Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke assecoires nodig voor EOS 20D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke assecoires nodig voor EOS 20D?

    Hoi, ik ben er uit. Het wordt een Canon EOS 20D. Als ik op internkijk kijk zie ik bij diverse aanbieders adviezen staan om assecoires aan te schaffen. Mijn vraag aan huidige EOS 20D gebruikers de volgende:
    - Welke assecoires zijn echt handig/noodzakelijk om aan te schaffen? (bv extra batterij?)
    - Hoeveel foto's kun je maken met de standaard batterij die meegeleverd is? (Hangt dit nog af van het gebruikte type geheugenkaar?)
    - Welk merk en type flashkaart is het beste om te gebruiken bij de EOS 20D?
    - Welke opslagcapaciteit is aan te raden? Ik dacht aan 1GB, maar is deze misschien trager dan een 512 MB?

    Heeft er verder nog iemand tips??

    Groetje en alvast bedankt

    Emmend

  • #2
    Re: Welke assecoires nodig voor EOS 20D?

    Oorspronkelijk geplaatst door emmend
    Hoi, ik ben er uit. Het wordt een Canon EOS 20D. Als ik op internkijk kijk zie ik bij diverse aanbieders adviezen staan om assecoires aan te schaffen. Mijn vraag aan huidige EOS 20D gebruikers de volgende:
    Antwoordjes hieronder
    - Welke assecoires zijn echt handig/noodzakelijk om aan te schaffen? (bv extra batterij?)
    CF card, lens, evt draagtas
    - Hoeveel foto's kun je maken met de standaard batterij die meegeleverd is? (Hangt dit nog af van het gebruikte type geheugenkaar?)
    1000 foto's zonder flits
    Naast flash hebben ook volgende parameters negatieve invloed op autonomie
    - lenzen met beeldstabilisatie
    - veel scrollen en bekijken van foto's met LCD
    - Welk merk en type flashkaart is het beste om te gebruiken bij de EOS 20D?
    Zorg voor een snelle kaart. Met snelle CF-kaart gaat 20D ook sneller werken. Een Sandisk Ultra II of een Lexar 80x

    - Welke opslagcapaciteit is aan te raden? Ik dacht aan 1GB, maar is deze misschien trager dan een 512 MB?
    Neen, zijn even snel, alleen als kaart 2GB of meer is kan zal de CF kaar trager gaan werken indien je de camera de kaart laat formateren.

    Heeft er verder nog iemand tips??
    [/QUOTE]
    Heb je al nagedacht over de lenzen?
    Gewoon kopen trouwens, is een fantastisch fototoestel
    Groetje en alvast bedankt

    Emmend
    sugar
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

    http://supermasj.zenfolio.com

    Comment


    • #3
      Re: Welke assecoires nodig voor EOS 20D?

      Oorspronkelijk geplaatst door sugar
      ??
      Heb je al nagedacht over de lenzen?
      Gewoon kopen trouwens, is een fantastisch fototoestel


      sugar[/QUOTE]

      Lenzen? Hmmm... tja. Er zit een lens in de kit. VOlgens mij 17-55 mm. Daarnaast heb ik nu een eos 300 en daar heb ik de volgende canon lenzen bij:
      EF 28-90mm
      ÉF 75-300mm

      Ik had gedacht deze lenzen ook op de EOS 20D te gebruiken. Kan dit? Werk dit? of heb je een beter idee?>

      Comment


      • #4
        Re: Welke assecoires nodig voor EOS 20D?

        Oorspronkelijk geplaatst door emmend
        Lenzen? Hmmm... tja. Er zit een lens in de kit. VOlgens mij 17-55 mm. Daarnaast heb ik nu een eos 300 en daar heb ik de volgende canon lenzen bij:
        EF 28-90mm
        ÉF 75-300mm
        Ik had gedacht deze lenzen ook op de EOS 20D te gebruiken. Kan dit? Werk dit? of heb je een beter idee?>
        Ja hoor, die lenzen werken gewoon op de 20D. Ze staan trouwens alle drie wel als zeer slecht te boek (www.photozone.de). De investering in een 28-105/3.5-4.5 of 28-135 IS is misschien de moeite waard?
        Gijs
        Canon apparatuur

        http://gijsvo.fotopic.net/

        Comment


        • #5
          Re: Welke assecoires nodig voor EOS 20D?

          Lenzen? Hmmm... tja. Er zit een lens in de kit. VOlgens mij 17-55 mm. Daarnaast heb ik nu een eos 300 en daar heb ik de volgende canon lenzen bij:
          EF 28-90mm
          ÉF 75-300mm

          Ik had gedacht deze lenzen ook op de EOS 20D te gebruiken. Kan dit? Werk dit? of heb je een beter idee?>
          Om mee te starten is dit voldoende. Daarmee is alles gezegd.

          Een reserve batterij mag maar is zeker niet de eerste prioriteit.
          1 of 2 CF kaartjes van 512 MB of hoger zijn wel een minimum. Erg snel zijn mijn 2 CF kaarten niet maar werken wel perfect op mijn 20D.

          Jan.

          Comment


          • #6
            Re: Welke assecoires nodig voor EOS 20D?

            In aanvulling op wat anderen al noemden: kijk voor CF kaart snelheden in Rob Galbraith' database

            Wellicht nog een portrait grip?

            Comment


            • #7
              Re: Welke assecoires nodig voor EOS 20D?

              ik weet niet welke batterij deze camera gebruikt, maar en BP-511 heb ik bij www.digiplanet.nl gekocht voor €18...en ze werkt perfect. uitstekende service trouwens die webwinkel!!! koop je een 20D, dan mag die 20 euro voor een tweede batterij geen probleem vormen!

              Comment


              • #8
                Re: Welke assecoires nodig voor EOS 20D?

                Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Bones
                ik weet niet welke batterij deze camera gebruikt, maar en BP-511 heb ik bij www.digiplanet.nl gekocht voor €18...en ze werkt perfect. uitstekende service trouwens die webwinkel!!! koop je een 20D, dan mag die 20 euro voor een tweede batterij geen probleem vormen!
                Ik heb pas een paar akku's besteld bij www.akkuinternational.de .
                Voor 2x BP 511 en 1x EN EL1 (voor de camera van mijn broer) + verzending moet ik maar 28,92 euro betalen .
                Deze week worden ze (hopelijk) geleverd.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment

                Working...
                X