Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus Camedia C-765 Ultra Zoom of Konica Minolta DiMAGE Z3??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Olympus Camedia C-765 Ultra Zoom of Konica Minolta DiMAGE Z3??

    Gegroet fotografieliefhebbers en -experten,

    Kunnen jullie mij met volgend dilemma helpen aub? Ik ben een gewone amateur en moet mij een nieuw fototoestel aanschaffen (nadruk op foto, prijsklasse 400-500) geen vergrotingen, videofunctie niet belangrijk: dan koop je gewoon een videocamera). Mijn Olympus IS1000 is niet meer te herstellen. Mijn teveredenheid over olympus voert mij naar de Camedia C-765 UZ omwille van zijn compactheid, groot zoombereik (belangrijk), mijn goede ervaringen met Olympus (ook beroepshalve: in de medische praktijk staan de endoscopen goed aangeschreven) en zijn goede score bij een vergelijkende test in PC Magazine (juni 2004) en Clickx (zomer 2004). Mijn verkoper stelde enkele evenwaardige alternatieven voor: Fujifilm FinePix S5500 en Konica Minolta Dimage Z3. Deze laatste charmeerde direct door zijn 12x zoom, anti shake, zeer snelle AF en verwaarloosbare shutter lag (0,06 sec). Gebeld naar de technische infodienst van Olympus waar men zei dat die stabilisatorfunctie vooral dient bij lange sluitertijden (bv. avondopnamen) en niet zo zeer bij telefunctie overdag. De correcte ontspanknopvertraging ken ik niet; zou beneden de 0,5 sec liggen maar 0,3 vind ik nog te traag). Ik weet dat Olympus zeer goede foto's geeft maar de mogelijkheden van de Minolta Z3 boeien me. In de vermelde vergelijkende test staat zijn voorganger Z2 echter minder goed aangeschreven vind ik: tonvorming bij groothoek, CA (vooral randen) bij tele en (belangrijk) te veel magenta.
    Na raadpleging van jullie forum kom ik er nog niet uit!! De een is zeer tevreden over de Z3, de ander ruilt het toestel weer in voor de Panasonic DMC FZ20. (http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=53299).
    Iemand (Andrez) stuurt 2 foto's binnen ter vergelijking (Z3 en Panasonic FZ20) met duidelijk verschil maar met zeer terechte opmerkingen van jullie. (http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=56213).
    Kunt u mij a.u.b. enig advies geven voor een juiste keuze want ik weet het niet! Er is toch geen derde hond die met het been gaat lopen????
    (opm.: ik neem jullie ervaring en kennis zeer ernstig en vertrouw op een eerlijk en gefundeerd antwoord, waarvoor alleszins nu al mijn dank)

  • #2
    Re: Olympus Camedia C-765 Ultra Zoom of Konica Minolta DiMAGE Z3??

    Ga voor de Oly 765 dan maar
    Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

    Comment


    • #3
      Re: Olympus Camedia C-765 Ultra Zoom of Konica Minolta DiMAGE Z3??

      Bedankt voor zo'n snelle reactie, Haai8!

      Comment


      • #4
        Re: Olympus Camedia C-765 Ultra Zoom of Konica Minolta DiMAGE Z3??

        Ray,

        ik stond begin dit jaar ook voor deze keuze. Finaal heb ik geopteerd voor Panasonic FZ-10 omwille van betere lens qua lichtsterkte (Leica). Dit onderdeel is het belangrijkste bij je camera.

        Als de iets grotere omvang dan de Olympus of de Minolta voor je geen probleem is, zou ik je de Panasonic aanraden. Ben er tot nu toe erg tevreden over.
        Ik heb geen gebruikservaring met de twee door jou aangehaalde toestellen maar ik heb me bij mijn keuze gebaseerd op wat ik erover gelezen heb hier op BD en andere fora.

        De FZ-10 is nu waarschijnlijk niet meer te krijgen.
        De FZ-20 komt je wat duurder uit dan je richtprijs van 500,- (569,- bij Topfoto) , de FZ-3 (kleinere broer met 3MP) komt daar op 389,-. Indien je enkel op normale formaten wenst af te drukken is die 3 MP in principe voldoende.

        Hans

        Comment


        • #5
          Re: Olympus Camedia C-765 Ultra Zoom of Konica Minolta DiMAGE Z3??

          Hartelijk dank, Hans. Zou die Pansonic dan toch de derde hond kunnen zijn??

          Comment


          • #6
            Re: Olympus Camedia C-765 Ultra Zoom of Konica Minolta DiMAGE Z3??

            Opgepast voor ruis vanaf 200-400iso op de panasonic, indien geen probleem is het verder wel een goed toestel me dunkt...check effe de bekende review-sites voor meer info of google eens.
            Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

            Comment


            • #7
              Re: Olympus Camedia C-765 Ultra Zoom of Konica Minolta DiMAGE Z3??

              Heb eens in het formumarchief gekeken naar die Panasonic.
              Hallo, Ik wil graag een nieuw digitaal toestel kopen. Ik had graag informatie gekregen over de Panasonic DMC-FZ10. Heeft iemand dit toestel? Hoe presteert het? Wetende dat die toch wel veel goedkoper is, hoe verhoudt het zich met bijvoorbeeld de canon eos-300d? Kan men makkelijk aan stukken, bijvoorbeeld batterijen, van

              Zie ik bij de foto's van FatherJohn in 35mm-stand niet enige storende tonvorming? Of ben ik verkeerd? Overigens zeer goed resultaat vind ik...

              Comment


              • #8
                Re: Olympus Camedia C-765 Ultra Zoom of Konica Minolta DiMAGE Z3??

                bekijk ook eens de kodak dx7590, bevindt zich ook in die specificaties en heel goede reviews erover...
                groetjes

                Comment


                • #9
                  Re: Olympus Camedia C-765 Ultra Zoom of Konica Minolta DiMAGE Z3??

                  Oorspronkelijk geplaatst door fabiacombi
                  bekijk ook eens de kodak dx7590, bevindt zich ook in die specificaties en heel goede reviews erover...
                  groetjes
                  Zeker een goede camera, lekker snel en zo, maar ik vond hem verschrikkelijk in de hand liggen. Erg kleine grip, mijn toch niet dikke vingers kon ik er niet tussen krullen... en dan is het slecht vasthouden, dus shaken!
                  Mijn (welgemeende) advies: vergelijk in de winkel de ligging van deze toestellen, slecht spul zit er niet tussen, hoewel ik (what's hindsight?) nu wèl voor de anti-shake van Minolta zou gaan.... succes!
                  Groets, Gerhard
                  Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

                  Comment


                  • #10
                    Re: Olympus Camedia C-765 Ultra Zoom of Konica Minolta DiMAGE Z3??

                    ik heb de Z3 vast gehad, "HELP". Dat is een plastieke ding. Ik weet niet of je de G6 kent maar die voelt veel beter aan heeft een goede grip. Ik heb grote maar smalle handen, en die zaten echt niet lekker rond de Z3, ook zijn de knoppen niet echt van hogekwaliteit. Tegen over Olympus Camedia C-765 Ultra Zoom. Die voelt echt goed.

                    Dit is toch ook een aspect van de fotografie, zonder een goede grip maak je niet echt super foto's. je bibbert. enzo.

                    grtz, Jonas
                    Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                    Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

                    Comment


                    • #11
                      Re: Olympus Camedia C-765 Ultra Zoom of Konica Minolta DiMAGE Z3??

                      Allen dankuwel! Neig nu eerder naar Panasonic FZ20 (of inderdaad Kodak DX7590) omwille van zoombereik, Leicalens, beeldstabilisator, AF assist lamp, groot LCD, hot shoe (heb Vivitar 283 elektronische flits - richtgetal 120 bij ASA 100) en goede grip. Zeer goede revieuws (dcresource.com); maar enkele personen zijn toch niet zo tevreden o.m. over de kleur van de opnamen (te rood), quick mode zou intern zitten en bijgevolg te presetten?... Kan het dat de F15 sneller AF heeft? Konica Minolta valt al weg en een camera met de vorm van de 2 genoemde types zou beter houvast bieden voor tele.
                      Zijn er gebruikers van deze camera's die iets kwijt willen erover?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Olympus Camedia C-765 Ultra Zoom of Konica Minolta DiMAGE Z3??

                        ik heb de de dx7590 maar kan er nog niet zo veel over zeggen en/of vergelijken want het is mijn eerste digicam en heb nog maar +- 200 foto's gemaakt ermee. op auto valt het toch goed mee voor mij.

                        wat betreft de kritiek op de kleine grip: daar kan ik inderdaad inkomen maar ik heb kleine pollekes dus heb daar geen last van.

                        qua handleiding: als je je toestel in D koopt zit er een cdrom bij waarmee je de nl-talige handleiding kan afdrukken.

                        groetjes

                        Comment


                        • #13
                          Re: Olympus Camedia C-765 Ultra Zoom of Konica Minolta DiMAGE Z3??

                          Ik denk me de Panasonic FZ20 aan te schaffen. Enkel nog één onduidelijkheid. Mijn vorige camera (Olympus IS 1000) had en geweldige anti-rode-ogen flitser (stroboscopische voorflitsen: nooit rode ogen gehad!). Ik heb een externe elektronische Vivitar 283 fllitser. Ik kan die niet gebruiken tegelijk met de ingebouwde denk ik past er dan niet op). Hoe zit dat juist technisch met die flitsers?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Olympus Camedia C-765 Ultra Zoom of Konica Minolta DiMAGE Z3??

                            blijf de Z3 overwegen, mooi toestel, VEEL opties geen vervorming meer door erg goede lens, wel boven gemiddelde ruis bij een iso boven de 100, flitser licht redelijk egaal op en voor de prijs krijg je veel, kijk ook is naar de powershot S1 10x optische zoom, beste beeldkwaliteit van allemaal. Vraag het aan mij en ik adviseer je een Dimage Z3

                            Comment


                            • #15
                              Re: Olympus Camedia C-765 Ultra Zoom of Konica Minolta DiMAGE Z3??

                              Heb uiteindelijk de DiMAGE Z3 aangeschaft in aanbieding met groter geheugen en herlaadbare batterijen. Tot nu toe zeer tevreden! Goed in de hand, zeer gebruiksvriendelijk, zeer goede resultaten en vlot te bewerken foto's met bijgeleverde DiMage Vieuwer. Bedankt iedereen voor de adviezen.

                              Comment

                              Working...
                              X