Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon of Sigma lens???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon of Sigma lens???

    Ik ben op zoek naar een lens die kwalitatief beter is dan mijn standaard lensje momenteel,
    nu vraag ik me af wat het verschil is tussen de Sigma 24-70mm F2,8 EX Aspherical DF DG en de Canon EF 24-70mm f/2.8L USM.
    Deze gaan beiden toch op een Canon 10d?

    bedankt
    www.knfotostudio.be

  • #2
    Re: Canon of Sigma lens???

    het verschil , de kwaliteit
    http://www.dullaert.net

    Comment


    • #3
      Re: Canon of Sigma lens???

      What You Pay Is What You Get

      Vergelijk L lenzen onderling maar vergelijk ze nooit met Sigma's of andere,
      buiten de uiteraard veel betere kleurweergaven , mindere flare gevoeligheid en de betere scherpte zelfs op volle opening hebben Canon L lenzen een betere constructie en een hogere herverkoopwaarde.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Canon of Sigma lens???

        Is de kwaliteit dan zo verschillend?
        www.knfotostudio.be

        Comment


        • #5
          Re: Canon of Sigma lens???

          De vraag was bij mij eerder of ik zoveel geld over had voor het kwaliteitserschil... dat loopt toch al snel op tot ongeveer een 700€!! En ik denk dat alleen een geoefend oog het verschil ziet...

          Comment


          • #6
            Re: Canon of Sigma lens???

            Oorspronkelijk geplaatst door killerke101
            Is de kwaliteit dan zo verschillend?
            De ene zegt ja, de andere zegt neen. Sommige EX lenzen van sigma zijn niet meer of niet minder dan uitstekende lenzen.
            L-lenzen zijn zeker niet in ALLE gevallen beter dan de EX_series. Wel missen de Sigma's vaak HSM (USM bij Canon), gebruiken ze grotere filters en kunnen er wel eens wat AF problemen optreden. Ook is hun LT compatibiliteit met Canon AF niet verzekerd...
            In het geval van de 24-70 is het verschil wel duidelijk dacht ik, maar Sigma heeft net nieuwe lenzen in dit bereik uitgebraccht, weet niet hoe goed die zijn (maar weerom zonder HSM dacht ik..)

            sugar
            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

            http://supermasj.zenfolio.com

            Comment


            • #7
              Re: Canon of Sigma lens???

              Dus de Sigma is wel beter dan de standaard lens die ik nu heb maar de canon L is beter door de Usm en gaat zeker correct werken terwijl met de Sigma dat niet zeker is?
              www.knfotostudio.be

              Comment


              • #8
                Re: Canon of Sigma lens???

                Ik heb de nieuwe 24-70 van Sigma kort getest, en die beviel me wel. Helaas weer geen HSM... Maar wel een aantrekkelijke prijs en meer dan aanvaardbare kwaliteit, zoals gewoonlijk.

                Is de Canon beter? Ja, zonder twijfel. Het is misschien wel de beste zoom die Canon momenteel maakt. De enige niet-Canon die een beetje in de buurt komt, is de Tamron 28-75, maar die begint dus niet op 24.

                Is het prijsverschil terecht? Nee, natuurlijk niet. Waarom zou je een Mercedes kopen als je een Citroën hebt voor 1/3 van de prijs? Ik wil maar zeggen, als je denkt dat de Canon 3x mooiere/betere foto's maakt dan de Sigma, dan zal je bijzonder teleurgesteld zijn.
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment


                • #9
                  Re: Canon of Sigma lens???

                  Zoiets zal het waarschijnlijk wel op neerkomen...plus dat je voor de canon L een 700€ meer betaalt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon of Sigma lens???

                    De Sigma gaat toch correct werken op mijn canon 10d?
                    www.knfotostudio.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon of Sigma lens???

                      Ja die gaat goed werken! Ik heb'm ook.

                      Ik heb problemen gehad omdat ik niet wist dat je de zoom-ring op AF en op Manueel kon zetten maar Compacta heeft me dat haarfijn uitgelegd!

                      Heerlijke lens!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon of Sigma lens???

                        Oorspronkelijk geplaatst door killerke101
                        De Sigma gaat toch correct werken op mijn canon 10d?
                        Wie weet da hé, ik heb mijn Sigma 24-70 verkocht aan Rudy die toen met een 10D werkte. Terwijl ik van de lens tevreden was op mijn D60 bleek de lens op zijn 10D ni naar behoren te werken. Als ik het probleem aankaarte bij een Marketing verantwoordelijke van Sigma bleek deze het probleem te kennen.

                        Dat was voor mij het startschot om alle Sigma's buiten te gooien en mij enkel nog met Canon optiek (al of niet L optiek) uit te rusten. Met in het achterhoofd de mogelijke aanschaf van een Profbody als die er kwam.
                        En die kwam er op 21 april 2004 onder de naam EOS D1 Mark II en al mijn Canon Lenzen werken voor de volle 100%

                        my2cents
                        Last edited by Digipics357; 12 november 2004, 11:51.
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon of Sigma lens???

                          Sommige oem lenzen zijn optisch wel vergelijkbaar met L glas. Om een paar voorbeelden te geven : De Tamron 28-75 di en de Sigma 70-200 EX hsm. De tamron is een absolute topklasse lens voor niet al te veel geld. Btw, als je toch voor Sigma gaat, de nieuwe 24-60mm schijnt beter te zijn dan de oude...
                          Last edited by Drill; 12 november 2004, 12:04.
                          Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon of Sigma lens???

                            ik heb gisteren een canon 24-70L 2.8 gekocht bij foto preim in aken voor amper 1180 euro ,awel die lens is messcherp
                            toen ik gisterenavond de foto's bekeek die ik ginder in de winkel had getrokken ,viel mijn mond open van verbazing ,(meestal valt hij open van de dorst)wat een scherpte zelfs op 2.8

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon of Sigma lens???

                              * De Sigma 24-70 heeft geen HSM, en maakt echt wel veel lawaai.
                              * De Canon heeft USM en is muisstil.

                              Dit kan voor sommigen (waaronder ikzelf) wel het prijsverschil wettigen.

                              Mvg,


                              J.
                              johnvde

                              Comment

                              Working...
                              X