Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus Camedia C-765 Ultra Zoom of Konica Minolta DiMAGE Z3??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Olympus Camedia C-765 Ultra Zoom of Konica Minolta DiMAGE Z3??

    Gegroet fotografieliefhebbers en -experten,

    Kunnen jullie mij met volgend dilemma helpen aub? Ik ben een gewone amateur en moet mij een nieuw fototoestel aanschaffen (nadruk op foto, prijsklasse 400-500) geen vergrotingen, videofunctie niet belangrijk: dan koop je gewoon een videocamera). Mijn Olympus IS1000 is niet meer te herstellen. Mijn teveredenheid over olympus voert mij naar de Camedia C-765 UZ omwille van zijn compactheid, groot zoombereik (belangrijk), mijn goede ervaringen met Olympus (ook beroepshalve: in de medische praktijk staan de endoscopen goed aangeschreven) en zijn goede score bij een vergelijkende test in PC Magazine (juni 2004) en Clickx (zomer 2004). Mijn verkoper stelde enkele evenwaardige alternatieven voor: Fujifilm FinePix S5500 en Konica Minolta Dimage Z3. Deze laatste charmeerde direct door zijn 12x zoom, anti shake, zeer snelle AF en verwaarloosbare shutter lag (0,06 sec). Gebeld naar de technische infodienst van Olympus waar men zei dat die stabilisatorfunctie vooral dient bij lange sluitertijden (bv. avondopnamen) en niet zo zeer bij telefunctie overdag. De correcte ontspanknopvertraging ken ik niet; zou beneden de 0,5 sec liggen maar 0,3 vind ik nog te traag). Ik weet dat Olympus zeer goede foto's geeft maar de mogelijkheden van de Minolta Z3 boeien me. In de vermelde vergelijkende test staat zijn voorganger Z2 echter minder goed aangeschreven vind ik: tonvorming bij groothoek, CA (vooral randen) bij tele en (belangrijk) te veel magenta.
    Na raadpleging van jullie forum kom ik er nog niet uit!! De een is zeer tevreden over de Z3, de ander ruilt het toestel weer in voor de Panasonic DMC FZ20. (http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=53299).