Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 8800

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 8800

    Is er ergens een volledige review van deze camera beschikbaar? Is hij merkelijk beter dan een Canon Pro1 of Nikon 8700?
    Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
    Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

  • #2
    Re: Nikon 8800

    Ik vind alleen maar previews.

    Of die camera merkbaar beter is, dat weet ik dus niet, maar het is wel de enige met beeldstabilisatie, en de 8800 heeft ook het grootste zoombereik.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 8800

      Toch al een paar tevreden gebruikers te lezen.

      Wel geen goedkoop speelgoed.

      Ik vraag me ook af wie 8 megapixel werkelijk nodig heeft.
      De lens gaat naar F5 in telestand...
      Lichtsterk is dat niet.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 8800

        De enige verschillen met de Nikon 8700 zijn de 10x optische zoom ipv 8x en de beeldstabilisator. De 10x zoom kan een interessant argument zijn om te kiezen voor de 8800, maar de beeldstabilisator heeft vrij weinig nut, andere fototoestellen hebben dit ook niet en daar kun je even goed mooie foto's mee maken.
        Ik heb de Nikon 8700 en ben daar super tevreden over.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 8800

          Interessante stelling, Zenius...

          Nochtans heb ik al veel gehoord van mensen die IS belangrijk vinden bij hoge zooms.

          Ikzelf heb er geen ervaring mee.

          Zou graag eens de mening horen van anderen die wel IS kennen.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 8800

            Begin er niet aan. Ik heb dit met dit ding op de photokina 10 minuten zitten spelen (kende de 5700 al vrij aardig). De zoom is enorm maar het scherpstellen is erg traag: je ziet telkens de lens weer heen en weer scherpstellen - erg teleurstellend. En als je dan de knop indrukt om een foto te maken, dan zit er meteen een enorme vertaging in (voor DSLR begrippen dan) voordat de foto ook echt genomen wordt.....

            De beeldstabilisator heeft bij 10x zoom wel degelijk nut.

            Edit: En nog iets: 35 mm groothoek is erg weinig.....
            Last edited by jahjah; 15 november 2004, 18:36.
            Nikon D70 | 18-70/3,5-4,5 AF-S G DX IF-ED
            | 70-300/4,0-5,6 AF G | Sandisk Ultra II 512 Mb

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 8800

              Oorspronkelijk geplaatst door Cpt_zenius
              De enige verschillen met de Nikon 8700 zijn de 10x optische zoom ipv 8x en de beeldstabilisator. De 10x zoom kan een interessant argument zijn om te kiezen voor de 8800, maar de beeldstabilisator heeft vrij weinig nut, andere fototoestellen hebben dit ook niet en daar kun je even goed mooie foto's mee maken.
              Ik heb de Nikon 8700 en ben daar super tevreden over.
              Ik heb 2 lenzen met beeldstabilisatie (28-135 IS en 100-400L IS), en merk wel degelijk verschil bij een wat langere sluitertijd. Met die 100-400 heb ik zelfs al foto's gemaakt op 1/60 en zelfs 1/30 sec uit de hand, op 400mm (x1,6= 640mm ), zonder bewegingsonscherpte (lukt wel niet elke keer natuurlijk). Als je de camera altijd op een statief monteert, dan zal er geen verschil zijn.
              Maar zeker in combinatie met die grote zoom (35-350mm) is die stabilisatie heel nuttig. Probeer anders maar eens foto's te maken uit de hand, als er eens wat minder licht is. Door die beeldstabilisatie is het ook mogelijk om in bepaalde omstandigheden een lagere iso-waarde te kiezen, en zo is er ook weer minder ruis .
              Last edited by Black B@ndit; 15 november 2004, 18:23.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Nikon 8800

                Is de 8800 trager dan bv pro1 (canon) of 8700 (nikon)

                Ik heb momenteel een G3 is hij trager dan die camera
                Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
                Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon 8800

                  Hallo Uytterhoeven.

                  Met mijn canon Pro 1 ben ik dik tevreden, maar alle toestellen hebben zo hun plussen en minnen, het ligt eraan waarvoor je hem het meeste nodig zult hebben.

                  De een zal zeggen neem de Nikon de ander zal je een Sony 828 of de Pro 1 aanraden, maar het beste advies is ga naar een winkel en vraag of je beide camera's even in je handen mag nemen en nog mooier of je ze mag proberen.

                  IS heb ik met de Pro 1 niet nodig, zelden zijn mijn foto's onscherp (en ik heb zeker geen vaste hand) door beweging, dat komt omdat de sluitersnelheden bij de Pro 1 altijd vrij hoog zijn (met voldoende licht).
                  Soms een trage AF vooral in slechte licht kondities met weinig contrast in het onderwerp.(handmatig geen enkel probleem)
                  De L lens van de Pro 1 is zeer goed en heel helder, hoge kleur echtheid ook.

                  Nu ben ik toch weer mijn Pro 1 aan het aanraden, gewoon zelf even alles op rijtje zetten wat je wil, en dan pas beslissen.
                  Groeten Omega.

                  www.digiwaart.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon 8800

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                    Ik heb 2 lenzen met beeldstabilisatie (28-135 IS en 100-400L IS), en merk wel degelijk verschil bij een wat langere sluitertijd. Met die 100-400 heb ik zelfs al foto's gemaakt op 1/60 en zelfs 1/30 sec uit de hand, op 400mm (x1,6= 640mm ), zonder bewegingsonscherpte (lukt wel niet elke keer natuurlijk). Als je de camera altijd op een statief monteert, dan zal er geen verschil zijn.
                    Maar zeker in combinatie met die grote zoom (35-350mm) is die stabilisatie heel nuttig. Probeer anders maar eens foto's te maken uit de hand, als er eens wat minder licht is. Door die beeldstabilisatie is het ook mogelijk om in bepaalde omstandigheden een lagere iso-waarde te kiezen, en zo is er ook weer minder ruis .
                    Uiteraard zijn er mensen die de stabilisator belangrijk vinden. Alleen moet je je afvragen of het prijsverschil de moeite waard is. Voor mij in ieder geval niet, maar dat zal zijn omdat ik niet zo vaak tot het uiterste ga met mijn zoom.
                    Alles draait (opnieuw) om de vraag: waarvoor ga je je camera gebruiken, welke eisen stel je eraan en vind je het de moeite om ervoor te betalen?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon 8800

                      Ik kan hem wellicht deze week uitproberen! ik hoop van harte dat hij een ander type sensor heeft dan de Coolpix 995 en 4500 bij mij levert die veel miserie bij opnames van paarsblauw glas (wordt altijd magenta).
                      Ik ben de afweging aan het maken met de Sony 828. (bij Sony doen ze blijkbaar veel lastiger om een toestel in concessie te geven ).
                      Waar ik vanuit mijn beroep voor "val" (onderzoeken glasramen in kerken) is het zoombereik (die je met je 8 megapixel nog aanzienlijk kan versterken bij de beeldbewerking). De beeldstabilisator lijkt mij ook handig, meestal werk ik vanop statief maar soms moet je vanuit zo een rare hoeken werken dat het zelfs vanuit de hand moeilijk is en ik moet altijd werken met "doorvallend" daglicht (wat in dit jaargetijde niet altijd behulpzaam is )
                      Wat bedoelen jullie met traag? (is een relatief begrip)
                      Zorgen die 8 megapixel voor minder ruis?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon 8800

                        Ga hier eens kijken " http://www.pbase.com/cameras/nikon/coolpix_8800 "
                        'k krijg je een goede indruk wat die camera waard is (volgens mij )
                        BD0235BE

                        http://www.pbase.com/macchap

                        We do what we can with what we have and where we are

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon 8800

                          Ik bedoel met traag: traag scherpstellen en traag de foto nemen (shutter lag) als je op de knop drukt...

                          Daarnaast zorgen de 8 megapixel compact camera's eerder voor meer ruis. De sensor die in deze toestellen gebruikt wordt, is zo klein ten opzichte van de sensor in spiegelreflex modellen, dat er meer uits ontstaat, zeker bij de hogere ISO waarden (bij ISO 200 en groter vaak al duidelijk waarneembaar).
                          Nikon D70 | 18-70/3,5-4,5 AF-S G DX IF-ED
                          | 70-300/4,0-5,6 AF G | Sandisk Ultra II 512 Mb

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon 8800

                            Oorspronkelijk geplaatst door jahjah
                            Ik bedoel met traag: traag scherpstellen en traag de foto nemen (shutter lag) als je op de knop drukt...
                            is traag 1" - 1,5" of ...? (mijn onderwerp loopt niet weg kwestie van geen kramp in de vinger te krijgen!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon 8800

                              Met de Pro1 heb je nauwlijks shutterlag, en als AF traag gaat vanwege de mindere omstandigheden dan gebruik je gewoon MF (manual focus) dat zit er niet voor niks op.
                              Deze foto is in een kerk genomen met zeer weinig licht het was een sombere dag alleen met de ingebouwde flitser en het onderwerp op ongeveer 20 mtr. en los uit de hand.
                              Dit is maar een voorbeeld wat mogelijk is.
                              Last edited by Omega; 17 november 2004, 15:12.
                              Groeten Omega.

                              www.digiwaart.nl

                              Comment

                              Working...
                              X