Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

burst mode D70/300D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • burst mode D70/300D

    Hoi iedereen.

    praktisch vraagje:

    mijn kodak DX6490 beschikt over burstmode, waarmee ik 6 foto's achter elkaar
    kan maken. Het nadeel bij dit toestel is dat de zoeker/monitor uitvalt eens de ontspanner wordt ingedrukt.

    Ik ken niet veel van reflex toestellen, of beter gezegd bijna niets en bij deze had ik graag een bevestiging van mijn vermoeden dat dit probleem niet voorkomt bij een reflex camera zoals bijv. D70 of de 300D.

    Alvast bedankt voor de informatie.
    mvg,

  • #2
    Re: burst mode D70/300D

    Bij de D70 hangt dit af van de bestandgrootte (RAW of JPG fine, normal, low) en de snelheid van de compact flash kaart.

    Op JPG normaal kan ik continu 3 beelden per seconden schieten, totdat de kaart vol is. Een enkele keer houdt de D70 even in, maar dit is echt *even* .

    Zowel de 300D als de D70 kunnen dit veel beter dan jouw huidige kodak... Staar je er echter niet blind op; handling, instelmogelijkheden, lenskeuze en beeldkwaliteit zijn wellicht veel belangrijke eigenschappen van een camera.
    Last edited by jahjah; 12 november 2004, 08:51.
    Nikon D70 | 18-70/3,5-4,5 AF-S G DX IF-ED
    | 70-300/4,0-5,6 AF G | Sandisk Ultra II 512 Mb

    Comment


    • #3
      Re: burst mode D70/300D

      ik zou het vooral handig vinden dat de display/zoeker niet uitvalt
      bij het fotograferen in burst mode, zodat ik in de zoeker het bewegend
      object kan blijven volgen terwijl de foto's genomen worden, en niet "op goed geluk" moet mee volgen.

      Comment


      • #4
        Re: burst mode D70/300D

        Als de spiegel openklapt om, 3 keer per seconde, telkens een foto te maken zie je heel even niets. Dit is echter niet hinderlijk en je kunt zo zonder meer het onderwerp blijven volgen.
        Nikon D70 | 18-70/3,5-4,5 AF-S G DX IF-ED
        | 70-300/4,0-5,6 AF G | Sandisk Ultra II 512 Mb

        Comment


        • #5
          Re: burst mode D70/300D

          Johan,

          Het beeld blijft inderdaad in de zoeker maar het wordt wel telkens onderbroken door de opklappende spiegel want zonder opklappende spiegel, geen foto's

          Hubert
          Hubert

          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

          Comment


          • #6
            Re: burst mode D70/300D

            Vergeet ook niet dat je nooit je lcd scherm als zoeker kan gebruiken op een reflex. Je kan enkel de optische zoeker gebruiken. Het is wel mogenlijk om in burst mode een vogel te tracken. Hou er ook rekening mee dat de d70 een betere burst mode heeft dan de 300d.
            Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

            Comment


            • #7
              Re: burst mode D70/300D

              Johan,

              Als je wil dan kunnen we nog wel eens afspreken, en kun je het zelf eens zien hoe e.a. in zijn werk gaat. De werken zijn hier voorlopig gedaan en het verkeer verloopt nu dus iets vlotter

              Hubert
              Hubert

              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

              Comment


              • #8
                Re: burst mode D70/300D

                Oorspronkelijk geplaatst door Drill
                Vergeet ook niet dat je nooit je lcd scherm als zoeker kan gebruiken op een reflex. Je kan enkel de optische zoeker gebruiken. Het is wel mogenlijk om in burst mode een vogel te tracken. Hou er ook rekening mee dat de d70 een betere burst mode heeft dan de 300d.
                het lcd scherm gebruik ik zowiezo al niet, behalve om naar het resultaat te kijken

                bedankt voor de info iedereen! ...weer een stapje dichter naar een reflex...

                Comment


                • #9
                  Re: burst mode D70/300D

                  Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                  Johan,

                  Als je wil dan kunnen we nog wel eens afspreken, en kun je het zelf eens zien hoe e.a. in zijn werk gaat. De werken zijn hier voorlopig gedaan en het verkeer verloopt nu dus iets vlotter

                  Hubert
                  alvast bedankt voor het voorstel hubert! ik sla het reeds op in mijn gedachten. Ben er nog niet volledig uit - financieel dan - en ik zal wsl
                  toch pas rond het einde van het jaar toehappen.

                  Hoe zit het eigenlijk met het fotograferen bij lage temperaturen?
                  We gaan nl wsl naar 't zwarte woud op wandelvakantie in januari, 't riskeert
                  van er vrij frisjes te zijn .
                  Zijn er bepaalde zaken waarmee ik rekening moet houden in dit geval?

                  Comment


                  • #10
                    Re: burst mode D70/300D

                    Ik heb die burtsmode bij m'n 300D daarnet ook eens getest: Ik heb er 10 relatief snel na elkaar kunnen nemen (in continuous shooting) De eerste 4 waren (zoals overal wordt gezegd) met een snelheid van 2.5 beelden/sec, en de overige 6 daalden tot 1.5 beeld/sec (schat ik zo ). En dit lukt ook als je de ingebouwde flits aanzet!!
                    [COLOR=DarkRed]Canon EOS 300D + EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6

                    Comment


                    • #11
                      Re: burst mode D70/300D

                      Oorspronkelijk geplaatst door FransGuelinckx
                      En dit lukt ook als je de ingebouwde flits aanzet!!
                      Ja maar zonder dat hij meeflitst(enkel de eerste keer!!)

                      Hubert
                      Hubert

                      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                      Comment


                      • #12
                        Re: burst mode D70/300D

                        Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
                        en ik zal wsl
                        toch pas rond het einde van het jaar toehappen.
                        Das binnen een maand, begin dan maar al goed rond te zien want het is er rapper dan je zult denken.

                        Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
                        Hoe zit het eigenlijk met het fotograferen bij lage temperaturen?
                        We gaan nl wsl naar 't zwarte woud op wandelvakantie in januari, 't riskeert
                        van er vrij frisjes te zijn .
                        Zijn er bepaalde zaken waarmee ik rekening moet houden in dit geval?
                        Ik zou het niet kunnen zeggen. Ik trek veel op een ijsbaan en het kan daar toch redelijk koud zijn. Je kunt een eventuele reserve batterij in je broekzak steken, zodat ze redelijk warm blijft maar voor de rest denk ik niet dat er een probleem is. Wat wel wat lastig is, is dat als je van de kou naar een warme plaats komt, uw servies begint aan te dampen. Mijn eerste werk is dan ook direct thuis, alles een uurke open laten liggen aclimatiseren, alvorens in de zak weg te steken.

                        Hubert
                        Hubert

                        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                        Comment


                        • #13
                          Re: burst mode D70/300D

                          nogmaals dank hubert.

                          En qua onderhoud ?
                          hoe regelmatig laat je die kuisen ? of doe je dat zelf?
                          ik heb nu 1800 foto's genomen, op 5 maanden tijd ongeveer.

                          Comment


                          • #14
                            Re: burst mode D70/300D

                            Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                            Ja maar zonder dat hij meeflitst(enkel de eerste keer!!)

                            Hubert
                            Bij mij flitst hij toch elke keer flink mee!
                            [COLOR=DarkRed]Canon EOS 300D + EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6

                            Comment


                            • #15
                              Re: burst mode D70/300D

                              Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
                              nogmaals dank hubert.

                              En qua onderhoud ?
                              hoe regelmatig laat je die kuisen ? of doe je dat zelf?
                              ik heb nu 1800 foto's genomen, op 5 maanden tijd ongeveer.
                              Ik heb hem van midden augustus en het is niet merkbaar. Ik trek wel veel aan 2.8(sport) en dan zit ge het niet. In test die ik niet zolang geleden deed op +F40 zag ik het wel. Het is er dus. Ik heb ook alles wat ik nodig heb maar het kan zijn dat ik het de eerste keer toch bij De Beukelaar laat doen.

                              Oorspronkelijk geplaatst door FransGuelinckx
                              Bij mij flitst hij toch elke keer flink mee!
                              Frans, bij de D70 wordt de burst met interne flash actief terug uitgeschakeld. Met externe flash echter niet. Dit zal afhangen van hoe sterk ze heeft moeten flitsen of ze kan volgen.

                              Hubert
                              Hubert

                              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                              Comment

                              Working...
                              X