        Nikon D70 + 18-200 vr, 70-200 vr 2,8
                        sigma apo super makro 70-300 2

                        Comment

                        Working...
                        X