Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

New Camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • New Camera

    hoi iedereen,

    ik ben hier nieuw dus ik zal mij even voorstellen...ik ben Alexander (16), woon in Deurne en ik ben zot op vliegtuigen...ik doe ook veel aan "plane spotting", dus voor diegene die niet weten wat dit is, gewoon kijken naar de vliegtuigen die landen en opstijgen op luchthavens waarbij het belangrijkste is dat je foto's neemt of kan nemen

    Ik wil daarom dus een nieuwe camera kopen, momenteel heb ik de SONY DSC-P72, met een goede zoom (rond de 10x) en een prijs onder de 1500€ liefst

    Maar ik weet totaal niet welke camera...ik wil ook niet enkel voor vliegtuigen een camera kopen, nog een andere reden is dat ik veel natuurfoto's maak en dit veel met "macro" functie. Nu wil ik graag een camera kopen waarbij de macro functie wel degelijk goed focust op het onderwerp...

    Het belangrijkste punt is de CCD! Liefst 8 megapixels, maar als i keen camera kopp met zoveel pixels betekent het ook niet dat de foto echt wel goed zal zijn...de lens speelt ook een belangrijke rol dacht ik...zoals u al hoort, ik wil een spiegelreflex camera (digitaal wel) maar weet niet echt welk model!

    I khad gedacht aan ofwel de Sony DSC-F828 ofwel de Canon EOS 300D, (maar deze momenteel nog wat te duur ) of een CANON EOS 20D, ofwel eender welk merk, dat het maar een goede camera is

    Kunnen jullie mij jullie mening geven over een je camera...de negatieve punten en de positieve punten...? Alvast bedankt.

    groetjes,
    Alexander

  • #2
    Re: New Camera

    Welkom op BD

    Geen gemakkelijke vraag hoor!!!

    De zoekfunctie hier al eens gebruikt, dan ben je ff zoet voor de komende dagen!

    Prijzen, regelmatig zijn hier bere-goede koopjes te doen in de koopjeshoek!!

    Comment


    • #3
      Re: New Camera

      Een Digitale Reflex heeft zowiso verwisselbare optiek, dus de Sony is voor mij geen reflex. Lenzen zijn zeer belangrijk voor een DSLR en met een budget van 1500 Euro moet je voorzichtig omspringen. Dus zou ik eens uitkijken naar een behoorlijk tweedehands toestel met eventueel een lensje bij, maar mag ook zonder lens zijn. En dan kan je verder uitkijken naar een behoorlijke lens voor op je body, momenteel is Canon de koploper qua digitaal en ook de lenzen van Canon zijn iets goedkoper dan die van Nikon.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: New Camera

        Wat dacht je van de.......Nikon COOLPIX 8800
        is uitgerust met een 2/3-inch CCD van 8,0 megapixels effectief. Hierdoor zijn zeer scherpe beelden mogelijk, zelfs bij uitsneden. Het 10x optische Zoom-Nikkor-objectief (f/2,8-5,2) biedt een zoombereik van 35-350 mm (kleinbeeldequivalent). Dit objectief bevat twee elementen van ED-glas (Extra-low Dispersion) die chromatische aberratie tot het minimum beperken en zo altijd scherpe, heldere beelden produceren.
        Dankzij de macrofunctie kunt u foto's maken op slechts 3 cm van het onderwerp.
        lens gaat tot 350 maar misschien is dat niet voldoende voor vliegtuigen te spotten. Maar Nikon heeft wel een zeer goede macrofunctie.
        Prijs rond de 900 Euro op internet.
        Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
        Hier op dit forum.

        Comment


        • #5
          Re: New Camera

          Als je een € 1500 wilt uitgeven :

          Een 2de hands 300D/10D en hier staat een 35-350L USM te koop (€ 750) . Lijkt me toch goed genoeg hoor !
          Canon 300D + Canon 18-55 EF-s HSM

          Comment


          • #6
            Re: New Camera

            Ik denk dat je met bv een EOS 300D of Nikon D70 body samen met bv de Tamron 28-300 goed je ding zult kunnen doen. Je voldoed ook aan de eis van een spiegelreflex en je kunt gemakelijk verder gaan door later een betere maar specifiekere lens te kopen. Ikzelf heb de tamron niet maar de Sigma 28-200 en ze is binnen nog net bruikbaar maar voor buiten prima.(De tamron heeft zelf nog een groter bereik.) Voor binnen echt goed te werken kun je de kitlens er bij nemen(18mm) maar dan denk ik dat je met de D70 iets boven je budget komt en je moet tenslotte ook nog een CF kaartje hebben, een tas om alles in op te bergen,...
            Je kan ook een sin de 2de hands markt kijken, dan komt trouwen de 10D en de D100 ook in het bereik. Doe eens een search in de koopjes hoek.

            Veel succes met je zoektocht.

            Hubert
            Hubert

            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

            Comment


            • #7
              Re: New Camera

              als het budget 1500 euro is dan kunt ge de d70 + kitlens + 70 - 300mm kopen.
              dit is 1499 euro .
              ik denk da ge daar toch al wel iets mee zijt hé. en dan ma sparen voor nen bigma hé.

              Comment


              • #8
                Re: New Camera

                Oorspronkelijk geplaatst door immage
                als het budget 1500 euro is dan kunt ge de d70 + kitlens + 70 - 300mm kopen.
                dit is 1499 euro .
                ik denk da ge daar toch al wel iets mee zijt hé. en dan ma sparen voor nen bigma hé.
                idd, en die prijs is dan voor de courante winkels.
                op't net ga je die nog goedkoper vinden.
                foto als spiegel of als venster?

                Comment


                • #9
                  Re: New Camera

                  OK,

                  bedankt guys...dus canon is de digitale keuze tegenwoordig? en de Nikon coolpix 8800 is goed voor macrofunctie en scherpte? ok! Ik zal eens rondzien op internet voor prijzen...

                  greetz

                  Comment


                  • #10
                    Re: New Camera

                    Ik denk dat het eerst heel belangrijk is of je nu een reflex met verwisselbare lenzen wil of niet. En pas dan zou ik verschillende modellen vergelijken.
                    Je moet je denk ik ook eens afvragen of 8 miljoen pixels echt wel nodig is.

                    als je veel met macro werkt is een niet reflex misschien wel beter, omdat deze een ingebouwde macrofunctie hebben, bij een reflex zou je al direct een macrolens bij moeten kopen. Dan stijgt de prijs natuurlijk weer een heel stuk.

                    Hoe dan ook een makkelijke keuze zal het nooit zijn.
                    site[/URL]

                    Comment


                    • #11
                      Re: New Camera

                      Oorspronkelijk geplaatst door alexander
                      OK,

                      bedankt guys...dus canon is de digitale keuze tegenwoordig? en de Nikon coolpix 8800 is goed voor macrofunctie en scherpte? ok! Ik zal eens rondzien op internet voor prijzen...

                      greetz
                      Het is niet zo dat Canon beter is dan Nikon, of andere merken. Elk model heeft wel sterkere en minder sterkere punten. En ik denk dat een Coolpix 8800 genoeg sterke punten heeft om zeker een goede camera te zijn.
                      En er zit een heel goede lens op met een heel groot bereik, en ook beeldstabilisatie. Volgens mij moet het daarmee zeker mogelijk zijn om foto's van vliegtuigen te maken. Al zal alles natuurlijk afhangen van de afstand die je hebt ten opzichte van de vliegtuigen.

                      Als je een reflexcamera wil met hetzelfde bereik, dan zal je veel meer geld moeten uitgeven aan lenzen (breedhoek, macrolens en ook nog een lange telelens).

                      Een collega op het werk heeft pas een Coolpix 8800 gekocht, maar foto's heb ik voorlopig nog niet gezien.
                      Last edited by Black B@ndit; 11 november 2004, 19:01.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: New Camera

                        Ook nog, als je met een SLR een makro wil nemen, dan eindigt dat dikwijls op uwe buik , dan kijken of het goed is, nog eens proberen enz. Met een niet SLR kun je steeds goed door de EVF naar je compositie kijken en trekken als het goed is.

                        Hubert
                        Hubert

                        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                        Comment


                        • #13
                          Re: New Camera

                          Bedenk ook dat je vrijwel altijd meer kwijt bent dan je verwacht. Ik denk dat we dit verschijnsel allemaal wel kennen. Een uvfiltertje hier een geheugenkaartje daar, je hebt een andere fototas nodig en misschien nog wel het belangrijkste: een statief! Met macro en telelenzen kan je vrijwel niet zonder. Wil je absoluut niet ontmoedigen, maar kijk gewoon goed rond. Je hebt nu al een Eos 300d voor ongeveer 700 euro. www.marktplaats is absoluut een goede plek om te kijken.

                          groetjes,

                          Comment


                          • #14
                            Re: New Camera

                            Die coolpix 8800 interesseert me idd wel...ik heb online foto's gezien van de EOS 300D van vliegtuigen (www.airliners.net) en eigenlijk ben ik een beetje teleurgesteld over deze foto's! In vergelijking met de foto's van een EOS 20D zijn de foto's van het laatste model een stuk beter! Die coolpix 8800 iinteresseert me ook omwille van de prijs. Maar helaas vind ik van deze camera geen foto's op die site...Nu ik hoor jullie zeggen een EOS 300D voor 700€...dat heb ik voorlopig nog niet gezien!! En nog iets, eigenlijk ben ik niet direct uit op een lens er bij kopen! ik wil eerst gewoon een camera (een digitale Reflex camera) en later kan ik dan een andere lens kopen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: New Camera

                              Toch nog een vraagje...

                              Nadat ik op Dpreview alles over de Nikon D70, de Coolpix 8800 en de Canon EOS 20D heb bekeke twijfel ik nu tussen de Canon 20D of de Coolpix 8800!

                              Nog even weten; de Canon 20D wat voor zoom heeft die? is dit manual zoom of met een ingebouwde zoommotor? De coolpix 8800 heeft 10x zoom, is dit handmatig of met motor? Ik denk dat ik liever handmatig zou willen hebben omdat het sneller en effciënter is...bijv. als je dieren fotografeerd dan is het belangrijk dat je snel bent!

                              Zoals ik ook lees op de commentaren (www.dpreview.com) is de coolpix 8800 in zijn macro functie toch niet zo goed, er schreef iemand dat hij een bloem fotografeerde maar dat de resolutie eigenlijk niet zo goed was! Nu de 20D kost in Amerika +/- 1500€
                              Weet er iemand een prijs van hier in Europa? België of Holland? Uiteindelijk is de 20D de beste camera volgens dpreview en als ik foto's bekijk is dit wel degelijk een goede camera maar ook een goede prijs :-)

                              Comment

                              Working...
                              X