Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D 100 en metz staaf flitser 45cl 4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D 100 en metz staaf flitser 45cl 4

    wie zou mij kunnen zeggen of ik een staaf flitser Metz 45 cl 4 op een nikon d100 zou kunnen gebruiken ?

  • #2
    Re: D 100 en metz staaf flitser 45cl 4

    Oorspronkelijk geplaatst door Eagle 901
    wie zou mij kunnen zeggen of ik een staaf flitser Metz 45 cl 4 op een nikon d100 zou kunnen gebruiken ?
    Kan , indien je syncspanning niet te hoog is. Even opzoeken op metz.de, daar staat ergens een artikel over.

    Comment


    • #3
      Re: D 100 en metz staaf flitser 45cl 4

      Dag Rudy, het probleem is dat ik geen letter duits begrijp en een belgische site van Metz vind ik niet ik kom telkens op een duitse site uit en daar kan ik uren naar kijken en daar blijft het bij
      groeten

      Comment


      • #4
        Re: D 100 en metz staaf flitser 45cl 4

        Oorspronkelijk geplaatst door Eagle 901
        Dag Rudy, het probleem is dat ik geen letter duits begrijp en een belgische site van Metz vind ik niet ik kom telkens op een duitse site uit en daar kan ik uren naar kijken en daar blijft het bij
        groeten
        Zudem ist zu beachten, dass der Metz mecablitz 45-CT 1 mit einer Gerätenummer kleiner 534 000 noch über einen so genannten Hochvoltzündkreis verfügt. Diese Blitzgeräte dürfen nicht direkt an moderne Kameras angeschlossen werden! Unter Umständen kann dabei sogar die Kamera beschädigt werden.

        >>>wil dus zeggen dat een 45cT vanaf serienummer 534 000 geen probleem mag geven. aangezien de 45cL nieuwer is , zal dat wel geen probleem geven denk ik. Maar, toch best iemand met een voltmeter zoeken om te meten tussen de 2 contactjes van de flash!!

        Comment


        • #5
          Re: D 100 en metz staaf flitser 45cl 4

          Hallo ,
          Op site van Metz via adapterkeuze staat dat:
          met gebruik adapter SCA 3402M2 en tussenkabel SCA 3000 C
          alles perfekt kan lopen

          Groetjes

          Leo
          lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

          Comment


          • #6
            Re: D 100 en metz staaf flitser 45cl 4

            Lathon wel op mijne f90x gebruikte ik altijd die metz en ik werk daar graag mee ,wel een beetje groot om te dragen maar ja daar heb ik een sca 3000c m1 en een sca 3402 die als voetje dient nodig zou dat nu dezelfde nummer zijn? bij staat er wel nog die m2 achter he
            groeten,

            Comment


            • #7
              Re: D 100 en metz staaf flitser 45cl 4

              Oorspronkelijk geplaatst door Lanthon
              Hallo ,
              Op site van Metz via adapterkeuze staat dat:
              met gebruik adapter SCA 3402M2 en tussenkabel SCA 3000 C
              alles perfekt kan lopen

              Groetjes

              Leo
              perfect...?, don't think so....
              iig geen dttl, maar wel met de flitser op auto-mode...
              in principe kan dat dus met iedere flitser via centraal x-contact werken...
              meet wel eerst de spanning, want die schijnt voor de 45 reeks aan de hoge kant te zijn...

              Comment


              • #8
                Re: D 100 en metz staaf flitser 45cl 4

                hallo, ik gebruik anders ook altijd de flitser in auto mode de groene cijfers en ben daar zeer tevreden over maar in ieder geval bedankt voor julie reactie ik zal morgen ne keer naar de winkel gaan kijken of dat stuk daar zou liggen maar dat betwijfel ik maar ik heb nu toch iets om te vragen of te horen of de verkoper daar niet staat om te verkopen anders kom je straks thuis met een ander flitser of een onderdeel
                alvast bedankt

                Comment

                Working...
                X