Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand slechte ervaringen met Canon EOS 20d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand slechte ervaringen met Canon EOS 20d

    Hoi,
    Ik lees veel over onder andere de Canon EOS 20D. Ik ben van plan een digitale spiegelreflex aan te schaffen en vraag me af of er ook iemand is die slechte ervaringen heeft met de Canon EOS 20d.
    Andere vraag is of iemand een reden kan bedenken (behalve de prijs) waarom ik geen 20d aan zou schaffen en wat dan een betere keuze zou zijn?

    Alvast bedankt voor de feedback

  • #2
    Re: Iemand slechte ervaringen met Canon EOS 20d

    Ik heb de mijne bij Corné gehaald en hij heeft hem voor mij getest en goedgekeurd. Camera is van bij Canon voorzien van de "juiste" upgrade versie.
    Ik heb hem nog maar van gisteren, dus lang heb ik nog niet kunnen testen ( ) maar alles ziet er tot hiertoe goed uit.
    Mijn vier Sigma's en mijn één Canon hebben allemaal al zeker 10 keer op de camera gestaan, en nog geen foutmelding gezien.
    BD0316BE
    Canon

    Comment


    • #3
      Re: Iemand slechte ervaringen met Canon EOS 20d

      20d zal zeker een goeie cam zijn


      maar er zijn zeker mensen die hier al veel problemen mee gehad hebben. lapino oa. backfocus.

      zoeker die niet helder is.

      zoek maar eens op op dit forum

      Comment


      • #4
        Re: Iemand slechte ervaringen met Canon EOS 20d

        Oorspronkelijk geplaatst door emmend
        Andere vraag is of iemand een reden kan bedenken (behalve de prijs) waarom ik geen 20d aan zou schaffen en wat dan een betere keuze zou zijn?
        Als je een 20D kan kopen zou het heel spijtig zijn om er GEEN te kopen. Zorg er wel voor om de nodige testen onmiddelijk na aankoop uit te voeren.

        Alternatieven zijn de Nikon D70 (6 MP aan 3 fotos per seconde) en de Canon 1DII (8 MP aan 8 fotos per seconde).

        Jan.

        Comment


        • #5
          Re: Iemand slechte ervaringen met Canon EOS 20d

          Oorspronkelijk geplaatst door CompaCta
          Ik heb de mijne bij Corné gehaald en hij heeft hem voor mij getest en goedgekeurd. Camera is van bij Canon voorzien van de "juiste" upgrade versie.
          Ik heb hem nog maar van gisteren, dus lang heb ik nog niet kunnen testen ( ) maar alles ziet er tot hiertoe goed uit.
          Mijn vier Sigma's en mijn één Canon hebben allemaal al zeker 10 keer op de camera gestaan, en nog geen foutmelding gezien.
          Ok, bedankt. Waar is Corne en wat heb je er daar voor betaald als ik vragen mag?

          Comment


          • #6
            Re: Iemand slechte ervaringen met Canon EOS 20d

            [QUOTE=Jan_10D]Als je een 20D kan kopen zou het heel spijtig zijn om er GEEN te kopen. Zorg er wel voor om de nodige testen onmiddelijk na aankoop uit te voeren.

            Wat voor testen bedoel je hier? Of bedoel je hier gewoon zo veel mogelijk proberen om te kijken of alles werkt zoals het zou moeten?

            Comment


            • #7
              Re: Iemand slechte ervaringen met Canon EOS 20d

              http://www.cornevaniperen.nl/ voor alle info.
              Corné heeft wel geen stock dus is het altijd even wachten voordat je je nieuwe speelgoed hebt.
              BD0316BE
              Canon

              Comment


              • #8
                Re: Iemand slechte ervaringen met Canon EOS 20d

                Oorspronkelijk geplaatst door emmend
                Wat voor testen bedoel je hier? Of bedoel je hier gewoon zo veel mogelijk proberen om te kijken of alles werkt zoals het zou moeten?
                Ik bedoel inderdaad testen of het toestel en de lenzen correct werken en meer specifiek of de autofocus correct werkt.

                Maar als je hierover zekerheid wil kan je inderdaad het best uw 20D aankopen bij iemand zoals Corné die u de garantie kan geven dat alles correct werkt.

                Jan.

                Comment


                • #9
                  Re: Iemand slechte ervaringen met Canon EOS 20d

                  Ik heb nu sinds 4 weken mijn 20D en ik kan hem op basis van mijn ervaringen alleen maar aanraden.
                  De beeldkwaliteit bij hoge ISO-waarden is fantastisch, ik heb weinig tot geen AF problemen, 5 fps als ik ze nodig heb en nooit, maar dan ook nooit wachten op de camera. Die staat altijd paraat voor nieuwe fotootjes te maken
                  De witbalans lijkt ook altijd were opnieuw goed te zijn.

                  Er kunnen natuurlijk nog steeds dingen verbeterd worden aan de 20D. Het is nog steeds geen perfecte camera. Onder andere het ontbreken van een IS aanduiding in de viewfinder, het eerder kleine LCD schermpje en het ontbreken van spotmetering zijn drie dingen die ik graag beter had gezien.

                  Ik vermoed dat de 20D op dit ogenblik de beste DLSR in zijn categorie is, maar dat hij vrij snel van de troon gestoten zal worden. De minolta Dynax D7 lijkt qua ergonomie een schot in de roos te zijn, en de beeldgestabiliseerde sensor levert puik werk af.

                  Ik ben tevreden van mijn 20D. Morgenvroeg krijg ik nog wat glaswerk binnen :-) dus ik ga mij morgen als een klein kind amuseren
                  "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                  http://supermasj.zenfolio.com

                  Comment

                  Working...
                  X